Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Psychologen en procedures
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Frederieke »

Ronja schreef: 30 nov 2022, 10:05 Update, mijn ghc doorverwijzing is binnen voor hrt, wordt doorverwezen naar genderclinic. Benieuwd hoelang daar nu weer op te wachten.
Spannend! Moeten ze misschien wel even de pagina van GenderClinic laten aanpassen.
Nu staat Verwijseisen mastectomie en hormoonbehandeling
Deze behandelingen bij Gender Clinic zijn alleen mogelijk als u verwezen wordt door AUMC/Vumc, UMCGroningen of een van onze GGZ samenwerkingspartners:
Genderteam Zuid Nederland
Psychologenpraktijk De Vaart
PsyTrans
Check-in genderzorg
Gender Clinic Mental Health
Transgenderzorg Utrecht
BuroJij
UwPsychiater
Maar dat zal dan vast goed komen.

Groetjes, Frederieke.
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Ronja »

Frederieke schreef:
Ronja schreef: 30 nov 2022, 10:05 Update, mijn ghc doorverwijzing is binnen voor hrt, wordt doorverwezen naar genderclinic. Benieuwd hoelang daar nu weer op te wachten.
Spannend! Moeten ze misschien wel even de pagina van GenderClinic laten aanpassen.
Nu staat Verwijseisen mastectomie en hormoonbehandeling
Deze behandelingen bij Gender Clinic zijn alleen mogelijk als u verwezen wordt door AUMC/Vumc, UMCGroningen of een van onze GGZ samenwerkingspartners:
Genderteam Zuid Nederland
Psychologenpraktijk De Vaart
PsyTrans
Check-in genderzorg
Gender Clinic Mental Health
Transgenderzorg Utrecht
BuroJij
UwPsychiater
Maar dat zal dan vast goed komen.

Groetjes, Frederieke.
Klopt. Maar ben benieuwd idd.
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Daan_3 »

Ik stond op de lijst voor Stepwork (nu dus bij GHC) en werd vandaag door ze gebeld? Ik vond het een bijzondere manier van klantcontact, om persoonlijk mensen na te bellen. Ik twijfelde al eerder of ik wel met hen verder wil, maar dit maakt de twijfel zeker niet minder.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 331
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door San(ne) »

Daan_3 schreef: 28 dec 2022, 23:11 Ik stond op de lijst voor Stepwork (nu dus bij GHC) en werd vandaag door ze gebeld? Ik vond het een bijzondere manier van klantcontact, om persoonlijk mensen na te bellen. Ik twijfelde al eerder of ik wel met hen verder wil, maar dit maakt de twijfel zeker niet minder.
Bellen an sich is toch niet zo vreemd? Ik ben zowel bij het VuMC als bij De Vaart ook simpelweg gebeld toen ik "aan de beurt" was.
Wat maakt het telefoontje zo vreemd dat je aan deze organisatie twijfelt?
Frederieke
Berichten: 828
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Frederieke »

Inderdaad, ik zou het zelfs sterker zeggen, hoe kun je een transitie in gaan zonder persoonlijk contact? Had je verwacht dat een diagnose via e-mail gesteld zou worden?

Groetjes, Frederieke.
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Daan_3 »

Nee natuurlijk niet. En gebeld worden als je aan de beurt bent is inderdaad een stuk logischer. Alleen ik heb dus nog maanden te wachten, het laatste overzicht zei dat ik op plaats 298 ofzo stond. Dus als ze iedereen zo bellen, zijn ze behoorlijk wat tijd kwijt.
theemeid94
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 mar 2022, 22:36
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door theemeid94 »

Daan_3 schreef: 29 dec 2022, 10:28 Nee natuurlijk niet. En gebeld worden als je aan de beurt bent is inderdaad een stuk logischer. Alleen ik heb dus nog maanden te wachten, het laatste overzicht zei dat ik op plaats 298 ofzo stond. Dus als ze iedereen zo bellen, zijn ze behoorlijk wat tijd kwijt.

Ik werd ook gebeld toen ik voor intake werd uitgenodigd voor stepwork toen, dus dit lijkt mij gewoon normaal.
Ik heb nu inmiddels wel binnekort een second opinion gesprek gekregen voor de start hormonen. Heb een andere psycholoog gekregen (werd eerder verteld dat ik pas januari een andere afspraak kreeg maar kreeg toch nog een dag voor het oudejaarsavond nog eentje toegewezen) Al vind ik wel vreemd dat ik online een verwijzing had gezien met de diagnose genderdysforie naar de internist dus dan vraag ik mij af of ze dit nou express doen omdat de gender clinic tak nog geen contracten heeft kunnen aansluiten tot eind januari, of ze weten niets van die verwijzing? Ik had helaas geen tijd om te kunnen oriënteren weer voor een andere verzekering omdat FBTO stopt met de resultutiepolis, dus heel erg is het ook weer niet dat ik niet gelijk in januari begin.
Maar ik vind het echt wel een beetje hommeles, en heb echt het gevoel dat ik gewoon niet goed geinformeerd word.
Laatst ook weer dat ik ineens gebeld word om een afspraak met de hoofdbehandelaar (zonder uitleg maar kennerlijk is dat een gesprek dat eens in de zes maanden moet plaats vinden)

Naja hopelijk dat het in 2023 beetje opschiet.
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Ronja »

theemeid94 schreef:
Daan_3 schreef: 29 dec 2022, 10:28 Nee natuurlijk niet. En gebeld worden als je aan de beurt bent is inderdaad een stuk logischer. Alleen ik heb dus nog maanden te wachten, het laatste overzicht zei dat ik op plaats 298 ofzo stond. Dus als ze iedereen zo bellen, zijn ze behoorlijk wat tijd kwijt.

Ik werd ook gebeld toen ik voor intake werd uitgenodigd voor stepwork toen, dus dit lijkt mij gewoon normaal.
Ik heb nu inmiddels wel binnekort een second opinion gesprek gekregen voor de start hormonen. Heb een andere psycholoog gekregen (werd eerder verteld dat ik pas januari een andere afspraak kreeg maar kreeg toch nog een dag voor het oudejaarsavond nog eentje toegewezen) Al vind ik wel vreemd dat ik online een verwijzing had gezien met de diagnose genderdysforie naar de internist dus dan vraag ik mij af of ze dit nou express doen omdat de gender clinic tak nog geen contracten heeft kunnen aansluiten tot eind januari, of ze weten niets van die verwijzing? Ik had helaas geen tijd om te kunnen oriënteren weer voor een andere verzekering omdat FBTO stopt met de resultutiepolis, dus heel erg is het ook weer niet dat ik niet gelijk in januari begin.
Maar ik vind het echt wel een beetje hommeles, en heb echt het gevoel dat ik gewoon niet goed geinformeerd word.
Laatst ook weer dat ik ineens gebeld word om een afspraak met de hoofdbehandelaar (zonder uitleg maar kennerlijk is dat een gesprek dat eens in de zes maanden moet plaats vinden)

Naja hopelijk dat het in 2023 beetje opschiet.
Ik heb in december gewoon bij fbto een restitutiepolis kunnen afsluiten hoor. Ghc is via fbto basis al vergoed. Genderhealthclinic (hormonenbehandeling) echter niet, die wordt enkel 100procent vergoed met een restitutiepolis van fbto omdat hun geen contract hebben met fbto. Terwijl het een zuster organisatie is van genderhealthcare zo is mij tenminste uitgelegd. Allemaal erg onduidelijk, hoop toch dat ik de goede keus heb gemaakt.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Pan-Tastique »

Fbto biedt geen restitutiepolis, maar een combinatiepolis. Dit betekent dat GGZ en wijkverpleging niet 100% vergoed wordt zonder contract, de rest wel. (Het marktconforme tarief dan, maar daar zitten chirurgen als Van Loenen e.d. vrijwel nooit boven). Dus het GGZ-gedeelte moet gecontracteerd zijn als je dit vergoed wil hebben.

https://www.fbto.nl/zorgverzekering/ber ... natiepolis

Medisch kliniek Velsen heeft wel een contract (ze zijn nog in gesprek voor 2023) dus daar ga ik sowieso liever heen...
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Re: Ervaringen van Genderhealthcare-patiënten

Bericht door Ronja »

Update.
Na een lange tijd stoeien met verschillende psychologen, en geen schot in de zaak, eindelijk vooruitgang.
Ik merk dat genderhealthcare langzaamaan toch stabiel begint te worden, en beter begint te werken. Alles is nu compleet, heb volledige inzage in mijn dossier, en ze werken nauw samen met m'n huisarts en de rest.
Eindelijk na zo lang sukkelen en twijfelen, sta ik nu waar ik wil staan.

Sinds 4 april eindelijk begonnen met de hormonen. Pleisters 4mg , en spirinolacton 100. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Bij mij houden ze nu nauw contact .