Nieuwe chat! Zie dit topic.

Radboud genderpoli

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Maud
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 mei 2020, 20:53
Gender: Trans MtF

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Maud »

Ik was rond 20 januari 2021 verwezen naar het Radboud UMC en heb afgelopen week mijn intake gehad.
Volgens mij heb ik best wel geluk gehad, dat ik me vrij snel heb laten verwijzen (nadat het kon).
Zijn er hier meer mensen die al in behandeling zijn bij het Radboud?

Vanaf februari was ik in behandeling bij genderteam zuid Nederland, maar ik ga overstappen naar het Radboud. Ik merk bij het Radboud wel een meer starre houding. Ze geven me een beetje het gevoel van, we gaan nog wel even zien of de diagnose goed gesteld is.
Nu ben ik daar niet heel bang voor, maar ik hoop dat het niet te veel gedoe gaat opleveren. Maarja ik ga dus wel overstappen, omdat zij me ook beter met operaties kunnen helpen.
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Frederieke »

Hoi Maud,

Ik heb in april mijn intake gehad bij het Radboud UMC. Mijn indicatie van Psytrans is overgenomen en half juni heb ik eindelijk het gesprek voor de overname endocrinologie. Echt snel gaat het dus niet.
Van starheid heb ik niet veel gemerkt, maar de protocollen zijn duidelijk belangrijk... De menselijke maat ietsje minder. Het blijft een ziekenhuis, he.

Laten we zeggen dat ik ook de hoop had om daar snel(ler) aan operaties toe te komen, maar die illusie heb ik inmiddels achtergelaten. Inhaalzorg en gebrek aan personeel zijn hier denk ik de oorzaak van. Meer details in mijn topic in het verborgen forum.

Hoe dan ook, veel succes en het komt vast goed!

Groetjes, Frederieke.
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Daniël »

Hoi Maud!

Ik ben momenteel al in behandeling bij het Radboud UMC. Ging bij mij heel snel en mijn behandelaren zijn zelf echt heel vriendelijk en ik voel mij daar ook echt gehoord bij, maar het ligt er ook net aan wie je hebt. Als je vragen hebt dan mag je ze gerust stellen!

Groetjes!
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Frederieke »

Daniël schreef: 20 mei 2022, 15:01
Ging bij mij heel snel en mijn behandelaren zijn zelf echt heel vriendelijk en ik voel mij daar ook echt gehoord bij, maar het ligt er ook net aan wie je hebt. Als je vragen hebt dan mag je ze gerust stellen!
Ze zijn absoluut vriendelijk! En ik zal niets negatiefs over mijn behandelaren zeggen, want dat zou ook weer niet terecht zijn. Ze proberen wel degelijk 'zorg op maat' te leveren, maar aan de andere kant zijn ze gebonden door protocollen, wat ook wel weer terecht is natuurlijk. Anders zou het willekeur worden. Trouwens net vandaag weer een positief bericht van mijn psycholoog gehad, dat ze er alles aan doen om geen extra vertraging meer te laten ontstaan. #blij #tevreden.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Annabel »

Ik heb mijn intake in februari gehad en heb al weer bijna 2 maanden mijn diagnose. Ik ben heel tevreden met de hulp so far, maar er zijn protocollen die wat botsen met wat ik wil (maar dat is niet Radboud gebonden). Daarentegen merk ik ook zeker de 'zorg op maat' en mijn psycholoog is echt super! Ik zit inmiddels ook in de patiëntenraad (zo heet dat helaas) dus hoop op die manier de zorg nog beter te maken.

Overigens @Maud, dat moeilijk doen bij overname van de diagnose is een 'dingetje' dat overal gebeurd. Dan heb jij nog een Nederlandse diagnose, maar mensen die een diagnose hebben gehad in het buitenland hebben echt een probleem, die moeten vaak overnieuw beginnen! Maar ik weet vrijwel zeker dat het wel goed gaat komen met de diagnose van genderteam zuid nederland :)
Daniël
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mar 2022, 20:05
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Daniël »

Frederieke schreef: 20 mei 2022, 17:40
Daniël schreef: 20 mei 2022, 15:01
Ging bij mij heel snel en mijn behandelaren zijn zelf echt heel vriendelijk en ik voel mij daar ook echt gehoord bij, maar het ligt er ook net aan wie je hebt. Als je vragen hebt dan mag je ze gerust stellen!
Ze zijn absoluut vriendelijk! En ik zal niets negatiefs over mijn behandelaren zeggen, want dat zou ook weer niet terecht zijn. Ze proberen wel degelijk 'zorg op maat' te leveren, maar aan de andere kant zijn ze gebonden door protocollen, wat ook wel weer terecht is natuurlijk. Anders zou het willekeur worden. Trouwens net vandaag weer een positief bericht van mijn psycholoog gehad, dat ze er alles aan doen om geen extra vertraging meer te laten ontstaan. #blij #tevreden.

Daar heb je zeker gelijk in, ik heb dan alleen het 'geluk' dat ik een erg binaire transman ben en daar dus niet veel van merk of last van heb.
Gebruikersavatar
Eva89
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2022, 22:47
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Eva89 »

Maud schreef: 20 mei 2022, 12:55 Ik was rond 20 januari 2021 verwezen naar het Radboud UMC en heb afgelopen week mijn intake gehad.
Dit geeft me toch wel soort van hoop dat ik bijna aan de beurt ben :D . Sta inmiddels sinds 3 februari 2021 op de wachtlijst, dus hopelijk komt de oproep voor een intakegesprek spoedig!
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Frederieke »

Uiteindelijk is het gewoon afwachten (ged*ld). Bij mij kwam het telefoontje op het moment dat ik het het minst verwachtte, onderweg naar logopedie.

Maandag heb ik weer gesprekken in Nijmegen. Het belangrijkste dat mij op dit moment bezighoudt is vooral gezond te blijven en met name om geen covid op te lopen. Want dan gaat je afspraak mooi niet door...

Oftewel: blijf gezond, leef lekker door, geniet van de zomer en dat telefoontje komt vanzelf.

Groetjes, Frederieke.
Frederieke
Berichten: 829
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Frederieke »

Even een korte update voor wie mijn topic in het verborgen forum niet wil of heeft gelezen.
Sinds gisteren is behalve de indicatiestelling (psychologie) ook mijn startdatum medicatie overgenomen en heb ik van het MDO akkoord voor FFS. Op naar de combi met vaginaplastiek… #ged*ld

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Eva89
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2022, 22:47
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Radboud genderpoli

Bericht door Eva89 »

De oproep is binnen, 3 oktober heb ik mijn intake! Hoewel oktober nog erg ver weg lijkt, ben ik blij dat ik eindelijk een datum heb :D :D