Deskundigenverklaring VUmc

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8024
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Deskundigenverklaring VUmc

Bericht door Emma »

EvelienArts schreef: 16 feb 2022, 09:26 De verklaring is overal volgens mij gewoon 65 euro. Alleen het gesprek wat ervoor aan af gaat kost geld. Bij de vaart bijvoorbeeld 110 euro/uur (ook al was het gesprek 20 minuten).
Die 265 is inderdaad inclusief gesprek. Maar dan nog, het is toch een kwestie van een buitensporig bedrag voor een A4'tje met handtekening en een kwartiertje lang een standaardlijstje afwerken.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 475
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: Deskundigenverklaring VUmc

Bericht door Annabel »

Overigens is dat ding makkelijk te vervalsen, iets wat ook werd opgemerkt door een ambtenaar van de burgerlijke stand in dit document:
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... titeit.pdf
Overigens merkte één ambtenaar op dat de verklaring eenvoudig te vervalsen is. (54) (Een voorbeeld van zo’n verklaring is als bijlage opgenomen.)

(54) Weliswaar kunnen ambtenaren die twijfelen aan de aan hen voorgelegde documenten, navraag doen – en gegeven het geringe aantal genderdeskundigen is dat in dit geval niet heel erg moeilijk - maar dan moet er wel reden zijn voor twijfel. Het enkele feit dat de verklaring - volgens deze ambtenaar - eenvoudig te vervalsen is, zal dat vermoedelijk niet zijn.
De verklaring staat op bladzijde 104 en als je wat briefpapier in elkaar knutselt ben je er zo! :lol:

Maar uhm, ja bij mij was het ook 15 minuten voor een A4-tje en de totale schade was 250+65 Euro ... maar dat is bij mij uiteindelijk kwijtgescholden door een fout die het AUMC had gemaakt, dus ik heb 'm uiteindelijk gratis gekregen! :)

Het is alleen wel een ernstige zaak dat ook hier een enorme wachttijd nu voor is!
Wat betreft de Gender Clinic, dat is een goede tip. Dat zal wel 'T.D. Steensma' zijn die inderdaad deze nieuwe bevoegdheid heeft sinds 9 februari 2022 (volgens de lijst). Weer iemand weggevlucht van het AUMC??
Black
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 okt 2021, 21:24
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Deskundigenverklaring VUmc

Bericht door Black »

Jayce schreef: 16 feb 2022, 02:01 @Black 250 euro dat is nogal een verschil.
Echt apart dat de prijzen overal verschillen.
Maar bij jou zat er zeker een gesprek bij.
Bij mij zat er inderdaad ook een gesprek bij
Sophie88
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jan 2021, 14:39
Gender: Vrouw
Locatie: Den Haag

Re: Deskundigenverklaring VUmc

Bericht door Sophie88 »

Black schreef: 15 feb 2022, 21:39 Hoi,

Ik heb pas mijn deskundigenverklaring bij Gender Clinic gekregen. Is iets nieuws bij hen. Toen ik hen mailde kon ik binnen een week terecht en kreeg m gelijk mee. Kost wel €250, maar had geen verwijzing oid nodig.
https://genderclinic.nl/mental-health/d ... erklaring/
Heb hem nu ook aangevraagd bij Gender Clinic. Kan er gelukkig begin maart al terecht!
28-6-21: Verwijzing VUmc.
8-12-21: Verwijzing Radboud UMC en BuroJIJ.
10-1-22: Intake BuroJIJ.
Jan 22: Cryopreservatie.
4-3-22: Start HRT via GenderGP.
7-3-22: Deskundigenverklaring via Genderclinic.
15-8-22: Overname HRT door Genderclinic.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Deskundigenverklaring VUmc

Bericht door Frederieke »

Vorige week vrijdag nog even besproken met Eva-Marijn van PsyTrans, en zij kunnen die verklaring ook afgeven. Daarvoor hoef je niet bij hen in behandeling te zijn. Kan wel (dan is het goedkoper), maar hoeft niet. Ik vermoed dat een mailtje naar office [ at ] psytrans [ dot|punt ] nl volstaat.