omgeving, gedrag

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: omgeving, gedrag

Bericht door finesse »

ik heb altijd geleerd 'be yourself' en zorg dat je op een bepaalde manier in de menigte kan opgaan. Leg de meetlat der vergelijking neer bij leeftijdgenoten die geboren zijn in de gender die jezelf nastreeft. En daarbinnen mag je al je eigen kleurrijke keuzes maken zolang je anderen maar niet shockeert (bijv kinderen). Dus een Mtf moet er niet bij gaan lopen als een bouwvakker bij wijze van spreken maar ook niet als een victoria secret model en een FtM moet niet met zijn kont gaan draaien op straat...(het is maar een voorbeeld ik ken die kant van het wereldje onvoldoende). en dat zal niet voorkomen dat mensen, ook niet in Amersfoort, zeggen 'die loopt als een T". het zij zo.
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: omgeving, gedrag

Bericht door Arike »

Hmmm ik heb de neiging om mijn bio-leeftijd toch wel beetje flexibel te zien ;)

En dat gaat best goed :)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6823
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: omgeving, gedrag

Bericht door Eva »

finesse schreef:... en dat zal niet voorkomen dat mensen, ook niet in Amersfoort, zeggen 'die loopt als een T". het zij zo.
Ik zal wel een beetje suf zijn, maar mij was het niet opgevallen. Er kwam gewoon een vrouw aanlopen; in mijn waarneming.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Aris
Berichten: 351
Lid geworden op: 21 okt 2012, 21:39
Gender: Anders
Locatie: Oss

Re: omgeving, gedrag

Bericht door Aris »

Maar waar ik me mateloos aan kan storen is dat ik van aardappelzakken/worstelaarsters/molenpaarden/kogelstootsters... (hetero)vrouwelijke collega's dus..... af en toe het 'verwijt' krijg dat ik in hun aardappelogen 'te vrouwelijk ben' en/of een 'modepopje'...alsof uit ik een 'vorm van solidariteit' me ook maar zou moeten kleden als een aardappelzak en me zou moeten bewegen als een molenpaard.
haha helemaal mee eens erg herkenbaar LOL
Maar van meeste vriendinnen krijg ik toch heel vaak juist complimenten over mijn uiterlijk, figuur, benen, make up, kleding en stijl.
en die vragen dan ook juist heel vaak advies en of ik hun op de hoogte wil houden van mooie aparte kleding, ik stuur heel wat door via Fb tegenwoordig :)
Zo als je aan mijn foto kan zien, ben ik weg van Victoriaans, uiteraard is dit niet mijn dagelijkse kleding ! :) AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: omgeving, gedrag

Bericht door Fay »

Vandaag in mijn eigen vrouwelijke kleren, opgemaakt, met vrienden en vriendinnen naar rommelmarkten geweest, even ongemakelijk voelen, de omgeving afspeuren,alert zijn, kijkt men naar mij, ja men kijkt soms naar mij, volgens mij niet heel anders dan dat men naar anderen kijkt, ok, dat is het dan

2 Truitjes gekocht, nog niet geheel relaxed, maar wel gedaan, en merken dat mensen heel normaal reageren als in, veel plezier ermee, en bedankt, dus in feite ok

Weer een stappie, en zo gaan we verder :)

Joyy
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1268
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: omgeving, gedrag

Bericht door Jeste »

EvaVanA schreef:En inderdaad; er zijn nogal wat vrouwen die als vrouw geboren zijn (en aan wie ik niet de geringste twijfel heb) die zich behoorlijk lomp gedragen. Ik kijk ze in de supermarkt wel eens heel verwijtend aan.
Dat vind ik nou zo leuk om te zien: Vrouwen die zich zo gedragen. Dat vind ik al m'n hele leven mooi. Tenminste; ik neem aan dat er hier met "lomp" de lichaamshouding en manier van bewegen wordt bedoeld. Niet (het ook wel als typisch Nederlands geziene) lomp gedrag.
Wel maak ik daarbij de opmerking dat ik dat zelf dan weer niet doe. Dat zit gewoon niet in me. Net zo goed dat een overdreven vrouwelijke houding (tas aan de vooruitgestoken onderarm met in de hand een smartphone) ook niet in me zit.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.