In de media deel II

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

Ik heb het inmiddels gezien... wat een tof wijf is dat zeg... dat ze dat heeft gezegd en gedurfd!

Ik vind het zeer jammer dat transseksualiteit door deze "mannelijke heteromannen die vrouw willen worden" in een kwaad daglicht wordt gesteld, maar het
is gewoon helemaal terecht dat er eindelijk eens aandacht komt voor "de vrouw en kinderen van..."

vrouwelijke transseksuelen zijn er uiteindelijk de dupe van... maar de waarheid moet gezegd worden!!!!

Ik vind het vreselijk wat ze door heeft moeten maken... en op een bepaalde manier herken ik het gevoel omdat die grote groep mannelijke mannen die vrouw willen worden ook in mij hetzelfde effect teweeg brengen... nl. als vrouwelijke transseksueel juist heel mannelijk willen zijn! Zo herkenbaar.

Ze zitten mijn identiteit ook in de weg!!

Als je je hele leven vrouwelijk bent geweest en altijd gepest bent door "heteromannen" en nooit heterovrienden hebt gehad of een heteromannenleven hebt kunnen leiden is het gewoon een aanslag op je gevoel van integriteit dat je continue vergeleken wordt met deze transseksuelen. Eerst moet je je hele leven wennen aan dat wezensvreemde lichaam en het feit dat je niet met een mannenidentiteit en rol overweg kunt... en dan besluit je eindelijk voor jezelf te kiezen... na een vreselijk pijnlijk traumatisch proces.... wordt je links en rechts ingehaald door voorheen succesvolle heteromannen die vrouw willen worden.... en dat je daarmee geassocieerd en vergeleken wordt dat heb je maar te accepteren.

Het is gewoon ook vreselijk dat diezelfde transseksuelen beweren gewoon beter te zijn geweest in acteren, en gewoon beter hun "vrouw-zijn" konden verbergen...dus nadat je je levenlang hebt geleden onder je genderprobleem krijg je nog een trap na ook.
Zo van, jij had dat ook wel gekund... en kunnen doen. Je had ook wel succesvol kunnen zijn als man... want dat staat totaal los van een vrouwelijk identiteit en gevoelens....
Het voelt voor mij echt als een geestelijke aanranding.

Ik kan me daarom ook helemaal verplaatsen in het gevoel van dit meisje!!!

Over deze gevoelens mag je gewoon niet praten. Hoe echt ze ook zijn. Je mag er niet over praten want dan ben je kortzichtig en veroordelend. Maar er zijn twee kanten van het verhaal en die mogen allebei verteld worden!!! Als "transcommunity" moet je niet alleen het standpunt en denkbeeld van de voorheen heteroman aan alle leden van die groep willen opdringen. Je vertegenwoordigt namelijk niet alleen deze groep.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: In de media deel II

Bericht door Raisa »

velouria schreef:Ik vind het zeer jammer dat transseksualiteit door deze "mannelijke heteromannen die vrouw willen worden" in een kwaad daglicht wordt gesteld, maar het
is gewoon helemaal terecht dat er eindelijk eens aandacht komt voor "de vrouw en kinderen van..."

vrouwelijke transseksuelen zijn er uiteindelijk de dupe van... maar de waarheid moet gezegd worden!!!!

Ze zitten mijn identiteit ook in de weg!!

Als je je hele leven vrouwelijk bent geweest en altijd gepest bent door "heteromannen" en nooit heterovrienden hebt gehad of een heteromannenleven hebt kunnen leiden is het gewoon een aanslag op je gevoel van integriteit dat je continue vergeleken wordt met deze transseksuelen.
Ik denk dat iedere groep in meer of mindere mate wat last heeft van generalisatie maar als je het aan mij vraagt ligt de fout bij de persoon die generaliseerd en bij niemand anders.
Om maar een voorbeeld te noemen: veel homos krijgen opmerkingen dat ze niet zo ´gay´ moeten zijn van mensen die toevallig een selectief stukje van de gaypride op de campingzender SBS6 hebben gezien. Ligt dat vooroordeel nu aan die paar personen die op een boot stonden te hossen, of aan diegene die dat zag en toen meteen maar dacht dat alle homos zo zijn?
Het is gewoon ook vreselijk dat diezelfde transseksuelen beweren gewoon beter te zijn geweest in acteren, en gewoon beter hun "vrouw-zijn" konden verbergen...dus nadat je je levenlang hebt geleden onder je genderprobleem krijg je nog een trap na ook.
Mensen verschillen nu eenmaal. Ik kan me best voorstellen dat wanneer iemand van kinds af aan is opgevoed dat 'anders zijn'zondig en slecht is, dat je een goed deel van je persoonlijkheid weet te onderdrukken of dat je het op een tegengestelde manier uit. Neem nu het feit dat de ergste homofoben vaak juist zelf homoseksuele gevoelens hebben.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

!

Bericht door velouria »

Raisa schreef: Ik denk dat iedere groep in meer of mindere mate wat last heeft van generalisatie maar als je het aan mij vraagt ligt de fout bij de persoon die generaliseerd en bij niemand anders.
Om maar een voorbeeld te noemen: veel homos krijgen opmerkingen dat ze niet zo ´gay´ moeten zijn van mensen die toevallig een selectief stukje van de gaypride op de campingzender SBS6 hebben gezien. Ligt dat vooroordeel nu aan die paar personen die op een boot stonden te hossen, of aan diegene die dat zag en toen meteen maar dacht dat alle homos zo zijn?
Dat ben ik met je eens. Maar hoe kun je nu verwachten van mensen dat ze het wezenlijke verschil tussen de ene en de andere transseksueel leren begrijpen?
Raisa schreef: Mensen verschillen nu eenmaal. Ik kan me best voorstellen dat wanneer iemand van kinds af aan is opgevoed dat 'anders zijn'zondig en slecht is, dat je een goed deel van je persoonlijkheid weet te onderdrukken of dat je het op een tegengestelde manier uit. Neem nu het feit dat de ergste homofoben vaak juist zelf homoseksuele gevoelens hebben.
En hier gaat het dus mis. Want hier neem jij voor het gemak aan dat ik mijn anders-zijn VANAF MIJN DERDE LEVENSJAAR! -----NIET------ als zondig en slecht heb ervaren en dat ik NIET mijn identiteit en AL MIJN GEVOELENS HEB MOETEN ONDERDRUKKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar er DESONDANKS NIET in slaagde een geloofwaardige jongen neer te zetten, MET ALLE GEVOLGEN VAN DIEN!!

Ik heb hier niet voor niets een PTSS aan overgehouden!!!! Waar ik hoogstwaarschijnlijk mijn levenlang niet meer vanaf kom!

Dit in TEGENSTELLING tot transseksuelen die BEWEREN dat ze hun gevoelens en identiteit hebben moeten onderdrukken terwijl IN WERKELIJKHEID zij best wel goed overweg konden met die identiteit en genderrol... sommigen zelfs meeeeer dan verbazend goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BETER DAN DE GEMIDDELDE HETEROMAN!

Dit zijn de FEITEN!!!!!!!

Ik ben het echt spuugzat dat de waarheid met KUL-argumenten iedere keer weer weg gebagatelliseerd wordt!
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gebruikersavatar
TanteJuut
Berichten: 206
Lid geworden op: 13 jan 2013, 11:01
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door TanteJuut »

Dit zijn de FEITEN!!!!!!!
Yeah right.... :wship: Take it easy sister. Dit zijn leuke opmerkingen in de categorie "wil de enige echte (????) trans nu opstaan...." en "de rest zijn in mijn ogen verklede heteromannen". Heb teveel soorten transen de afgelopen 15 jaar gezien om generaliserende uitspraken te durven doen. (op een sarcastische bui na misschien).
`wees gewoon jezelf, maar in jouw geval dringend een ander`
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: !

Bericht door Raisa »

velouria schreef:En hier gaat het dus mis. Want hier neem jij voor het gemak aan dat ik mijn anders-zijn VANAF MIJN DERDE LEVENSJAAR! -----NIET------ als zondig en slecht heb ervaren en dat ik NIET mijn identiteit en AL MIJN GEVOELENS HEB MOETEN ONDERDRUKKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar er DESONDANKS NIET in slaagde een geloofwaardige jongen neer te zetten, MET ALLE GEVOLGEN VAN DIEN!!
Ik heb hier niet voor niets een PTSS aan overgehouden!!!! Waar ik hoogstwaarschijnlijk mijn levenlang niet meer vanaf kom!
Dit in TEGENSTELLING tot transseksuelen die BEWEREN dat ze hun gevoelens en identiteit hebben moeten onderdrukken terwijl IN WERKELIJKHEID zij best wel goed overweg konden met die identiteit en genderrol... sommigen zelfs meeeeer dan verbazend goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BETER DAN DE GEMIDDELDE HETEROMAN!
Dit zijn de FEITEN!!!!!!!
Dat heb ik niet zo bedoeld. Wat ik over wilde brengen is dat ieder persoon anders is en daarom anders met een bepaalde situatie omgaat. Geeft 100 mensen een complex probleem en je zult zien dat alle 100 een andere aanpak ervoor hebben. Het feit dat jij heel anders met je gevoel bent omgegaan en je transitie heel anders hebt beleeft dan iemand die langer als man heeft geleefd wil niet zeggen dat het onderliggende gevoel, het conflict niet hetzelfde is.
Daarom denk ik dat je je misschien beter wat voorzichtiger kunt uitdrukken, want je lijkt te insinueren dat de gevoelens van de zgn 'late transitioners' niet echt of gelogen zijn. Dat is iets wat je simpelweg niet kunt weten.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

TanteJuut schreef:
Dit zijn de FEITEN!!!!!!!
Yeah right.... :wship: Take it easy sister. Dit zijn leuke opmerkingen in de categorie "wil de enige echte (????) trans nu opstaan...." en "de rest zijn in mijn ogen verklede heteromannen". Heb teveel soorten transen de afgelopen 15 jaar gezien om generaliserende uitspraken te durven doen. (op een sarcastische bui na misschien).
Ja een hele hoop transen zijn inderdaad in MIJN OGEN verklede en geopereerde heteromannen ja. Sorry. Heeft niets met uiterlijk te maken trouwens. Het is gewoon zoals ik het zie en AANVOEL, daar kun je niets aan veranderen. Ik voel me daardoor niet beter dan een ander. Ik zie alleen supergrote verschillen in beleving. En toch worden we op 1 grote hoop gegooid, door elkaar en door de buitenwereld. Ik vind dat onterecht.

En je ziet nu dat diezelfde buitenwereld OOK zijn stem gaat laten horen. En dat zal steeds meer gaan gebeuren. Ik hoop maar dat wij als transgenders daar niet teveel schade van zullen ondervinden!
Laatst gewijzigd door velouria op 25 apr 2013, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: !

Bericht door velouria »

Raisa schreef: Dat heb ik niet zo bedoeld. Wat ik over wilde brengen is dat ieder persoon anders is en daarom anders met een bepaalde situatie omgaat. Geeft 100 mensen een complex probleem en je zult zien dat alle 100 een andere aanpak ervoor hebben. Het feit dat jij heel anders met je gevoel bent omgegaan en je transitie heel anders hebt beleeft dan iemand die langer als man heeft geleefd wil niet zeggen dat het onderliggende gevoel, het conflict niet hetzelfde is.
Daarom denk ik dat je je misschien beter wat voorzichtiger kunt uitdrukken, want je lijkt te insinueren dat de gevoelens van de zgn 'late transitioners' niet echt of gelogen zijn. Dat is iets wat je simpelweg niet kunt weten.

Het conflict is WEL anders. Ik herken NIETS in de meeste transseksuelen. ECHT NIET.
Ik ben zelf overigens een LATE TRANSITIONER met 28 JAAR. begonnen.

Heeft er niets mee te maken.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: !

Bericht door Raisa »

velouria schreef:Het conflict is WEL anders. Ik herken NIETS in de meeste transseksuelen. ECHT NIET.
Ik snap dat je je zo voelt maar dit is toch echt een aanname van je, gebaseerd enkel en alleen op je persoonlijke beleving.
velouria schreef:Ik ben zelf overigens een LATE TRANSITIONER met 28 JAAR. begonnen.
Ik ben ook van die leeftijd. Jongeren vragen aan me waarom ik zo lang heb gewacht en zo laat ben begonnen, volwassenen vinden dat ik geen recht heb op klagen en vinden me piepjong.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

velouria schreef:
TanteJuut schreef:
Dit zijn de FEITEN!!!!!!!
Yeah right.... :wship: Take it easy sister. Dit zijn leuke opmerkingen in de categorie "wil de enige echte (????) trans nu opstaan...." en "de rest zijn in mijn ogen verklede heteromannen". Heb teveel soorten transen de afgelopen 15 jaar gezien om generaliserende uitspraken te durven doen. (op een sarcastische bui na misschien).
Ja een hele hoop transen zijn inderdaad in MIJN OGEN verklede en geopereerde heteromannen ja. Sorry. Heeft niets met uiterlijk te maken trouwen. Het is gewoon zoals ik het zie en daar kun je niets aan veranderen. Ik voel me daardoor niet beter dan een ander. Ik zie alleen supergrote verschillen in beleving. En toch worden we op 1 grote hoop gegooid, door elkaar en door de buitenwereld. Ik vind dat onterecht.

En je ziet nu dat diezelfde buitenwereld OOK zijn stem gaat laten horen. En dat zal steeds meer gaan gebeuren. Ik hoop maar dat wij als transgenders daar niet teveel schade van zullen ondervinden!
velouria,er zijn veel dingen onterecht in de wereld en de kunst is om er mee om te leren gaan.Iedereen weet dat Marokkanen sterk vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit maar wil niet zeggen dat alle Marokkanen crimineel zijn.Veel Nederlanders denken wel dat dat zo is omdat het een beeldvorming is die word gecreëerd door bepaalde mensen,media en ga maar door.
Ik ben blij dat je het oorspronkelijke bericht hebt aangepast en dat jij een weg gaat vinden in jouw blik op de trans wereld en ook leert omgaan met je frustraties want jij komt bij mij over als een gefrustreerde vrouw.Ik ben van mening dat niemand een oordeel mag en kan vellen over iemand anders zijn of haar gevoelens omtrent zijn of haar transseksualiteit.
velouria
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 mar 2013, 13:57
Gender: Trans MtF

Re: In de media deel II

Bericht door velouria »

velouria schreef:want jij komt bij mij over als een gefrustreerde vrouw.Ik ben van mening dat niemand een oordeel mag en kan vellen over iemand anders zijn of haar gevoelens omtrent zijn of haar transseksualiteit.
Ja hier ben ik inderdaad erg gefrustreerd over ja!
Je zou graag herkenning willen vinden bij lotgenoten toch in plaats van ontkenning?

Zou jij toch ook willen?
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"