Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Psychologen en procedures
theemeid94
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 mar 2022, 22:36
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door theemeid94 »

Ps, Zocht even op en in het artikel van ftm waar de persoon die ik had werd daar wel als hoofdbehandelaar benoemd 🤷 weet niet of dat hetzelfde is als regiebehandelaar maar goed.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Even tussendoor; hoe geef je aan bij zo'n instantie dat je overstapt? Ik kan over een maand eindelijk bij T-Cendent terecht (14 juni), en aangezien ik vandaag een mailtje heb gekregen dar ze mijn dossier van Stepwork NOG STEEDS niet hebben en dat ik dus NOG STEEDS NIET verder kan met mijn transitie, ben ik er een beetje klaar mee.

Als ik eind mei niet op de wachtlijst sta voor een mastectomie ben ik hier weg.
theemeid94
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 mar 2022, 22:36
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door theemeid94 »

Pan-Tastique schreef: 29 apr 2022, 19:31 Even tussendoor; hoe geef je aan bij zo'n instantie dat je overstapt? Ik kan over een maand eindelijk bij T-Cendent terecht (14 juni), en aangezien ik vandaag een mailtje heb gekregen dar ze mijn dossier van Stepwork NOG STEEDS niet hebben en dat ik dus NOG STEEDS NIET verder kan met mijn transitie, ben ik er een beetje klaar mee.

Als ik eind mei niet op de wachtlijst sta voor een mastectomie ben ik hier weg.
Gewoon stilletjes weggaan :lol: Nee ik denk gewoon contact nemen (al gaat dat zo verschikkelijk traag)
Ik heb inmiddels een nieuwe afspraak eindelijk gekregen met een nieuwe behandelaar maar wel pas in juni. :?
Hopelijk niet dat ik weer een heel verhaal moet doen, dus ik betrek wel iemand erbij. En mss alvast inschrijven bij psytrans als dat kan.
To be continued i guess...
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Ik heb aangegeven dat als ik niet deze maand nog verder geholpen kan worden met mijn transitie (ofwel: die verwijzing!) dat ik overstap naar T-Cendent. Ik hoor morgen wel wat ze te zeggen heeft. De administratie hier is om te janken, ze hebben verdorie sinds oktober de tijd gehad om alle documenten te verzamelen. Het lijkt me echt heel sterk dat de curator mijn documenten nog heeft.

Ik vind het niet leuk om dit zo te moeten doen, want mijn behandelaar is ook maar een psycholoog en heeft hier niet de leiding, maar via haar druk uit oefenen is de enige manier die ik nog kan bedenken. Dan maar een keertje die "kan ik je manager spreken?"-eikel spelen.

Ik hoop het beste voor jou!
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Ronja »

Pan-Tastique schreef:Was de regiebehandelaar toen een hem? Oh, ik had contact met een vrouw :o

Ik noem maar gewoon namen vanaf nu, de regiebehandelaar waar ik contact mee heb gehad is Anjo van Lieshout. Annick den Hartog, mijn "gewone" psycholoog heeft gezegd dat geen nieuws goed nieuws is wat die vragenlijsten betreft, maar ik blijf er gewoon bovenop zitten zodat 3 mei niet ineens het telefoongesprek gaat over "oh ja vragenlijsten moeten nog"...

Het is echt ene grote t...zooi bij Genderhealthcare. Zou me niks verbazen als die behandelaar waar jij contact mee hebt gehad er al niet eens meer werkt...
De naam anjo ken ik wel. Heb ik nu als regiebehandelaar, samen met psychologe lotte schulze. Heb de vragenlijsten gehad , eveneens als mijn levensverhaal dat ik moest schrijven(max 4 bladzijdes) en het "gewenste" gesprek met m'n aanhang. Mijn vragenlijsten worden volgende week besproken. Zoals het er nu naar uitziet kan ik binnenkort aan hrt beginnen. De verwijzing naar n ontharingskliniek is al binnen. Ik heb niet echt negatieve ervaring met ghc, maar lees hier wel het een en ander dat ik in mn achterhoofd ga houden.
Groetjes, ronja.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Even tussendoor een waarschuwing voor mensen die nog geen resitutiepolis hebben: OHRA en CZ hebben in 2023 geen contract meer met Genderhealthcare. FBTO, Zilveren Kruis en Menzis zijn nog in onderhandeling.
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Ronja »

Hey, daar ben ik weer. Thnx voor de zorgverzekerings waarschuwing, ik ga het navragen bij mijn cz.

Morgen heb ik een afspraak bij ghc voor een zogenaamde "second opinion ", zoals hun dat noemen. Er zal een tweede psycholoog mijn dossier doornemen en wat vragen stellen, en daarna zou ik te horen moeten krijgen of we nu daadwerkelijk met hrt kunnen beginnen of nog iets anders moeten doen. Iemand hier al ervaringen daarmee van genderhealthcare?
Of wat is hun werkwijze?

Liefs,
Ronja.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Ronja »

Pan-Tastique schreef:Even tussendoor een waarschuwing voor mensen die nog geen resitutiepolis hebben: OHRA en CZ hebben in 2023 geen contract meer met Genderhealthcare. FBTO, Zilveren Kruis en Menzis zijn nog in onderhandeling.
Heb zojuist ghc gebeld, voor zover hun weten wordt dit contract gewoon verlengd met cz.

Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk

Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Ik heb van CZ wat anders gehoord. Maar ik ga daar ook weg ivm de te hoge kosten.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door San(ne) »

Vooralsnog is er voor 2023 geen contract tussen CZ en GHC.
Niet alle contracten zijn al afgesloten, dus ik zou als je bij CZ zit zorgvinder.cz.nl even in de gaten houden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.