Máxima MC

Psychologen en procedures
happyboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2022, 16:08
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Máxima MC

Bericht door happyboy »

Klopt ik kom ook via de vaart!

De aanmelding naar maasstad ziekenhuis ging goed! Op recht ben je nog best snel aan de beurd bij de endocrinoloog!
Esther91
Berichten: 330
Lid geworden op: 16 sep 2018, 01:56
Gender: Vrouw
Locatie: Nederland

Re: Máxima MC

Bericht door Esther91 »

Ik kreeg daar een kennismakingsgesprek, brief voor bloedprikken en hij heeft het secretariaat de recepten laten maken voor de medicatie. Bloedprikken moest meteen met die brief. Ik geloof binnen 6 weken opnieuw bloedprikken(gewoon bij het ziekenhuis in je woonplaats) en vlak daarna telefonisch consult. Daarna eventueel medicatie bijstellen en met steeds grotere tussenpozen bloedprikken gevolgt door consult. Dat is nu elke 6 maanden voor de rest van mijn leven
:text-thankyouyellow:
Robinssaus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/deze

Re: Máxima MC

Bericht door Robinssaus »

Esther91 schreef: 24 apr 2022, 21:14 Ik kreeg daar een kennismakingsgesprek, brief voor bloedprikken en hij heeft het secretariaat de recepten laten maken voor de medicatie. Bloedprikken moest meteen met die brief. Ik geloof binnen 6 weken opnieuw bloedprikken(gewoon bij het ziekenhuis in je woonplaats) en vlak daarna telefonisch consult. Daarna eventueel medicatie bijstellen en met steeds grotere tussenpozen bloedprikken gevolgt door consult. Dat is nu elke 6 maanden voor de rest van mijn leven
Oooh bedankt voor je reactie :D!!
Dat is een mooi vooruitzicht, dus meteen na de kennismaking mag je bloedprikken en krijg je een recept mee. Uitslag van bloedprikken is meestal binnen een week, dus dan mag ik ook beginnen met de t neem ik aan! Wat fijn :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Máxima MC

Bericht door Marije »

Vandaag ben ik bij het Maasstad geweest. Wat een superfijne ervaring. Echt hele lieve mensen met oprechte interesse en alle tijd om vragen te beantwoorden. Volgende week dinsdag wordt ik besproken in het MDO en dan komt het recept richting mijn Apotheek. Ik zit dan zelf in Parijs, maar op 6 mei krijg ik dan de eerste injectie met T-Remmers en ga ik aan de "officiele" HRT.

Dat is dan 316 dagen nadat ik in transitie ging en nog een week of 4 korter als je bedenkt dat mijn vrouw heus wel even aan het idee moest wennen nadat ik het verteld had.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Máxima MC

Bericht door SearchingLady »

Goed nieuws Marije! Wat leuk ook om te horen dat de ervaring daar fijn is en ze zoveel tijd voor je nemen.
Robinssaus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/deze

Re: Máxima MC

Bericht door Robinssaus »

Marije schreef: 26 apr 2022, 19:31 Vandaag ben ik bij het Maasstad geweest. Wat een superfijne ervaring. Echt hele lieve mensen met oprechte interesse en alle tijd om vragen te beantwoorden. Volgende week dinsdag wordt ik besproken in het MDO en dan komt het recept richting mijn Apotheek. Ik zit dan zelf in Parijs, maar op 6 mei krijg ik dan de eerste injectie met T-Remmers en ga ik aan de "officiele" HRT.
Wat fijn dat je zo’n fijne ervaring hebt Marije! ;)
Robinssaus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2022, 09:15
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/deze

Re: Máxima MC

Bericht door Robinssaus »

Even een kleine update! Vandaag afspraak gehad bij dr Erdtsieck en meteen bloed laten prikken! De uitslag staat al in m’n online dossier, alleen is het nu wachten op de telefonische uitleg volgende week maandag. Dan wordt t recept opgestuurd naar mijn apotheek en dan mag ik eindelijk beginnen met de hormonale behandeling!! :)))
SearchingLady
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 okt 2021, 08:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Máxima MC

Bericht door SearchingLady »

Ah dat ging lekker snel! Mooi dat je snel kan beginnen. :D