Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1350
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Marije »

Ik ben ook niet zo van de rokjes en jurkjes. Ik snap waarom vrouwen hebben gevochten om een broek te mogen dragen.

Inmiddels heb ik meerdere rokken en jurken in de kast en die trek ik bij gelegenheid aan, maar meer als uitzondering dan als regel.

Vorige maand zijn mijn vrouw en ik uitgenodigd geweest voor een 10-gangen diner met een ex-collega en toen had ik een lange zwarte jurk aan. Dat is dan wel leuk. In zo'n restaurant is het wat donkerder en de hele avond is het mevrouw wilt u dit, en mevrouw wilt u dat. Heerlijk.

Die jurk komt overigens gewoon voor 5 euro van de Bon Prix. Je kunt daar heel gemakkelijk filteren op alle artikelen met minimaal 70% korting en dan kost het minder dan een poetsdoek.

Wat ik wel heel fijn vind zijn shirt-jurken. Dit zijn eigenlijk oversized truien en t-shirts die je gemakkelijk over skinny jeans of leggings kunt aandoen.

Omdat ik benen heb van 3 kilometer lang ga ik voor mijn broeken inmiddels naar een winkel voor lange vrouwen in Apeldoorn. Je word daar ontvangen met een kopje koffie en heel goed geholpen. Er komen regelmatig transvrouwen omdat die vaker met dit probleem te maken hebben.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Tijgertje
Berichten: 399
Lid geworden op: 29 okt 2018, 18:57
Gender: Anders

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Tijgertje »

3 kilometer?! Wow! 🙃
Gebruikersavatar
Geke76
Berichten: 543
Lid geworden op: 02 nov 2021, 20:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Zuid-Holland

Re: Moet ik tijdens mijn transitie verplicht jurken en rokjes dragen

Bericht door Geke76 »

Annabel schreef: 29 aug 2021, 18:37 Ze hebben het een ander naampje gegeven: "de sociale fase"
https://www.vumc.nl/zorg/expertisecentr ... seling.htm
u gaat steeds meer leven volgens de genderrol die bij u past (voor zover u dat nog niet deed)

Maar idd, je wordt niet geforceerd om in een jurkje te komen.
Persoonlijk heb ik alleen nog maar broeken aan als ik ga paardrijden of als ik het platte dak moet schoonmaken (wel zo makkelijk dan :lol: ) en sowieso in een rok/jurk is dat ding makkelijker te verstoppen! ;)
Ah, dat geeft meer duidelijkheid, bedankt!

En ja, heb ik ook gemerkt dat laatste bij een rok, super. :lol:
Als trans wordt je niet iemand anders, je stopt met het zijn van iemand anders. :hbeat: