direct 24/7 of geleidelijk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Gwendolyn
Berichten: 457
Lid geworden op: 27 aug 2012, 00:29
Gender: Vrouw
Locatie: Stiens

direct 24/7 of geleidelijk

Bericht door Gwendolyn »

@ Jessy, m.i. ( mijn inziens ) je zal pas daadwerkelijk aan je passabiliteit, je zelf verzekerdheid kunnen werken als je 24/7 als vrouw gaat. dat is mijn mening. Je hebt altijd het moment dat je de stap maakt, nu of later. Wachten op een vanzelf passabel worden als vrouw 24/7 zonder dat 24/7 te doen geeft wat dat betreft m.i. geen voortgang, met als resultaat, misschien nooit de stap maken, of jaren verspillen. Maar dat is voor ieder verschillend. Hoe dan ook, je moet er zelf klaar voor zijn, maar ook de stap durven maken. Een keer de stap gemaakt, kan je daar aan werken, 24/7. en alleen daar aan, aan je nieuwe ik. :D :D :D 8-)

gwendolyn
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door J1nny »

Eens, ook ik ben van uit die verdomde kast ineens naar 24/7 gegaan.
Het is duidelijk voor de omgeving, ze hoeven niet te twijfelen wat ze voor zich krijgen.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

Ik vind dat wel raar hoor in eens 24/7 van een M naar een V,ik geloof daar niet in.Een transitie is een evolutie en geen revolutie.De mensen om je heen hebben ook niks aan een revolutie,op die manier vervreemd jij juist van je omgeving.Ik begrijp dan ook coming outs niet op het werk,Vrijdag als Jan naar huis om Maandag als Jannie op het werk te verschijnen.Nee een transitie is een geleidelijk proces en je moet de mensen om je heen mee laten groeien.Ik heb er een jaar over gedaan met mijn coming out en dat voelt gewoon goed.Heb ik in die jaar ook nog als man geleefd....nee als ik ergens heen ging waar ze nog niet van mij afwisten ging ik gewoon androgyn in V kleding.Nu een jaar na mijn 1e coming out heb ik ook respect gekweekt in mijn omgeving omdat ze mij zagen veranderen en ik heb hen de ruimte gegeven om mee te veranderen.Op de een of andere dag gaat niet werken en is in mijn ogen een vorm van egoïsme,zo ik ben een vrouw en jullie hebben mij maar te accepteren zoals ik ben.Kan niet hoor.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door J1nny »

Aafke, in iedere situatie is het anders.
Ik werk niet, door schuld van een ander. (auto ongeluk)
Dus dat probleem heb ik in eerste instantie niet.
Ik heb een stabiele langjarige relatie die erachter staat en heb vrijwel iedereen van enige importantie persoonlijk ingelicht.
In de nieuwe rol, dat wel.
En de meeste reacties waren gematigd positief.
Voor mij werkte deze aanpak, dat hoeft niet voor een ander zo te werken.

Meer details komen niet in het openbaar, die staan op een besloten forum (waar diverse mensen van hier ook lid zijn en dus de details wel kennen.)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6822
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: In de media deel II

Bericht door Eva »

De ene trans is de andere niet, Aafke.
Bij mij is het geleidelijk gegaan, althans in mijn beleving. Voor een aantal mensen die mij kennen is het van het ene moment op het andere gegaan. Zij hebben het dus als plotseling ervaren. Daar waren veel klanten bij, maar ook uit die hoek heb ik geen verkeerd woord gehoord. Ze zijn nog allemaal klant.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

Het is ook geen verwijt hoor,als iemand op de een of andere dag om gaat is het zijn/haar keuze.Ik zelf geloof er gewoon niet in.En persoonlijk voorzie ik veel problemen op dat vlak als ik op die manier een coming out had.

We dwalen af---->back on topic denk ik maar.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: In de media deel II

Bericht door Fay »

Ook niet, kleine stapjes, en op een gegevenen moment zal ik doorgaan voor wat men dan een vrouw noemt, zo kan je langzaamaan wennen aan jezelf, omgeving, je gevoelens, hoe je daar mee omgaat en in staat, omgeving idem

Joyy
Gebruikersavatar
Arike
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 mar 2012, 12:11
Gender: Vrouw
Locatie: Gelderland

Re: In de media deel II

Bericht door Arike »

Aafke schreef:Ik vind dat wel raar hoor in eens 24/7 van een M naar een V,ik geloof daar niet in.Een transitie is een evolutie en geen revolutie.De mensen om je heen hebben ook niks aan een revolutie,op die manier vervreemd jij juist van je omgeving.Ik begrijp dan ook coming outs niet op het werk,Vrijdag als Jan naar huis om Maandag als Jannie op het werk te verschijnen.Nee een transitie is een geleidelijk proces en je moet de mensen om je heen mee laten groeien.Ik heb er een jaar over gedaan met mijn coming out en dat voelt gewoon goed.Heb ik in die jaar ook nog als man geleefd....nee als ik ergens heen ging waar ze nog niet van mij afwisten ging ik gewoon androgyn in V kleding.Nu een jaar na mijn 1e coming out heb ik ook respect gekweekt in mijn omgeving omdat ze mij zagen veranderen en ik heb hen de ruimte gegeven om mee te veranderen.Op de een of andere dag gaat niet werken en is in mijn ogen een vorm van egoïsme,zo ik ben een vrouw en jullie hebben mij maar te accepteren zoals ik ben.Kan niet hoor.
Ik heb het serieus ooit zo "patsboem" gedaan, niet in een weekend weliswaar, maar wel voor de kerstvakantie nog M en meteen erna als V naar het werk. Met direct al keurig een nieuw naambordje op mijn kantoor, en voortaan gewoon op hakjes naar mijn externe contacten of het nu multinationals waren of niet.

Ik had het gevoel dat de duidelijkheid of M of V juist heel gewaardeerd werd.

en nu dan maar weer BoT ;)
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

Ik had het gevoel dat de duidelijkheid of M of V juist heel gewaardeerd werd.
Dat is wel zo,daar heb je een punt.Ik liep afgelopen weken ook tegen dat punt aan,hoe moeten we je nu noemen.Daarvoor maakte ik er nog geen probleem hoe ik werd genoemd omdat ik(weliswaar) vrouwelijk(of androgyn) gekleed ging.Op die manier schiep ik verwarring en heb dus ook besloten dat iedereen mij vanaf 1 Dec mij gewoon bij mijn meisjes naam mogen/moeten noemen.Voor mijn gevoel ga ik per 1 jan 2013 helemaal om(voorzover ik dat al niet was).Ik was er zelf nog niet geestelijk klaar voor om in het openbaar als Aafke te worden aangesproken.Ik ben een mens van gevoel,als mijn gevoel zegt het is niet zover dan is het niet zover.Vanaf Januari ga ik dus officieel overal heen als Aafke en ik zal nog meer malen aangesproken worden met meneer B maar het is wel de bedoeling dat dat in de loop van 2013 afgelopen is.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: In de media deel II

Bericht door Fay »

In mijn omgeving is het nog steeds vaak hij, hem,soms nog kerel, etc, kerel maakt me furieus en terecht , aanspreekspatronen zitten er in , maar men doet zijn best, verontschuldigd zich, het is ook verwarrend

Ik heb nu gezegd, allebei voorlopig goed, totdat ik aangeef dat ik met zij /haar/meis/ etc aangesproken wil worden,dat moment is er nog niet, ook ik gevoelsmens,dat moment komt vanzelf, net als mij naam, die komt vanzelf boven op een bepaald moment en dan is het dat en vanaf dat moment zal ik ook omgaan

Waarbij omgaan voor mij niet meer betekent dan: vanaf dat moment is het zij, meisjesnaam, punt

Joyy