naam

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Duckarmy
Berichten: 206
Lid geworden op: 25 apr 2013, 18:21
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Duckarmy »

Zou mezelf als vrouw sarah noemen, vind nog een leuke naam.
Gebruikersavatar
Veronica
Berichten: 4228
Lid geworden op: 30 jun 2013, 16:35
Gender: Trans MtF
Locatie: Hoorn

Re: naam

Bericht door Veronica »

Maar dat is een mooie naam vind ik, zeker als je bekijkt hoe mensen hun kinderen soms wel noemen.

Arme kinderen, echt waarvhet blijft mij verbazen als ik soms even kom binnenvallen op school van mijn zusje, en bij mij op school merk ik dat joneren tot 18 jaar ook al soms van die rare namen hebben.
Don't pretend to be someone else, be yourself, and be proud of that.

Afbeelding
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: naam

Bericht door Freetouch »

Ik wil mijn doopnamen gewoon behouden zoals ze zijn... ze zijn van mijn vader en moeder... en daar ben ik heeeel trots op, dus ik heb al een mannelijke en een vrouwelijke doopnaam...
Mijn gewone naam is de naam die mijn ouders mij gegeven zouden hebben als ik een meisje was geweest.
Zelf iets verzinnen??? ik blijf kind van mijn ouders dus die mogen het bepalen, en dat hebben ze bij mijn geboorte al gedaan. :D
“good enough”
Gebruikersavatar
Simão
Berichten: 867
Lid geworden op: 07 aug 2013, 09:26
Gender: Transgender
Locatie: Alentejo, Portugal

Re: naam

Bericht door Simão »

Veronica schreef:Maar dat is een mooie naam vind ik, zeker als je bekijkt hoe mensen hun kinderen soms wel noemen.

Arme kinderen, echt waarvhet blijft mij verbazen als ik soms even kom binnenvallen op school van mijn zusje, en bij mij op school merk ik dat joneren tot 18 jaar ook al soms van die rare namen hebben.
Sorry, maar dat is gewoon een kwestie van smaak en "wat de boer niet kent dat vreet ie niet".

De meeste ouders zijn maanden bezig met het bedenken van een naam die veel betekent voor hen. Die naam wordt met alle liefde aan zo´n kind gegeven. Het is niet aan anderen om dan een naam af te keuren omdat het in hun oren vreemd klinkt.
Laat ze lekker apart zijn. Als ze een hekel hebben aan hun naam veranderen ze die wel (onofficieel) in hun puberteit.

Ik ben een boek aan het schrijven waarin de hoofdpersonen toevallig van die ouders hebben en het meisje heet "Frank", van frank en vrij, en de jongen heet Spijker. Omdat ik begrijp waarom kinderen zulke namen krijgen. En meteen een eyeopener voor mensen die raar tegen zulke namen aan kijken.

Het helpt ook nog aan karaktervorming, als je er dieper over nadenkt....
"We vinden steun bij de mensen die het met ons eens zijn, en groei bij de mensen die het met ons oneens zijn" Frank A.Clark
Gebruikersavatar
Engel
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2013, 22:15
Gender: Vrouw
Locatie: Wijk bij Duurstede

Re: naam

Bericht door Engel »

Heb geluk bij een ongeluk. Ik hou mijn naam. Nu al denken de meeste mensen toch al dat ik een vrouw ben, per mail aanhef heel vaak geachte mevrouw.
Dus dat gelukt heb ik. Scheelt een heleboel gedoe. Maar ja dat geluk heeft natuurlijk niet iedereen. Vroeger haatte ik mijn naam op de middelbare school vonden leraren het altijd leuk om hier(flauwe) grappen over te maken.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Gebruikersavatar
Duckarmy
Berichten: 206
Lid geworden op: 25 apr 2013, 18:21
Gender: Vrouw

Re: naam

Bericht door Duckarmy »

Veronica schreef:Maar dat is een mooie naam vind ik, zeker als je bekijkt hoe mensen hun kinderen soms wel noemen.

Arme kinderen, echt waarvhet blijft mij verbazen als ik soms even kom binnenvallen op school van mijn zusje, en bij mij op school merk ik dat joneren tot 18 jaar ook al soms van die rare namen hebben.
Herkenbaar :lol:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8029
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naam

Bericht door Emma »

thegirlinme schreef:Mijn gewone naam is de naam die mijn ouders mij gegeven zouden hebben als ik een meisje was geweest.
Dat gaat niet op voor mij. Ik ben er sinds zaterdagavond achter dat mijn moeder me niet Saskia, maar Christa had willen noemen. Maar die naam heeft haar zus/mijn tante later voor haar eerste dochter gebruikt :)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: naam

Bericht door Eva »

Simão schreef:... Omdat ik begrijp waarom kinderen zulke namen krijgen. En meteen een eyeopener voor mensen die raar tegen zulke namen aan kijken.

Het helpt ook nog aan karaktervorming, als je er dieper over nadenkt....
Dat laatste kan, ja. Doet me denken aan Johnny Cash: "A boy named Sue"...
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Silvia
Berichten: 584
Lid geworden op: 01 sep 2013, 14:16
Gender: Vrouw
Locatie: Zoetermeer

Re: naam

Bericht door Silvia »

toen ik 12 /13 was schreef ik een boek.
is een boek zonder einde ;)
in me boek schreef ik over een meisje en haar naam is Silvia.
ik omschreef haar zo als ik eruit zag alleen zei had lang haar.
en ik had altijd in me hoofd als ik een dochter had , dat ik haar Silvia laat noemen.
nu dat ik geen kids heb wil ik dat naam voor mezelf gebruiken 8-)
Everyone is Perfect in their Own Way


Afbeelding
Freetouch
Berichten: 2550
Lid geworden op: 22 mei 2013, 02:29
Gender: Vrouw
Locatie: Pays Bas

Re: naam

Bericht door Freetouch »

Simão schreef:... en de jongen heet Spijker. Omdat ik begrijp waarom kinderen zulke namen krijgen. En meteen een eyeopener voor mensen die raar tegen zulke namen aan kijken.
Ja pappa was gek op auto's... net zoals de kinderen van emile Ratelband... Rolls Roys... sorry hoor...

Bij gebrek aan creativiteit....
Heb ik je met een belachelijke naam verblijd!!!!
“good enough”