Kledingmaat broeken

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Kledingmaat broeken

Bericht door Robin90 »

Hey lieve mensen,

Ik ben genderfluid en niet in medische transitie ofzo. Daartegenover draag ik op de dagen dat ik me man voel het liefst mannenkleding. Doordat de (broek)maten zo anders zijn heb ik geen flauw idee wat voor maat hetzelfde is als de vrouwenmaat die ik draag (dat is een 32 a 33 (of 42 ofzo in die andere soort maten) in de breedte en een 30/32 in lengte). Het lukt me niet echt hier uit te komen en draag daardoor vaak maar iets van baggy Karl kani broeken, omdat daarbij het verschil tussen de mannen en vrouwen broeken niet zo zichtbaar is. Heeft iemand van jullie enig idee wat voor maat ik zou moeten hebben bij een daadwerkelijke mannenbroek?

Liefs,

Robin
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Kledingmaat broeken

Bericht door Jannet V »

Jeans maat (inch) is gelijk en een handig ezelsbruggetje voor dames naar herenmaat in Nederland is plus 10. Dan zit je heel aardig in de buurt.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Kledingmaat broeken

Bericht door Robin90 »

Jannet V schreef: 13 dec 2021, 10:27 Jeans maat (inch) is gelijk en een handig ezelsbruggetje voor dames naar herenmaat in Nederland is plus 10. Dan zit je heel aardig in de buurt.
Dus dat zou voor mij dan in mannenbroeken ongeveer 42 en 52 zijn?
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Kledingmaat broeken

Bericht door San(ne) »

Herenbroeken en damesbroeken van bekende jeansmerken werken hetzelde.
Die maten zijn dan bv 32/34. Eerste getal is de waist size, tweede getal de binnenbeenlengte. Beide in inches.

Dat is bij merken zoals levi's, g-star etc. de gangbare manier van maataanduiding. Ook H&M gebruikt deze maten.

Je kunt dat haal makkelijk opmeten met een meetlint (https://www.jachensen.nl/maattabel-jeans.html). In de link is het zelfs al omgezet naar cm.

Die Nederlandse maten (36, 38, 42 etc.) heb ik nooit begrepen. Ik koop sowieso geen broeken met die maten, want aangezien ik redelijk slank ben, maar wel heel lang, krijg ik dan dat de broek past om mijn middel, maar op m'n benen een soort driekwartbroek ontstaat. Dus aparte middel- en pijplengte is het handigst als je middel-beenlengteratio afwijkend is.
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Kledingmaat broeken

Bericht door Robin90 »

Oké thanks! Ik heb tegenwoordig door medicatie helaas juist overgewicht en ben klein dus heb juist het tegenovergestelde. Ik de breedte zitten ze dan goed en in de lengte zie je het uiteinde van mijn schoenen niet eens meer haha
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think:
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Kledingmaat broeken

Bericht door Jannet V »

Robin90 schreef: 13 dec 2021, 10:34 Dus dat zou voor mij dan in mannenbroeken ongeveer 42 en 52 zijn?
Nederlandse damesmaat 42 komt dan inderdaad op heren 52.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Just
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2021, 12:35
Gender: Trans FtM

Re: Kledingmaat broeken

Bericht door Just »

Ik vind die kledingmaten ook altijd lastig. Ik ben klein (1m60) en heb een smalle taille en brede heupen. Veel broeken zitten dan raar en ik heb het liefste broeken die qua lengte meteen passen. Ik heb gewoon heel veel broeken online besteld om uit te proberen. Sommige kreeg ik niet over mijn heupen heen, anderen zakten af. Ik bestel nu het liefste bij Jack & Jones en esprit. Qua spijkerbroek heb ik in vrouwenmaat 29/30, gewone broek maat 38. Herenmaat is dan 31/30. Dit geldt voor zowel spijkerbroek als chino’s.
Gebruikersavatar
Robin90
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 nov 2021, 20:46
Gender: Non-binair

Re: Kledingmaat broeken

Bericht door Robin90 »

Thanks beide. Hier kan ik zeker wat mee er ik ben 1m63 en heb ook net 2 maten groter, zal in verhouding dan waarschijnlijk redelijk vergelijkbaar zijn met mijn normale maten en de afwijking bij de herenmaat
How can you be normal, when normal is subjective? Everbody’s normal is different :think: