Definitief verwijderen gegevens BPR

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2949
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Definitief verwijderen gegevens BPR

Bericht door Marica »

En worden je familieleden nu in kennis gesteld door deze verandering in het BRP? Ik dacht, ik herhaal hem even, want ik zit er ook aan te denken om die historie te verwijderen.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Definitief verwijderen gegevens BPR

Bericht door Emma »

Nee. Op hun "persoonskaart" wijzigt niets.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Definitief verwijderen gegevens BPR

Bericht door Emma »

Brownie schreef: 12 aug 2021, 14:27 bij geboorte ben je als vrouw waaruit het kind wordt geboren automatisch moeder (BW1 art 198 of 199 uit mijn hoofd). Dat betreft de juridisch vrouw. Als je juridisch geen vrouw bent wordt dat dus problematisch.
Overheen gelezen. Nee, arikel 1:28c lid 3 regelt dat;
Indien de betrokkene na de wijziging van de vermelding van het geslacht een kind baart, wordt voor de toepassing van titel 11 en hetgeen daaruit voortvloeit uitgegaan van het geslacht dat deze voor de wijziging had. In geval van adoptie van een kind op verzoek van degene die dit na de wijziging van de vermelding van het geslacht heeft verwekt of heeft ingestemd met een daad die de verwekking van het kind met eigen zaad tot gevolg heeft gehad, en het kind is of wordt geboren binnen de relatie van de adoptant en de ouder, is de maatstaf van het vierde lid van artikel 227 van toepassing.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: Definitief verwijderen gegevens BPR

Bericht door Vera M »

Blijkbaar is het in elke Gemeente anders.
Mijn ouder, ex en kind hebben inmiddels bericht ontvangen dat mijn gegevens op hun persoonskaart gewijzigd zijn. Ze mogen dat wel zonder mij terug draaien.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Definitief verwijderen gegevens BPR

Bericht door Annabel »

Ter info, in "Wet basisregistratie personen Artikel 2.57", zie:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0033715/ ... rtikel2.57
staat:
3 Het college verwijdert op schriftelijk verzoek van de ingeschrevene binnen vier weken kosteloos van zijn persoonslijst de algemene gegevens die zijn gewijzigd in verband met een wijziging van de vermelding van het geslacht in de geboorteakte van de ingeschrevene, voor zover deze gegevens golden vóór de wijziging en het betreft:
a. gegevens over de naam;
b. gegevens over het geslacht;
c. gegevens over het gebruik van de geslachtsnaam van de echtgenoot, de eerdere echtgenoot, de geregistreerde partner of de eerdere geregistreerde partner.

4 Het college verwijdert op schriftelijk verzoek van de ingeschrevene die de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, binnen vier weken kosteloos van zijn persoonslijst de algemene gegevens over de naam en het geslacht van een ouder, een eerdere echtgenoot of een eerdere geregistreerde partner of het algemeen gegeven over de naam van het kind van de ingeschrevene, die zijn gewijzigd in verband met een wijziging van de vermelding van het geslacht in de geboorteakte van de ouder, eerdere echtgenoot, eerdere geregistreerde partner of het kind.
Als ik het goed begrijp slaat 3 op jezelf en 4 op andere.

<edit> in 2015 was dit ook ter sprake op het forum: viewtopic.php?p=66845#p66845</edit>
Gebruikersavatar
Vera M
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:46
Gender: Vrouw

Re: Definitief verwijderen gegevens BPR

Bericht door Vera M »

Klopt