Medicatie

Psychologen en procedures
Lisa Hendrix
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2020, 15:08
Gender: Transgender

Medicatie

Bericht door Lisa Hendrix »

Hallo iedereen,

Ik heb na lang wikken en wegen toch maar zelf de beslissing genomen om eerder te willen beginnen met hormonen. Echter omdat ik nog lang niet aan de beurt ben wil ik dus zelf deze bestellen ergens. Echter ben ik benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en waar jullie dit dan bestelde.
Wellicht is het niet goed om zo open op het forum te vertellen maar mijn pm staat open.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes lisa !!
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Medicatie

Bericht door Marije »

De meeste gaan via GenderGP. TransVisie legt uit hoe het werkt.

https://transvisie.nl/transitie/volwass ... 73d5c-89e8
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
EmilyFara
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 sep 2021, 20:52
Gender: Trans MtF
Locatie: Breda

Re: Medicatie

Bericht door EmilyFara »

Ik gebruik een paar maanden nu GenderGP. Als je vragen hebt hoor ik het wel.
Houd er wel rekening mee, het is duur.

Er zijn een aantal andere sites waar je hormonen kan bestellen. MAAR als het van buiten de EU komt dan kan je er op rekenen dat PostNL het onderschept en je er een boze brief over thuis krijgt en geen hormonen. Ik spreek uit ervaring.
Time will tell... sooner or later... Time will tell...
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Medicatie

Bericht door AnneCeleste »

EmilyFara schreef: 20 mar 2022, 23:03 MAAR als het van buiten de EU komt dan kan je er op rekenen dat PostNL het onderschept en je er een boze brief over thuis krijgt en geen hormonen. Ik spreek uit ervaring.
Ai, dat heb ik nog niet meegemaakt gelukkig. Maar aan de andere kant komt mijn medicatie uit Oekraïne en Rusland, dus dat gaat sowieso ook niet goed komen 😅.

Wel erg fijn dat er tegenwoordig de GenderGP optie is!
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Medicatie

Bericht door Frederieke »

Ik heb maar één eerlijk en welgemeend advies: "Niet doen!" En zeker niets zelf importeren uit het buitenland. Persoonlijk vertrouw ik alleen op de medicijnen van mijn eigen apotheek. Als je die via een Europees recept ophaalt, lijkt dat op het eerste oog nog verantwoord.

Maar uiteindelijk gok je met je eigen gezondheid en dat is niet iets om mee te gokken. (uit eigen ervaring).

Groetjes, Frederieke.