direct 24/7 of geleidelijk

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

Voorlopig is tot daar aan toe,daarna moet het gros van de omgeving toch omgaan en ons als vrouw accepteren.Ik heb al die stomme coming outs niet voor niets gedaan.Jeetje wat waren dat moeilijke tijden om iedereen in te lichten,nu nog 1 te gaan en dat is mijn werkplek.Wanneer ....geen idee,voorlopig mag ik het niet omdat mij geen veilige omgeving gewaarborgd kan worden door mijn werkgever.Als ik het nu zou doen word ik uitgejouwd van heb ik jou daar.Tot die tijd ook ziektewet en dat nu al voor 6 maand.Arbo arts gaat zelfs een stapje verder,jij gaat niet terug naar jouw werkplek,werkgever zoekt maar een ander plekje voor jou.Leuk hoor mezelf zijn..........
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: In de media deel II

Bericht door Fay »

Je schrijft, moet gros van omgeving omgaan en ons accepteren, gaat niet lukken en is niet realistisch om te verwachten

Belangrijker vindt ik dat mijn directe omgeving, ouders vrienden buren , mensen waar ik dagelijks mee te maken heb, mij respecteren en mbt vrienden en familie,ze voor me opkomen als het nodig is


mbt verwachtingen blijf ik zeggen, laag inzetten, voorkomt teleurstelingen

Joyy
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door J1nny »

Dat is nu net ook wat ik bedoel.
Ik ga niet verwachten dat mensen mij ineens als vrouw gaan zien, als je je als vrouw presenteert.
Maar doordat ik mijzelf als vrouw (in aanbouw) presenteer kunnen de mensen wel wennen.
En weten ze wat ze kunnen verwachten.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: In de media deel II

Bericht door Venka »

joyy schreef:Je schrijft, moet gros van omgeving omgaan en ons accepteren, gaat niet lukken en is niet realistisch om te verwachten

Belangrijker vindt ik dat mijn directe omgeving, ouders vrienden buren , mensen waar ik dagelijks mee te maken heb, mij respecteren en mbt vrienden en familie,ze voor me opkomen als het nodig is


mbt verwachtingen blijf ik zeggen, laag inzetten, voorkomt teleurstelingen

Joyy
Gros van de omgeving bedoel ik ouders,broers,zussen,werk,buren etc. niet de halve stad/dorp
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: direct 24/7 of geleidelijk

Bericht door J1nny »

Bij mij heeft het grootste deel van de omgeving het geaccepteerd, wil niet zeggen dat dat ook allemaal van harte is.
Maar het leven gaat door.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: direct 24/7 of geleidelijk

Bericht door Jannet V »

Vanaf het moment dat mijn kinderen het wisten, 14 dagen na mijn coming out heb ik me geen moment meer verstopt. Ik besefte dat ik doodongelukkig was in die rol die ik zolang gespeeld heb. Nooit meer terug, als dat zou moeten stop ik ermee.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Gebruikersavatar
J1nny
Berichten: 720
Lid geworden op: 04 nov 2012, 14:43
Gender: Vrouw

Re: direct 24/7 of geleidelijk

Bericht door J1nny »

Mijn kinderen waren het startpunt van mijn coming out.
En inderdaad, is ongeveer de laatste keer geweest dat ik in de oude rol ging.
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: direct 24/7 of geleidelijk

Bericht door Fay »

Dat is dan ook exact de motivatie en de enige relevante, dat het leven dan geen enkele zin meer voor je heeft, pijnlijk maar waar

Joyy
Gebruikersavatar
jacqueline
Berichten: 869
Lid geworden op: 25 mar 2012, 20:45
Gender: Trans MtF

Re: direct 24/7 of geleidelijk

Bericht door jacqueline »

zo diep kan genderdysforie inderdaad raken.......begreep mijn vrouw dat maar een keer...
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: direct 24/7 of geleidelijk

Bericht door Fay »

Slightly off topic, dacht ik vandaag een aantal keren aan, met welk voorbeeld kan ik uitleggen hoe het is om genderdysfoor te zijn, zodat men het begrijpt,want men begrijpt het niet,snapt nie hoe het voelt om zo te zijn, en ik heb een terugkerend gevoel van, kon ik dat maar wel duidelijk maken,ik voel me niet altijd gehoord en begrepen

Joyy

(die een beetje pissed off dag heeft en dan zitten dit soort zaken sneller dwars)