Paarse vrijdag

Nieuwsberichten
Jayce
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 jul 2021, 16:04
Gender: Trans FtM

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Jayce »

@MichelleB Dan verschillen wij van mening en dat kan en mag.
Je kan het zoveel willen normaliseren.
Maar er zullen altijd mensen zijn die het niet normaal vinden
Gelukkig mag iedereen er ook een andere mening over hebben.
De termen wit praat ik niet over En ik kijk niet kleur van mensen. Ook zon ding wat nu te groot in de media komt. Er zullen heus wel mensen zijn die er anders over denken betreft peuter en vriendin of vriendje. En sommige doen dat niet. Uit de kast komen kan op zoveel manieren. Je hoeft het toch niet van de daken te schreeuwen zolang mensen die je lief hebt het weten.

Maar ik wens u nog een fijn weekend
Gebruikersavatar
MichelleB
Berichten: 768
Lid geworden op: 13 sep 2016, 17:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Dongen

Re: Paarse vrijdag

Bericht door MichelleB »

Dat is het fijne van gelijke rechten en representatie. Iemand kan gewoon "vinden" dat je niet belangrijk genoeg bent.

Overigens, als je geen kleur ziet kan je beter naar de dokter gaan
-Life is a work in progress-
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Emma »

In de ideale wereld hoef je het inderdaad niet van de daken te schreeuwen. Maar de wereld is niet ideaal. Het feit dat er mensen beginnen te steigeren als er op een school alleen al over homoseksualiteit gesproken wordt geeft dat wel weer. En dat heeft niets te maken met dat het te veel aandacht zou krijgen. Geloof me, Eva en ik hebben vorige maand nog weer eens een voorlichtingsles op een MBO school gegeven. Leerlingen hebben vaak gewoon geen idee.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Jayce
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 jul 2021, 16:04
Gender: Trans FtM

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Jayce »

@MichelleB Waarom zou ik naar de dokter moeten omdat niet naar de kleur kijk?
Ga tegen ander bijhand doen omdat jou mening niet deel! Reageer dan anders gewoon niet op mij en lees door.

Fijne dag verder
Marian
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 jul 2021, 21:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Marian »

Emma schreef: 10 dec 2021, 21:44 In de ideale wereld hoef je het inderdaad niet van de daken te schreeuwen. Maar de wereld is niet ideaal. Het feit dat er mensen beginnen te steigeren als er op een school alleen al over homoseksualiteit gesproken wordt geeft dat wel weer. En dat heeft niets te maken met dat het te veel aandacht zou krijgen. Geloof me, Eva en ik hebben vorige maand nog weer eens een voorlichtingsles op een MBO school gegeven. Leerlingen hebben vaak gewoon geen idee.
Ik zou willen dat er in mijn jeugd of schooltijd paarse vrijdagen waren georganiseerd en dat er voorlichtingslessen werden gegeven. Ook was er toen nog geen sprake van een GSA. Ik vind het dan ook geweldig hoe scholen er nu wel aandacht aan geven.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8021
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Emma »

Ooit komt er een dag dat we geen Paarse Vrijdag, regenboogvlaggen, Pride, Roze Zaterdag, Coming Out dag, TDoR of TDoV meer nodig hebben. Maar zo ver is het helaas nog niet, en ontkomen we er niet aan sommige mensen het gevoel te geven het ze door de strot te duwen. Dat is dan maar zo, die groep wordt gelukkig steeds kleiner, zij het steeds vocaler. Maar laten we niet denken dat dat een meerderheid is of zo.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Linda67
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 nov 2021, 19:51
Gender: Genderfluid

Re: Paarse vrijdag

Bericht door Linda67 »

Ik leef ook vrij 'ondergedoken', hoor vrijwel altijd bij de rustige en stille groep en erger me ook vaak aan de in mijn ogen soms wat overdreven aandacht die anderen vragen. Maar hoe ouder ik wordt, hoe meer ik me realiseer dat die op dat moment overdreven ogende aandacht vaak juist een voorhoede is wat daarna gebruikelijker wordt. Zolang die aandacht dus naar iets gaat waar ik het eigenlijk gewoon mee eens ben, al vind ik de vorm vaak niet bij me passen, juich ik het inmiddels dus alleen maar toe. Je zult mij niet in een string op een boot bij de Pride zien, maar door zulk soort activiteiten loop ik nu wel openlijk zonder schaamte met een transgender speldje op mijn tas.
Dus kom maar door met die paarse vrijdagen en verdere activiteiten!
Gebruikersavatar
AstroNoud
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 23:07
Gender: Trans FtM
Locatie: Gelderland

Re: Paarse vrijdag

Bericht door AstroNoud »

Ik werk zelf op een middelbare school, havo/vwo dus leeftijd 11 t/m 20 en hoorde een verlegen leerling tegen een vriendinnetje zeggen dat hij het fijn vond om zo veel leraren in het paars te zien.
Daarvoor doen we het dus, precies voor die jonge mensen die de steun thuis niet vinden
I will not yield!