naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: naam

Bericht door Arike »

Mooi gezegd, Levendula: ..."werktitel"...

Hopelijk heroverweeg je het nog, maar in ieder geval fijn dat je het verhaal van je naam even hebt willen delen!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Laurens2
Berichten: 345
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:03
Gender: Trans FtM
Locatie: Echt

Re: naam

Bericht door Laurens2 »

Als ik een jongen was geweest had ik Laurens, Lars of Lance geheten (meisjesnaam is Laura).
Hoe ik in godsnaam bij Mark ben gekomen weet ik niet. Het is alsof die naam ook aan mij verbonden is. Dat heb ik al sinds mijn dertiende, terwijl ik de 7 jaar daarna niet eens wist van mijn genderdysforie.
Gebruikersavatar
Kilian
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 okt 2012, 19:02
Gender: Man
Locatie: kapel-avezaath

Re: naam

Bericht door Kilian »

ik weet niet goed hoe ik op de naam kilian kwam, denk dat ik die naam ergens tegen ben gekomen hier of daar, heb mn ouders nog niet gezegt hoe ik wil heten maar dat vind ik verder ook nog niet echt van belang. ik wist iniedergeval zeker dat ik een naam wilde die niet veel voor kwam en die lekker klinkt.
mn ouders zouden me rick genoemt hebben als ik als jongen was geboren maar ik ken al zoveel jongens die rick heten dat ik het een beetje
raar vind om mezelf dan ook rick te noemen.
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: naam

Bericht door Holden »

Afgelopen zomer tijdens een gesprek met een nicht van me kwam de naam James tersprake, na een tijdje over na te denken (m'n vriendin had 'm een maand ofzo eerder ook al aangemerkt) had ik toch besloten om daarvoor te gaan. Voornaam is nu dus James en een van mijn tweede namen is Holden (van mijn favoriete boek tijdens mijn tienerjaren The Catcher in the Rye). Ik heb nog een andere tweede naam (mijn moeders achternaam die ook als mannelijk voornaam gebruikt kan worden) en dan dezelfde achternaam als die van nu.

Toen ik jonger was signeerde ik een deel van mijn tekeningen met "Thomas" en had ik die naam ook in mijn achterhoofd. Ben er toch niet voor gegaan omdat de hond van mijn zus Tommie heet.. (Grappig verhaal - ze was eerst van plan om 'm James te noemen :p).

Ik ben nu in het process om mijn naam legaal te veranderen en gelukkig kan dat redelijk makkelijk omdat ik Noors ben. In Noorwegen hoef ik alleen maar een "naam verandering" formulier in te vullen en dat is het.. Niet het hele gedoe dat hier in Nederland jammer genoeg wel het geval is. Ik heb het formulier nog niet opgestuurd (doe ik volgende week) omdat een deel van mijn naasten er nog wat moeite mee had.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: naam

Bericht door Arike »

Dat scheelt inderdaad heel veel dat je gewoon een formulier kan invullen voor je naam.
En dat wordt dan ook per direct gewijzigd?
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Holden
Berichten: 321
Lid geworden op: 13 jul 2012, 01:15
Gender: Man

Re: naam

Bericht door Holden »

Arike schreef:Dat scheelt inderdaad heel veel dat je gewoon een formulier kan invullen voor je naam.
En dat wordt dan ook per direct gewijzigd?
Als ik het goed heb begrepen wel ja :-). Zal een nieuw paspoort moeten halen bij de ambassade dan en daarna mijn naam veranderen bij alles waar ik ingeschreven sta of een abonnement heb.

Ik heb geen idee hoe lang het precies gaat duren (zal 3-5 dagen duren voordat het formulier aankomt in Noorwegen - gaat per gewone post), en dan moeten zij dat nog veranderen (waarschijnlijk hebben ze niks anders nodig, had ik al eerder gecheckt). Denk/hoop dat het dan iets na het nieuwe jaar geregeld is.

Ik zal sowieso nog een update geven zodra de verandering definitief is en dan kan ik daar ook meer info over geven (als er iemand interesse heeft tenminste).
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: naam

Bericht door Arike »

Ik ben wel benieuwd naar de procedures in andere landen, ja
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
dennirl
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 dec 2012, 18:20
Gender: Onzeker

Re: naam

Bericht door dennirl »

Ik vind het probleem met een naam voor mezelf kiezen dat het of te snel "trashy" klinkt,
of ik associer het met mensen die ik ken die niet zo leuk zijn haha!

vroeger had ik altijd met mijn beste vriendin paris & nicole avonturen (ik was paris hilton ofcourse)
maar om mezelf nu paris te noemen haha, ik denk/ik hoop dat iedereen op een dag zo'n ingeving heeft van.

ja ik heet; .......
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: naam

Bericht door Arike »

daarom heb ik ook een naam gekozen die weinig voorkomt ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: naam

Bericht door Fay »

Nog geen daily naam eigenlijk, vind het maar lastig, namen die te binnen schieten zijn gerelateerd aan anderen , vaak verleden, en daar heb ik geen eenduidig positief gevoel over, kortom, nog geen naam gevonden die 'clean' is en voluit bij me past

We wachten nog even af :)

Joyy