Nieuwe chat! Zie dit topic.

Hogeschool en Universiteit Brussel verbieden crossdressing

Nieuwsberichten
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Hogeschool en Universiteit Brussel verbieden crossdressi

Bericht door Anon20180501 »

Ik was nog niet klaar, Arike. :)

Volgens mij waren er ook nog geen prostituees in het stenen tijdperk, Jessy. Waarom zou je je lichaam verkopen als alles wat je maagje begeert zo voor het oprapen ligt of in het wild rondloopt en zonnebaden toen de enige verslaving was. ;)

Onderzoeken in het psychosociale veld zijn inderdaad altijd discutabel omdat je met veel variabelen te maken hebt. Praktijkonderzoeken die gebaseerd zijn op feiten en cijfers zijn betrouwbaarder. Ideologen en belangenverstrengelden op hun beurt manipuleren dan weer alle uitslagen, dus misschien ook deze, zodat ze in hun straatje passen. Je eigen oor te luister leggen en je ogen de kost geven geeft vaak een realistischer beeld.
Dat zwaarder straffen niets uithaalt zou bewezen zijn door gericht onderzoek naar de psyche en het denken van (ex-)gedetineerden en door te kijken naar hun gedrag en handelen dat vastgelegd is in kant en klare rapporten. Ik vraag me dan af wie van deze uitslag kunnen profiteren gezien gevangenen een grote kostenpost vormen in de begroting. Ik denk wel dat onze opvolgende overheden baat hadden/hebben bij deze uitslag. Het privatiseren van het gevangeniswezen zou hier ook op kunnen wijzen. Voor het gevangeniswezen zelf en een handjevol psychologen en psychiaters zou een omgekeerde uitslag juist weer rendabel zijn...???
Zoek het maar uit en ik heb dat tot mijn spijt ook van dichtbij mogen doen. Ik heb nooit een misdaad of wat dan ook begaan en ik ben er aan ontsnapt door alles wat ik had en mijn woning achter te laten om maar niet opgezogen te worden door dat wereldje maar ik heb dus wel met veel kleine maar ook grote criminelen te maken gehad en er mee gesproken. (die 2 zijn niet van elkaar te scheiden) Ik kan daarom zeggen dat die leven in een parallelle wereld met hun eigen wetten en strafmaten. Wat de overheid ook zou verzinnen om ze te bestrijden of te bekeren, het zou niet lukken.

Gelegenheidscrimineeltjes die op eigen houtje en overbodige hebzucht iets jatten zijn natuurlijk wel te manipuleren door het dreigen met zwaardere straffen maar deze kruimeldiefjes vormen in deze fase van hun bestaan nog geen echt gevaar voor ons en een grote kostenpost zijn ze al evenmin. (diefstal door eigen personeel is een veel grotere kostenpost) Ze gelijk straffen als de doorgewinterde kleine en grote criminelen is niet slim zoals ik al uitgelegd heb in mijn vorige post...

Liefs Daniela