Velsen belt geplande VGZ klanten af

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door SuzanneLemm »

Op Facebook is een groep Transvrouwen Support. Daarin zijn je kunnen vragen naar dames die bij Kanhai zijn geweest en ZK hebben. Als je bij ZK kunt aantonen dat anderen ook geholpen zijn sta je sterker !
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Janice »

Wat voor bedrag staat er überhaupt voor in Nederland?
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 512
Lid geworden op: 10 jan 2019, 23:14
Gender: Man

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Sander »

De zorgverzekeraars hanteren de prijzen van het VU, maar zijn zogenaamd niet op de hoogte van de codes etcetera

Je kunt mailen naar [email protected]
Om de prijzen te achterhalen. Ze zijn niet de snelste en helpen je niet heel erg graag, maar met een beetje rappelleren kom je er wel. Zou er dan wel zeker van zijn de ze alle kosten inclusief codes doorgeven.

Voor de phallo declareren ze bijvoorbeeld met dubbele codes
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Vethrvolnir »

achmea (is zilverenkruis) is ook een grote rechtsbijstandverzekeraar. (fbto en centraal beheer)
wat is een goede rechtsbijstandverzekering voor iemand met een zorgverzekering bij achmea?
:shock:
zuidwest
Berichten: 108
Lid geworden op: 05 jun 2019, 22:19
Gender: Trans MtF

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door zuidwest »

Wat een goede rechtsbijstandverzekeraar is kan ik je niet echt zeggen. Helaas is het zo dat echt goede rechtenstudenten/juristen daar meestal niet werken want die vinden echt wel wat beters.
Indien ik zelf als jurist een advocaat nodig heb dan zoek ik zelf een advocaat uit en verzoek de rechtsbijstandsverzekering om op basis van het recht op vrije advocaatkeuze een flink deel van de kosten te vergoeden. In geval van de keuze van een rechtsbijstandsverzekering kijk ik dan ook vooral naar eigen risico en verzekerd bedrag in geval van vrije advocaatkeuze.
Gebruikersavatar
Vethrvolnir
Berichten: 2347
Lid geworden op: 27 mei 2019, 20:07
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Vethrvolnir »

bedankt voor de tips
:shock:
Brownie
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2020, 16:38
Gender: Geen

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Brownie »

zuidwest schreef: 22 jun 2021, 21:52 Indien ik zelf als jurist een advocaat nodig heb dan zoek ik zelf een advocaat uit en verzoek de rechtsbijstandsverzekering om op basis van het recht op vrije advocaatkeuze een flink deel van de kosten te vergoeden. In geval van de keuze van een rechtsbijstandsverzekering kijk ik dan ook vooral naar eigen risico en verzekerd bedrag in geval van vrije advocaatkeuze.
De vrije advocaatkeuze is pas als er geprocedeerd wordt bij de rechter, dus niet gedurende de klachtenprocedure of procedures bij commissies. Als je die procedures doet zonder je rechtsbijstandsverzekering, willen ze meestal niet meer vergoeden zodra je bij de rechter komt, omdat je ze dan 'te laat' hebt ingeschakeld. Dus meestal ontkom je niet aan de juridisch medewerkers van je verzekeraar. Tenminste, dat is mijn ervaring. Als je een shortcut weet dan deze graag delen.
Julia1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jun 2021, 11:51
Gender: Vrouw

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Julia1964 »

Hmmm..... ik kom niet echt verder bij het achterhalen van wat er nou voor een SRS gefactureerd wordt bij het VU. Weet iemand toevallig bij benadering het bedrag?

Hopelijk is dit rond de 23K
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Alice »

DOT code voor een vaginoplastiek in Nederland is: 990004018/17D172 ??? Niet gecontr.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1427
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Velsen belt geplande VGZ klanten af

Bericht door Alice »

Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.