Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Psychologen en procedures
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Ik weet niet hoe gebruikelijk dit is bij het VU of andere instanties, maar blijkbaar moet ik eerst een gesprek hebben met de regiebehandelaar voordat ik een verwijzing kan krijgen... hoop maar dat het traject niet al te ver uitgerekt wordt daarna. Ik vind het niet zo toppie om eerst met 100 man gesproken en 'kennis gemaakt' te moeten hebben voor een briefje waar Genderhealthcare vervolgens geen ruk meer mee te maken heeft.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Marije »

Bij Psytrans heb ik een behandelaar, een hoofdbehandelaar en een second opinion. In totaal heb ik met vier mensen gesproken en een vijfde heeft het lijstwerk begeleid. Op zich dus niet heel ongebruikelijk. Gewoon door de hoepels heen springen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Wat bedoel je precies met lijstwerk? ^

Het gaat niet om hormonen/diagnostiek (bij Stepwork had ik daarvoor alleen een behandelaar en een second opinion) maar mijn eerste operatie, dus het lijkt me dat daar veel minder "toezicht" op gehouden hoeft te worden aangezien ik al lang en breed "goedgekeurd" ben. :")

(Ben overigens een beetje geërgerd dat ik weer zelf om info moest vragen en moest aandringen, maar dat zie ik door de vingers omdat behandelaren het druk hebben)
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Frederieke »

Weet je, ik krijg het gevoel dat je aan het lijntje wordt gehouden. Zeker als je al in behandeling bent, of bent geweest bij zijn rechtsvoorganger(s), is dat extra gesprek nergens voor nodig. Behalve om een extra uur te kunnen declareren bij jou of je zorgverzekeraar.

Just my 2 cents.

Groetjes, Frederieke.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Ik weet dat je gelijk hebt, maar ik kan toch niks anders op het moment. T-Cedent is sowieso pas in juni, maar Tanja zou me een intakedatum sturen en dat heeft ze nog altijd niet gedaan. Huisartsen in de buurt zitten vol, dus een nieuwe huidarts zit er voorlopig ook niet in (huidigr wil niet naar een ziekenhuis verwijzen). Enige hoop verder is dat Psytrans volgende week weer opent.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

En óf ik aan het lijntje gehouden wordt. Moest bij de "regiebehandelaar" een vragenlijst van een uur af, bijna exact dezelfde vragen als die ik bij Stepwork al eens behandeld heb, vervolgens een afspraak ingepland voor over DRIE WEKEN voor een "update" wanneer ik een second-opinion kan krijgen bij de psychiater voor mijn mastectomie-verwijzing. (Durf te wedden dat ik op die afspraak ook nog eens drie weken mag wachten na dat update-gesprek...)

Oftewel, ik ben minimaal 6 weken verder voordat ik überhaupt mijn verwijzing in handen heb en de wachtlijst op kan. (Bij Van Loenen was dit volgens dit forum 4 maanden vanaf inschrijven... in juni 2021) Ze hebben de helft van de documenten van Stepwork niet eens in handen... dus de kans dat ik die vragenlijsten OOK nog eens moet invullen is aanwezig.

Wees gewaarschuwd, bezint eer ge begint bij Genderhealthcare... maar, misschien dat ik met de Kerst eindelijk aan de beurt ben.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Frederieke »

Aan de ene kant heb ik de neiging je berichtje te liken, maar eigenlijk is het te verschrikkelijk voor woorden.

Wish you luck 🤞

Frederieke
theemeid94
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 mar 2022, 22:36
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door theemeid94 »

Pan-Tastique schreef: 12 apr 2022, 15:53 En óf ik aan het lijntje gehouden wordt. Moest bij de "regiebehandelaar" een vragenlijst van een uur af, bijna exact dezelfde vragen als die ik bij Stepwork al eens behandeld heb, vervolgens een afspraak ingepland voor over DRIE WEKEN voor een "update" wanneer ik een second-opinion kan krijgen bij de psychiater voor mijn mastectomie-verwijzing. (Durf te wedden dat ik op die afspraak ook nog eens drie weken mag wachten na dat update-gesprek...)

Oftewel, ik ben minimaal 6 weken verder voordat ik überhaupt mijn verwijzing in handen heb en de wachtlijst op kan. (Bij Van Loenen was dit volgens dit forum 4 maanden vanaf inschrijven... in juni 2021) Ze hebben de helft van de documenten van Stepwork niet eens in handen... dus de kans dat ik die vragenlijsten OOK nog eens moet invullen is aanwezig.

Wees gewaarschuwd, bezint eer ge begint bij Genderhealthcare... maar, misschien dat ik met de Kerst eindelijk aan de beurt ben.

Ja die "regiebehandelaar" was ook dezelfde geweest die ik had bij stepwork. Totaal niet te vertrouwen omdat ie alles langer mee doet. Ik zou er een afspraak mee plannen omdat mijn huidge nog steeds ziek zou zijn, ik had gemailed van wel met mijn moeder erbij (Wat we eigenlijk ook hadden afgesproken toen destijds in stepwork voordat jeweetwel gebeurde) dan want ik zag het niet zo zitten om weer zelfde verhaal te doen wat ik al zo vaak deed bij hem.

Maar heb NIETS gehoord, heb weken gemailed en de behandelaar die ik had wou de 12e van april (ofterwel wat gister zou zijn) mailen. Maar ook daar helemaal niets van vernomen.
hopeloos.

Heb het ZMC bijna een smeekbrief geschreven omdat mijn internist toevallig ook in de transgenderzorg zit daar.
Anders maar afwachten met psytrans dan maar.

Word er echt heel gefrusteerd van
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Was de regiebehandelaar toen een hem? Oh, ik had contact met een vrouw :o

Ik noem maar gewoon namen vanaf nu, de regiebehandelaar waar ik contact mee heb gehad is Anjo van Lieshout. Annick den Hartog, mijn "gewone" psycholoog heeft gezegd dat geen nieuws goed nieuws is wat die vragenlijsten betreft, maar ik blijf er gewoon bovenop zitten zodat 3 mei niet ineens het telefoongesprek gaat over "oh ja vragenlijsten moeten nog"...

Het is echt ene grote t...zooi bij Genderhealthcare. Zou me niks verbazen als die behandelaar waar jij contact mee hebt gehad er al niet eens meer werkt...
theemeid94
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 mar 2022, 22:36
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door theemeid94 »

Oh misschien heb ik iets verkeerd begrepen.
Ik dacht namelijk dat de regiebehandelaar ook het zelfde was aangezien het verhaal van vragenlijsten mij te bekend voor kwam. Het was een man trouwens. Maar ik noem liever geen namen.
Dat mijne nog ziek was kan ik nog enig zins begrijpen, maar dat de ander zich niet laat horen vond ik heel vreemd.
Heb vandaag trouwens nu pas een telefoontje gehad dat ik een andere behandelaar krijg, nadat ik zelf achterna ging mailen.
zal volgende week dinsdag als het goed is iets horen.