Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
anne1
Berichten: 30
Lid geworden op: 29 aug 2021, 13:01
Gender: Vrouw

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door anne1 »

Ik vind het heerlijk om jurken en rokken te dragen. Doe niets anders om eerlijk te zijn, maar ieder zijn meug natuurlijk.
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Evy1946 »

Hi Anne, ons leeftijds verschil lijkt me nog al groot, als ik jouw leeftijd zou hebben zou ik dat ook doen.
Nu doe ik dat alleen binnenshuis.
Valentina
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:15
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Valentina »

Beste Eny,
je kan zeker aandragen wat je wilt !

weet je zeker dat je gezicht is wel mannelijk? Soms hebben wij wat bias ...

Success met je transitie :-)
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door tartangirl »

Al trek je een juttezak aan dan is het ook goed.....wel een stel mooie hakken om het een beetje af te kleden natuurlijk.....laatste waar je je druk over moet maken Evy.
bye bye
Shiv
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2021, 22:42
Gender: Trans MtF

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Shiv »

Ik leef de dag ook gewoon in broek en shirts.... Het is net wat ik makkelijk vind, Vrouw zit binnen en is je lichaam. niet wat je voor kleding je er over heen aantrekt....
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Blue »

Nee dat hoeft niet, ik draag nu wel regelmatig rokjes en jurkjes.
Maar ben dit pas gaan doen toen ik al en tijdje aan de hormonen was en passabel begon te worden. Langzaam veranderd van gender neutrale kleding, naar vrouwelijke jeans, toen skinny jeans > leggings, en nu rokken en jurken. Dus ook mijn kledingstijl is langzaam mee gegroeid met mijn transitie.

Maar je moet gewoon dragen waar jij je het prettigste bij voelt en niemand zal je dat verplichten.
En is voor iedereen anders, een trans vriendin van me draagt al vanaf het begin jurken en panty's. Maar ik voelde me daar in het prille begin nog niet goed bij.
Evy1946
Berichten: 218
Lid geworden op: 13 apr 2021, 13:49
Gender: Transgender
Locatie: Nootdorp

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Evy1946 »

Ik heb gisteren een prachtige zandkleurige jurk gekocht mooie halslijn, en besloten het de hele dag te dragen vandaag. Effe spannend s'Morgens in het winkelcentrum maar niemand viel het op. S'middags stervens druk weer boodschappen gedaan, af en toe het gevoel dat er werd gekeken. Ik voelde me vol zelfvertrouwen en zeker. Wat je uitstraalde ben je.
Voelde me eindelijk compleet.
tartangirl
Berichten: 176
Lid geworden op: 02 feb 2016, 10:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: zeeland

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door tartangirl »

hoi Evy.....lekker aandoen waar jij je lekker bij voelt....niets en niemand die jou vertelt wat je aan moet trekken.
Ik heb zelf een functie waar ik in uniform ben en dat is altijd wel fijn...altijd makkelijk....bye
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Tijgertje »

Evy1946 schreef: 29 aug 2021, 13:01 Ik sta aan het begin van mijn transitie, ik draag graag tuniekjes,blouzen, overhemden en damesbroeken.
De stap om jurken en rokjes te is er 1 te ver.
Gezien mijn leeftijd bij 75, en toch wel mannelijk gezicht ben ik bang om te confrontatie aan te gaan.
Kan mijn behandelaar dit van me eisen?
Niets is verplicht, maar het helpt wel. Je hoeft gewoon veel minder uit te leggen.
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door SearchingLady »

Blue schreef: 20 okt 2021, 16:31 Nee dat hoeft niet, ik draag nu wel regelmatig rokjes en jurkjes.
Maar ben dit pas gaan doen toen ik al en tijdje aan de hormonen was en passabel begon te worden. Langzaam veranderd van gender neutrale kleding, naar vrouwelijke jeans, toen skinny jeans > leggings, en nu rokken en jurken. Dus ook mijn kledingstijl is langzaam mee gegroeid met mijn transitie.

Maar je moet gewoon dragen waar jij je het prettigste bij voelt en niemand zal je dat verplichten.
En is voor iedereen anders, een trans vriendin van me draagt al vanaf het begin jurken en panty's. Maar ik voelde me daar in het prille begin nog niet goed bij.
Ik zit nu ook midden in die transitie van kleding. Ben overgestapt naar skinny jeans en draag verder sluitende t-shirts waar de taille geaccentueerd wordt en dunne truitjes in verschillende kleuren als roze, groen en paars. Vaak hebben die truitjes ook wat leuke accenten zoals een uitsnijding bij de mouw of zilveren knopen. Zelf voel ik mij nu ook echt vrouw met mijn kanten hemdjes die niemand verder ziet. Jurkjes of rokken komen denk ik pas later.