Scheren

Make-up, kleding, en zo voort
Timo3
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 mei 2019, 15:44
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn

Scheren

Bericht door Timo3 »

Hallo allemaal,

Na ruim vier maanden testosteron begint er een snorretje zichtbaar te worden. :dance: Ik moet nu dus langzaam na gaan denken over scheren. Van de meeste jongens uit mijn klas weet ik dat ze een scheerapparaat gebruiken, maar mijn vader geeft juist aan dat nat scheren fijner is.
Wat heeft jullie voorkeur en waarom?
Hopelijk kan dat me een beetje helpen in mijn keuze. Verder zijn tips natuurlijk altijd welkom!

Timo
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 758
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Scheren

Bericht door Ylse »

Ik heb natscheren altijd fijner gevonden.

Tegenwoordig scheer ik kletsnat ;). Tijdens het douchen haal ik de restjes nog even weg met een scheermesje.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Scheren

Bericht door Marije »

Mijn ervaring is inmiddels dat een scheerapparaat dus niet meer goed werkt als je huid zachter is geworden. Dan haalt hij het niet meer goed weg allemaal.

De dames hier zullen graag alles weg willen hebben, dus nat scheren. Als de heren een stoppelbaard stoer vinden kun je beter een apparaat gebruiken. Bij dat laatste kun je ook de tondeusestand gebruiken, dat deed ik in mijn vorige leven altijd want ik heb/had een hekel aan die net uitkomende korte haartjes.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Scheren

Bericht door Irene_de_Vreede »

Het is denk ik ook heel persoonlijk, ook een beetje als je vader droog scheert, scheer je jezelf nat of zoiets. Ik heb altijd nat geschoren en helaas moet dat nog steeds af en toe.
Irene
ZotteLotte
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2018, 07:47
Gender: Trans MtF

Re: Scheren

Bericht door ZotteLotte »

Nat. Je kan makkelijk beginnen met een cartridge systeem zoals Boldking of Gilette Mach 3. Daar kan je eigenlijk niks fouts mee doen.

Gebruik zelf (nog niets laten weglazeren en nog geen hormonen) een zogenaamde Safety Razor. Heeft een iets stijlere leercurve (hoewel je met een Muhle R89 bijvoorbeeld niet veel fout kan doen), maar kan met oefening een stuk beter scheren dan een cartridge. Gebruik zelf cartridges alleen nog voor m'n benen e.d, dat zou ik dan weer niet zo snel met een Safety Razor doen.

Elektrisch moet je huid aankunnen, bij mij blijven er dan eigenlijk altijd haren in de hals achter en ik krijg het elektrisch nooit glad.
Gebruikersavatar
Suzanne1
Berichten: 201
Lid geworden op: 25 jan 2020, 02:46
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nieuwegein

Re: Scheren

Bericht door Suzanne1 »

Hey Timo, je moet beide proberen om goed te kunnen kiezen.

Ik scheerde eerst elektrisch, daarna nat, maar na een paar jaar weer terug naar elektrisch.
Je moet uitvinden wat goed bij je huid past, waar je de minste uitslag en wondjes van krijgt, wat het snelste gaat en natuurlijk het eindresultaat. Bij mij dus elektrisch.
Maar dat wil niet zeggen dat elk scheerapparaat goed bij je past. Je hebt bijvoorbeeld de Philips met de platte ronde scheerschijfjes en de Braun met de ronde kop.
Van de ene kreeg ik rode uitslag en de ander was perfect.
En dan heb je nog de kwaliteit (en prijs). Ik denk dat het waard is om te investeren in je scheerapparaat (nadat je weet welk type goed voor je is) omdat je elke dag daarmee over je gezicht gaat. Met een goed scheerapparaat krijg ik het ook mooi glad.

Dus ga zowel nat als elektrisch proberen en geniet voorlopig van je snor.
Groetjes, Suzanne.
:sad-bored: Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraak zonder uitzicht!
Emmelie
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 jul 2020, 16:41
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Tilburg

Re: Scheren

Bericht door Emmelie »

Zelf scheer ik met een scheerapparaat als het gaat om mijn gelaat, hoewel ik alleen mijn kin en 'snor' nog vaker dan 1x per week scheer na vier laserbehandelingen.

Bij het scheren merkte ik altijd dat als ik het met een scheerapparaat elke dag met brute kracht wou doen, het wel irritaties opleverde. Tenzij je het volledig egaal wil hebben zul je dat waarschijnlijk niet ervaren. Met een scheermesje, natgemaakt maar zonder schuim, was dat veel erger. Misschien dat schuim werkt maar ik gebruikte het zelden.
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Scheren

Bericht door Freedom »

Voordat ik met testosteron begon heb ik al wat geoefend met nat scheren. Paar maanden aan de testosteron vond ik het jammer dat de haartjes er zo lang over deden om terug te groeien, dus heb ik een apparaat gekocht. Nu doe ik beiden: gezicht met apparaat (want lichte haargroei) en hals met Gilette Fusion en scheerschuim want daar heb ik inmiddels redelijke haargroei.
De huid van mijn gezicht moest nogal wennen aan het glad scheren maar het went wel steeds meer. En een goede aftershave gel/creme kan wonderen doen voor een gevoelige huid. Veel plezier in elk geval :)
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now