naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naam

Bericht door Eva »

Ik werd al heel vaak aangesproken met de naam Eef en zo kennen klanten me inmiddels ook al jarenlang.
Eef is ook een verkorte aanduiding van Eva. De keuze was eenvoudig. Voor mij althans.
Eva zal ook in de GBA mijn naam worden, maar Eef blijft ook. Informeel, maar prima ;)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: naam

Bericht door Arike »

Mijn naam is variant op een meisjesnaam die ik jaren geleden tegenkwam en toen erg mooi vond. De naam Arike heb ik daar vanafgeleid tijdens een lange rit over de Duitse Autobahn (je moet toch wat doen om de tijd te verdrijven ;) )
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naam

Bericht door Eva »

Ze hebben er nog eens een liedje over gemaakt...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: naam

Bericht door Arike »

maar dat was geen inspiratiebron ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Barbarella »

Ik had/heb een beetje lastige mannennaam, die altijd en overal verkeert wordt uitgesproken en verkeert wordt verkort. Mensen schijnen ook te denken dat ze het recht hebben om het verkeert te doen en er zijn ook nog wat beroemdheden met dezelde naam die het er maar bij laten en die naam verkeert uit laten spreken.

Al vond ik mijn naam mooi, ik werd het wel een beetje beu om altijd maar te moeten corrigeren. Dus toen ik omging was het logish geweest om een simpele naam te kiezen. Ik vond het maar wat lastig om een naam uit te zoeken en heb er uiteindelijk maar een nachtje aan besteed.

Dat nachtje brainstormen leverde niet veel en het werd ochtend, Ik stond bij mijn achterdeur een sigaretje te roken en het regende licht, toen brak de zon door en het licht was zo mooi. Toen kwam ik op de naam Xxxx.

Mensen gingen vragen hoe ik zou gaan heten en telkens zei ik dan:, "de werktitel is Xxxx". Mensen gingen me toen Xxxx noemen en ik ging ook nadenken over de betekenis van de naam. Die betekenis is tamelijk overeenkomstig met de betekenis van mijn mannennaam.

Xxxx is, het aanbreken van een nieuwe dag. Het licht dat doorbreekt, de dagenraad. Als mensen me aanspreken met Xxxx dan resoneert iets in mijn innerlijk.

Toen ik de naam Xxxx koos was het ook wel een tijd dat er veel licht in mijn leven kwam. Het is sindsdien nog best wel eens duister geworden en op een bepaalde manier herrinnert mijn nieuwe naam me in duistere tijden aan mijn innerlijke kracht.

De werktitel is dus mijn naam aan het worden, Ik sta niet op mijn strepen en reageer nog op mijn mannennaam maar die naam raakt wel langzaam in onbruik en als ik nieuwe mensen leer kennen dan vertel ik mijn oude naam niet meer.

Nadeel is wel dat de mensen waar ik mee omga een engelse naam niet vreems vinden en het woord wel kennen. Ik had er geen rekening meegehouden dat de grote boze wereld een beetje anders is en nu heb ik dus weer een naam die ik altijd maar uit moet spellen.

Mijn Nick Levendula is trouwens Hongaars voor lavendel. mijn favoriete plant, Je spreekt het uit als LAvendula. Blijkbaar ben ik een doos met een nietuispreekbarenamenfetish

Anyway ik sta nu met mijn naam en foto op het web en ik ga over een uurtje of 40 dit bericht verwijderen omdat ik niet permanent met mijn naam en foto op het web wil staan maar ik wilde wel het verhaal van mijn naam vertellen

Liefs

Xxxx
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naam

Bericht door Eva »

Je bericht verwijderen zou jammer zijn. Het draagt gewicht, als ik dat zo zeggen mag.
Ik kan je nick veranderen, als je dat wilt. We wennen daar wel aan.

Liefs
Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Barbarella »

Ik neem het allemaal in overweging Eva, dank je wel.

Levendula
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door J1nny »

Jinny, waren we vrij vlot uit. (mijn lief en ik)
Lijkt op de oude naam, en de initialen blijven gelijk.
Harro
Berichten: 423
Lid geworden op: 29 aug 2012, 22:19
Gender: Trans FtM
Locatie: Zuid Holland

Re: naam

Bericht door Harro »

Als nickname heb ik gekozen voor Henrico, ik twijfel nog of ik deze naam 'later' ga aannemen. Op zich klinkt ie wel goed, maar ik twijfel vanwege de 3 lettergrepen. Ik heb het idee dat namen met meer dan 2 lettergrepen vaak afgekort worden
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: naam

Bericht door Minne »

Vrij simpel, het is de naam die ik gehad zou hebben als ik met een jongenslichaam geboren was. M'n ouders vertelde me toen ik als kind vroeg hoe ik geheten zou hebben als ik een jongetje was dat ze twee kinderen wilden, en eentje met een Friese naam(want m'n ma is Fries) en eentje met een Hollandse naam(want pa komt uit Den Haag). Omdat ze niet zo goed konden kiezen wat eerst zou komen bedachten ze maar dat een jongetje de Friese naam zou krijgen en een meisje de Hollandse naam, en dan bleef de andere keuze over voor een eventueel jonger zusje/broertje. Ik werd dus een meisje(ahum)dus ik kreeg de Hollandse naam en mijn jongere zusje de Friese naam en stiekem was ik daar wel een beetje jaloers op, vooral gezien dat ik dus naar het noorden verhuisd ben en wel wat heb met die Friese 'roots' en m'n zusje echt oer-Hollands is! XD Plus, ik vind de naam Sietse ook heel mooi, en ik wilde graag dat ook m'n jongensnaam een naam zou zijn die door m'n ouders gegeven is. Ze hebben er ook veel minder moeite mee omdat ik een naam heb genomen die zij bedacht hebben. Het is ook geen super manly macho mannen naam, en dat past ook wel bij mij.