Genderfluid met prothese en binder

Make-up, kleding, en zo voort
Runn-ing
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2021, 10:18
Gender: Anders

Re: Genderfluid met prothese en binder

Bericht door Runn-ing »

Goed idee om elkaar hier op de hoogte te houden.

Ik heb inmiddels toch een chestbinder besteld. Als die bezorgd is zal ik laten weten hoe die bevalt en dan ook het merk enzo vertellen als het goed bevalt.

Misschien ken je de uitdrukking: "wat je aandacht geeft groeit".
Misschien ben ik er te veel mee bezig maar ik merk dat mijn dysforische gevoelens erg toenemen.

Soms denk ik; ik kan het weer gewoon gaan negeren en niet meer over nadenken, lezen en vooral... stoppen met kijken van tiktokfilmpjes van transmannen.

Maar dat is geen oplossing natuurlijk...
Ik ervaar soms enorme bottom dysforie. Ik vraag me af of een STP dat niet alleen maar erger maakt... of ik dan niet juist geconfronteerd wordt met wat ik niet heb...

En ja, ik zie er ook enorm uit als vrouw.

Balen voor je dat je momenteel zo knap bij last zit trouwens. Ik hoop dat je snel meer geld hebt!
wachten - wachten - wachten
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Genderfluid met prothese en binder

Bericht door Robin90 »

Runn-ing schreef: 22 dec 2021, 22:29 Goed idee om elkaar hier op de hoogte te houden.

Ik heb inmiddels toch een chestbinder besteld. Als die bezorgd is zal ik laten weten hoe die bevalt en dan ook het merk enzo vertellen als het goed bevalt.

Misschien ken je de uitdrukking: "wat je aandacht geeft groeit".
Misschien ben ik er te veel mee bezig maar ik merk dat mijn dysforische gevoelens erg toenemen.

Soms denk ik; ik kan het weer gewoon gaan negeren en niet meer over nadenken, lezen en vooral... stoppen met kijken van tiktokfilmpjes van transmannen.

Maar dat is geen oplossing natuurlijk...
Ik ervaar soms enorme bottom dysforie. Ik vraag me af of een STP dat niet alleen maar erger maakt... of ik dan niet juist geconfronteerd wordt met wat ik niet heb...

En ja, ik zie er ook enorm uit als vrouw.

Balen voor je dat je momenteel zo knap bij last zit trouwens. Ik hoop dat je snel meer geld hebt!
Ik denk dat je dat pas weet als je het geprobeerd hebt. Helaas zijn ze duur, waardoor het in die zin een grote gok is. Misschien eerst een vulling voor in je broek om te kijken hoe dat voor je voelt. Voel je je er niet goed bij kun je hem er altijd nog uit halen en laten.

Ik moet in de kliniek net zo veel betalen dan het huis dat ik huur. Omdat ik al langer dan 3 jaar opgenomen zit. Dus heb dubbele huur. Dankzij mijn vader raak ik mijn huis niet kwijt inclusief mijn dieren en alle spullen erin. Hij helpt met het betalen want mijn vaste lasten zijn hoger dan mijn inkomen (een uitkering). Ik prijs mezelf gelukkig, want ik zit krap bij kas, maar de meeste die raken na 3 jaar gewoon hun huis inboedel etc. Kwijt.

Ik heb het zelf ook heel lang weg gestopt (zo lang dat ik suïcidaal werd) en wordt ook steeds erger, maar door te experimenteren met wat jou het beste gevoel geeft en te groeien in ook zo gaan leven (wat heel eng is in het begin natuurlijk), zal je het uiteindelijk makkelijker maken. Dat is het voordeel aan dit soort middelen voelt het niet goed dan is het niet permanent. Er staat altijd een prullenbak in de buurt of iemand die er wel wat aan heeft. Het is net als bij een trauma behandeling. Eerst wordt het erger en daarna vind je meer rust. Ik schrijf afgezonderd hiervan nog een berichtje met meer info over waar ik nu sta, dus mocht je op de hoogte willen blijven gewoon lekker door lezen en ondhoud zonder verdriet bestaat blijdschap ook niet, zonder ongelukkig zijn bestaat er geen gelukkig zijn. Door weg te stoppen komt het juist op een gegeven moment extra sterk omhoog omdat alles wat je weggeduwd had er in een keer uit komt op een gegeven moment en dat is iets wat extreem zwaar is, maar alleen met dingen uitproberen zal je daadwerkelijk weten waar jij je het beste bij voelt. En dingen die je gewoon uitprobeerd zijn niet permanent. Als je het weer weg stopt komt het laten met nog meer extra lading er weer uit. Geef niet op. Ga door dat dal (met steun van ons of omgeving) en na dat dal zal je weer opklimmen met meer zekerheid over wat jij wilt, waar jij je prettig bij voelt
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Genderfluid met prothese en binder

Bericht door Robin90 »

Ik heb inmiddels een binder en prothese. De binder bevalt goed maar ik heb hem nog niet gewassen dus wil daar nog niet verder over uitwijzen tot die gewassen is en ik hem iets vaker gedragen heb, om te kijken of de rek er niet uit gaat. Ik had als prothese alsnog de emisil 2in1 gekocht. Als stand to pee werkt die goed als packer ben ik er niet tevreden mee. Hij blijft in stijve positie en dan moet je hem dubbelvouwen als packer. Dit geeft een rare bobbel. ik heb inmiddels een ander kunnen bestellen en dat is ook een stp en packer ineen maar in slappe houding. Dus ik probeer het zodra die binnen is ook eerst weer even uit en dan krijgen jullie natuurlijk weer een update.

Veel liefs
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Runn-ing
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2021, 10:18
Gender: Anders

Re: Genderfluid met prothese en binder

Bericht door Runn-ing »

Ik heb mijn binder ook ontvangen maar omdat ik een nogal flinke chest heb, maakt deze niet alles plat.

Die emisil-protheses zijn echt enorm duur! Maar zien er wel goed uit.
Ik ga liever eerst voor een wat goedkopere STP.
wachten - wachten - wachten