In de media deel II

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gesloten
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: In de media deel II

Bericht door Dora »

Raisa schreef: Ik denk dat iedere groep in meer of mindere mate wat last heeft van generalisatie
.
MTF generaliseren zichzelf. Het overgrote deel viel en valt op vrouwen, is vader van zelfverwekte kinderen en in de regel een passabele heteroman geweest.
En gedroeg en gedraagt zich daar naar.
Primaire, van meet af aan vrouwelijke MTF zijn heel erg zeldzaam en zwaar in de minderheid.

Het punt is, is dat die zichzelf begrijpen en ook door anderen begrepen worden omdat hun vrouwelijkheid hun natuur is.

Ex hetero/bio vader/secundaire transen hebben vaak iets dwangmatigs buiten hun onvrouwelijke zelf om.
Laatst gewijzigd door Dora op 25 apr 2013, 15:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

velouria schreef:
Aafke schreef:Ik zal mij voorzichtig uit drukken maar als ik de discussie volg maar ook eerdere discussies mag ik dan aannemen dat Aster,mevrouw griezel,Sylvia Dora en velouria of te wel dezelfde personen zijn dan wel gelinkt zijn aan een en dezelfde soort clubje want alle discussies met genoemde personen hebben dezelfde inbreng en ook dezelfde toon en hetzelfde weinige begrip voor anders denkende en zij hebben de drive om hun mening op te leggen aan een zeer gematigd andere forum leden. :idea:
Gematigd? net als Sabine al zei... puur omdat het je eigen vader is moet je alles maar accepteren? Hier heerst ook die tendens... alles moet maar door de buitenwereld geaccepteerd en begrepen worden. En jij noemt dat gematigd?? :mrgreen:
Jullie vormen jullie mening om 1 enkele persoon en nemen aan dat het dan voor alle trans papa,s en mama,s geld,de werkelijkheid is anders dan dat jullie aannemen.Weten wat jullie moeten doen een eigen forum oprichten en enkel voor gelijk gestemde,gestoorde,blinde en niet openstaan voor anderen.Want dat is hoe jullie op mij over komen en als mensen als jullie er niet zijn dan is de sfeer hier een stuk fijner.Ik vind niet dat je alles moet accepteren en ook niet als kind van...maar er zijn voorbeelden genoeg van kinderen van......dat een transitie geen probleem hoeft te zijn,nee maar jullie zijn zo gefrustreerd en grijpen elke moment aan dat jullie mening gelijk geeft om jullie gal te spuien.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

Aafke schreef:
velouria schreef:
Aafke schreef:Ik zal mij voorzichtig uit drukken maar als ik de discussie volg maar ook eerdere discussies mag ik dan aannemen dat Aster,mevrouw griezel,Sylvia Dora en velouria of te wel dezelfde personen zijn dan wel gelinkt zijn aan een en dezelfde soort clubje want alle discussies met genoemde personen hebben dezelfde inbreng en ook dezelfde toon en hetzelfde weinige begrip voor anders denkende en zij hebben de drive om hun mening op te leggen aan een zeer gematigd andere forum leden. :idea:
Gematigd? net als Sabine al zei... puur omdat het je eigen vader is moet je alles maar accepteren? Hier heerst ook die tendens... alles moet maar door de buitenwereld geaccepteerd en begrepen worden. En jij noemt dat gematigd?? :mrgreen:
Jullie vormen jullie mening om 1 enkele persoon en nemen aan dat het dan voor alle trans papa,s en mama,s geld,de werkelijkheid is anders dan dat jullie aannemen.Weten wat jullie moeten doen een eigen forum oprichten en enkel voor gelijk gestemde,gestoorde,blinde en niet openstaan voor anderen.Want dat is hoe jullie op mij over komen en als mensen als jullie er niet zijn dan is de sfeer hier een stuk fijner.Ik vind niet dat je alles moet accepteren en ook niet als kind van...maar er zijn voorbeelden genoeg van kinderen van......dat een transitie geen probleem hoeft te zijn,nee maar jullie zijn zo gefrustreerd en grijpen elke moment aan dat jullie mening gelijk geeft om jullie gal te spuien.
Waarom voel JIJ je eigenlijk aangesproken?
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: In de media deel II

Bericht door Dora »

Aafke schreef:Ik zal mij voorzichtig uit drukken maar als ik de discussie volg maar ook eerdere discussies mag ik dan aannemen dat Aster,mevrouw griezel,Sylvia Dora en velouria of te wel dezelfde personen zijn dan wel gelinkt zijn aan een en dezelfde soort clubje want alle discussies met genoemde personen hebben dezelfde inbreng en ook dezelfde toon en hetzelfde weinige begrip voor anders denkende en zij hebben de drive om hun mening op te leggen aan een zeer gematigd andere forum leden. :idea:
Dora schreef:
Aafke schreef: en heb jij ooit andere kinderen gesproken van een papa of mama die van geslacht is veranderd?
Jazeker. Die man is nu mid 50 en een emotioneel wrak dankzij de schade die papa TS eind jaren 70 aanrichtte. Is nu sinds een jaar in therapie omdat ie volkomen vastgelopen is.

Komt bij dat er niet veel kinderen van MTF vaders zich uitspreken laat staan er boeken over schrijven zoals Sabine dat doet.

Maar goed, dat is jou natuurlijk helemaal ontgaan he?
Oh enneh, ik ook nog wel es een andere, wat jongere man gesproken wiens TS paps hem als puber en later als volwassene in geestelijk en emotioneel zwaar weer heeft gebracht.
Ook in therapie gegaan.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

Dora schreef:
Aafke schreef: en heb jij ooit andere kinderen gesproken van een papa of mama die van geslacht is veranderd?
Jazeker. Die man is nu mid 50 en een emotioneel wrak dankzij de schade die papa TS eind jaren 70 aanrichtte. Is nu sinds een jaar in therapie omdat ie volkomen vastgelopen is.

Komt bij dat er niet veel kinderen van MTF vaders zich uitspreken laat staan er boeken over schrijven zoals Sabine dat doet.

Maar goed, dat is jou natuurlijk helemaal ontgaan he?
Ik ken legio voorbeelden en nee ik ga het niet bewijzen dat een transitie geen probleem hoeft te zijn.Jullie komen alleen met voorbeelden uit de tijd dat GD en begeleiding nog in de kinderschoenen stond.Sterker nog in die tijd was het aan trekken van kleding van het andere geslacht nog strafbaar en werd je opgepakt.Tegenwoordig is er zoveel meer begeleiding voor partners en kinderen kijk maar op de site van http://www.transvisiezorg.nl/" target="_blank

Ik begrijp gewoon niet wat jullie probleem is met betrekking tot zoals jullie het noemen de hetero mannelijk trans papa,s en het is net of jullie kinderen van zijn die hun gram willen halen bij andere transen en het liefst bij de hetero mannelijke trans papa,s
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

velouria schreef:
Waarom voel JIJ je eigenlijk aangesproken?

Omdat ik het niet kan uitstaan hoe jullie je gal spuien op dit forum en hoe jullie met jullie onzin dit forum bevlekt met klinkklare onzin.Het is net of jullie je superieur voelen ten opzichte van andere transen en dat jullie je vrouwelijkheid willen bewijzen met de so called mannelijk transen aan te vallen.
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: In de media deel II

Bericht door Dora »

Raisa schreef:
Dora schreef:Huuhh?Wat een raar argument? Daar koos en kies je toch zelf voor?
Ik koos voor de luchtvaart, niet voor de bijbehorende macho cultuur en de schuld.
Ach guttegut, je had van te voren natuurlijk helemaal geen weet van de aldaar heersende macho cultuur...en natuurlijk had je ook niet in de gaten hoe je mede studenten waren...

Maareh, hoe kan het dan dat een volgens jou passabele, oudere 747 captain alsnog door blijft vliegen als TS? Hoe kon en kan die zich handhaven in zo'n macho cultuur dan?

Of...omdat ze gewoon macho is en was?
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media deel II

Bericht door Eva »

Blijven we elkaar hier ter verantwoording roepen...?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Dora
Berichten: 113
Lid geworden op: 08 jan 2013, 13:56
Gender: Transgender

Re: In de media deel II

Bericht door Dora »

Aafke schreef: en hoe jullie met jullie onzin dit forum bevlekt met klinkklare onzin.
Héél vrouwelijk en invoelend tov oa Sabine....
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media deel II

Bericht door Eva »

Ik wil - voor alle duidelijkheid - de eerste forumregel aanhalen:

Regel 1: Respect
Persoonlijke aanvallen in welke vorm dan ook zijn niet toegestaan. Als een persoonlijke aanval zal ook worden beschouwd het als onjuist bestempelen van gedachten, meningen en (vooral) gevoelens van andere personen. Breng je mening vriendelijk of op z'n minst beleefd.


Wie zich daaraan houdt is en blijft welkom. Wie dat niet kan vliegt er uit.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gesloten