In de media deel II

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Anon20180501 »

In 2002 heb ik in totaal 14 maanden moeten wachten tot het 1e diagnosegeprek. Als mijn wachttijd geen uitzondering op de regel was dan willen ze dus de huidige
wachttijd met 2 maanden inkorten of zo... :?

En inderdaad Eva, hij zal er de PIG mee bedoeld hebben. Het VUmc laat wederom haar ware minachting voor 'anderen'-gezicht zien door deze onterechte diskwalificatie van de PIG. En dat niet alleen, het is ook een zorgelijke ontwikkeling. Eigenlijk geen ontwikkeling maar een status quo want ze willen dus blijkbaar hun monopolypositie behouden. De wachttijden zullen tijdelijk wat korter worden want een grote groep TG's die nu de moed nog niet hebben uit de kast te komen zullen zich na verloop van tijd ook allemaal gaan aanmelden. Eenmaal wanneer meer acceptatie, tolerantie en carièrre-kansen.

Het 2-sporen beleid waarbij het GGZ ingeschakeld wordt voor de behandeling van comorbide stoornissen vind ik acceptabel mits met die stoornissen niet bedoeld worden de tot gedragsstoornissen omgetoverde afwijkingen van hun normen en ideaalbeeld aangaande TG's. Zie de topic; 'Laat je niet gek maken'.

Het geld komt uiteraard niet uit hun eigen zak. Dat moet je hypothetisch zo zien. Stel je vraagt een uitkering aan, na 6 weken wordt die voor het eerst op je rekening gestort. Dan moet je die 6 weken met eigen geld zien door te komen. De hoogte van de eerste uitkering is dan gelijk aan 6 weken om een periode van 4 weken te overbruggen tot de volgende storting, dan heb je op het einde van de maand dus 2 weken over. Dát geld werd door het VUmc aangewend voor de voor-financiëring van de diagnostische fase, evt. het ontharen.. enz. van de volgende lichting.
Wanneer de overheid en de zorgverzekeraars er nu voor zouden zorgen dat het 'eigen geld' dat voor de eerste lichting TG's is voorgeschoten wordt uitbetaald dan is het financiële probleem opgelost.

Liefs Daniéla
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: In de media deel II

Bericht door Arike »

Wat de VU nu laat zien is heel erg cliché-gedrag van een monopolist die koste wat het kost de eigen positie zal en moet beschermen....

(Overigens heb ik er ergens wel spijt van dat ik de VU niet compleet links heb laten liggen... Achteraf gezien had ik beter de gehele "Tanja & Thailand-route" kunnen volgen)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Martijn
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jul 2012, 22:43
Gender: Trans FtM
Locatie: Groningen

Re: In de media deel II

Bericht door Martijn »

17.20 uur op TLC: Pregnant and Transgendered
De transseksuelen Cai en Emily raakten zwanger door geslachtshormonen en verwachten nu een baby. Volg dit jonge stel terwijl ze zich voorbereiden op deze grote uitdaging.

Langere Engelse uitleg:
This one-off special tells the amazing real-life story of a transgendered couple who are expecting a baby. Husband Cai, a female-to-male transgender, has fallen pregnant under the most unusual of circumstances. In spite of him taking on-going hormone treatments, Cai's wife Emily, a male-to-female transgender, has managed to impregnate him. ‘Pregnant and Transgendered' follows the couple throughout the pregnancy, as they come to terms with the news, right up to the birth of their baby. Cameras document the pregnancy every step of the way as they attend regular scans and check-ups, and Emily undergoes hormone treatment in the hopes that she will be able to breastfeed when the baby arrives. This captivating special follows this young couple as they prepare for their most challenging transition yet - parenthood.
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media deel II

Bericht door Raisa »

Wissel, een boek over de ontwrichting van een gezin wanneer de vader besluit in transitie te gaan. Beschreven vanuit Ada, de 14 jarige dochter.
Gebruikersavatar
Kiyo
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2013, 18:00
Gender: Trans FtM

Re: In de media deel II

Bericht door Kiyo »

Het is dan wel in het Duits, maar ik vond het erg interessant om te zien.

Deze korte docu gaat over Balian Buschbaum, voormalig topsportster die in transitie ging en nu, een paar jaar later, zijn verhaal doet.

http://www.spiegel.tv/#/filme/balian-buschbaum/" target="_blank
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: In de media deel II

Bericht door Arike »

Raisa schreef:Wissel, een boek over de ontwrichting van een gezin wanneer de vader besluit in transitie te gaan. Beschreven vanuit Ada, de 14 jarige dochter.
Gisteravond was de schrijfster van dat boek in De Wandelling... en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik moet vinden van wat ik zag en hoorde....
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Anon20180501 »

Dank je voor de tip, Arike.

Ik ga die aflevering van de wandeling zeker kijken.
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door jacqueline »

ik heb hem bekeken en vond dat deze documentaire niet af was. Alles werd belicht vanuit die dochter's visie. Als ze die vader ook aan het woord lieten en haar gevoelens ook lieten zien dan kreeg je een volledig beeld van transseksualiteit. Nu lijkt het net alsof wij alleen maar slachtoffers maken en iedereen ongelukkig maken. Verder zou ik het ook interessant vinden waarom nou juist hij spijtoptant is geworden.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Anon20180501 »

Ik het ook bekeken, Arike.

Ik vind haar wel eerlijk. Ik heb dit filmpje ook naar mijn dochter gestuurd, die was 15 toen ik het haar vertelde.
Het is allemaal heel anders gelopen dan hoe die vrouw het allemaal heeft ervaren en er mee om is gegaan.
Maar heb ik me niet vergist vraag ik me af, cijferde ze zichzelf niet weg voor mij ten koste van zichzelf.
Ik heb haar gevragen of ze het filmpje wil kijken en mij vertellen wat ze ervan vind en of ze zichzelf herkent in haar.

Ik heb je een PB'tje gestuurd waar de hele brief in staat. Ik ben benieuwd.

Liefs Daniéla
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

jacqueline schreef:ik heb hem bekeken en vond dat deze documentaire niet af was. Alles werd belicht vanuit die dochter's visie. Als ze die vader ook aan het woord lieten en haar gevoelens ook lieten zien dan kreeg je een volledig beeld van transseksualiteit. Nu lijkt het net alsof wij alleen maar slachtoffers maken en iedereen ongelukkig maken. Verder zou ik het ook interessant vinden waarom nou juist hij spijtoptant is geworden.
Normaal gesproken is het andersom. Dus het is ook wel eens goed wanneer de andere kant belicht wordt.
Jammer genoeg is het niet goed voor de beeldvorming, maar ja dat is dan maar zo.

Ik hoor liever de waarheid. Ik ken via een kennis van mij een jongen (inmiddels man) wiens vader ook in transitie is gegaan en die jongen heeft zijn levenlang daar psychische problemen aan overgehouden (van zijn vaders transitie dus).

Ik heb ook IRL aardig wat vrouwen en kinderen zien lijden onder "papa's". helaas.

Het lijkt me vreselijk moeilijk als een van mijn ouders in transitie zou gaan. Misschien juist (of ondanks?) dat ik zelf TS ben. En ook om een partner in transitie te zien gaan, lijkt me uitermate pijnlijk.

Vooral omdat je het helemaal niet verwacht.
Niemand in mijn omgeving was echt verbaasd omdat ik nooit een echte jongen ben geweest... En nu ben ik geen echt meisje ;)
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"