Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Lidi
Berichten: 137
Lid geworden op: 23 jul 2016, 11:38
Gender: Vrouw
Locatie: Dreischor

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Lidi »

Hier dezelfde ervaring.
Welke kapper snapt echt wat met mijn haar kan en begrijpt wat ik wil.
Hier in Zeeland weer een paar kappers geprobeerd maar geen "aansluiting" kunnen vinden.
Het gaat niet alleen om de coupe als je net uit de shop komt maar ook wat er echt kan en blijft zitten zoals ik het wil.
Ik heb lang en heel dun haar. "Smeer er maar volume mousse in" hoor ik dan en dat wil ik nu juist niet.
Krullen heb ik ook geprobeerd, met warmte rollers maar die zijn er na 2 uur alweer uit. Mousse en lak ten spijt.
Soms verlang ik terug naar de tijd van de pruiken. :)
Me, myself and present I
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Fran »

Ik ga altijd naar de kappersacademie en leg de situatie in het kort uit. En die leerling moet letterlijk doen wat ik vraag, want anders wordt hij/zij gecorrigeerd door de docent, dus er is geen ruimte voor eigen invullingen. Tot nu toe geen klachten.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door San(ne) »

Wel herkenbaar dit. Vooral als ik geknipt word door een vrouw maken ze er graag een vrouwelijk kapsel van. Ik weet niet wat het is met die lui.
Nu in mijn dorp reserveer ik online altijd als man (ook al twijfelt ze er duidelijk aan, maar ze durft er niks van te zeggen haha). Dat lijkt ook wel te helpen (en je betaalt minder, wat overigens niet eens mag, maar dat is weer een ander verhaal).

Toen ik nog in Utrecht woonde ging ik meestal naar kapperszaken van Marokkaanse eigenaren, weet niet precies welke, maar op de Amsterdamse straatweg zaten een paar goeie. Gewoon een foto meenemen (van een herenkapsel) en ze knippen precies wat je wilt. Ook een stuk goedkoper dan de kappersketens.
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Kapper voor neutrale, korte kapsel. Iemand die mij begrijpt

Bericht door Robin90 »

Ik weet vrijwel zeker dat ik een kapster (wel vrouw dus) weet die dat goed kan. Ikzelf heb een vrouwelijk kapsel, maar wel een alternatief kapsel. Ze weet dat ik non binair en panseksueel ben en is compleet openminded. Ze werkt in ede bij haar & trend (het is een dorp, maar wel met treinstation (ede-Wageningen en busstation erbij). Ze heeft meerdere prijzen gewonnen in verschillende jaren voor leukste kapper, beste kleurkapper en ga zo maar door. Ik heb behoorlijke automutilatie littekens, ze weet van mijn genderidentiteit en geaardheid en dit is de enige kapper die kijkt naar mij ipv mijn armen, geaardheid, genderidentiteit, psychische stoornissen etc. (Gek genoeg zit ze geplaatst in de biblebelt haha) Bij andere kappers was ik nooit tevreden over mijn kapsels en werd ik ongemakkelijk behandeld door mijn littekens etc. Bij haar ben ik altijd tevreden weg gegaan en blijf je nog langer voor de gezelligheid. als er al iets kleins mis is dan kan je gratis terug om het recht te zetten. En als ze ergens niet goed in is of het gewoon niet kan zegt ze het eerlijk en zal ze er zelf niet aan beginnen. Ze heet christa. Als je aangeeft dat je wilt dat het er echt mannelijk uitziet zal ze je niet met een vrouwelijk kapsel de deur uit laten gaan. Ze is behoorlijk recht door zee en zegt het ook als je iets beter niet kan doen, ondanks zij er dan meer aan zou kunnen verdienen. Kinki kappers Arnhem heb ik goede ervaringen mee met alternatieve korte kapsels, maar ik hield het bewust altijd wel wat vrouwelijk, maar ze knipten het wel echt hoe ik het wilde. Maar dus lastig daar verder iets over te zeggen qua mannenkapsels en daarnaast vind ik ze niet erg klantvriendelijk daar. Mijn aanraden bel naar haar & trend www.haarentrend.nl, vraag naar christa en of zij je daarmee kan helpen. Ik kom daar nu al jaren en ik ben overtuigd dat zij je kan helpen of iemand kent die dat kan en ze zal je niet knippen als ze zelf twijfelt dan geeft ze dat aan
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think: