Mastectomie: Wie en waar?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door San(ne) »

AlexanderV schreef: 17 mei 2022, 18:26
San(ne) schreef: 17 mei 2022, 07:42

Van Loenen is rond de €6000. Je krijgt dan maar 65% vergoed (soms 75, ligt aan je verzekering) van het marktconforme tarief dat je verzekering heeft bepaald. Dus kan bv zelfs nog zo zijn dat ze v Loenen te duur vinden en maar 65% van €5000 vergoeden. Je moet dan dus aan een zelf te betalen bedrag van €2000 denken.
Dit geldt niet voor een restitutiepolis. Je krjjgt dan de gehele marktconforme tarief vergoedt en van Loenen zorgt ervoor dat haar tarief er niet bovenuit komt. Dus je hoeft geen eigen geld bij te leggen. De vraagsteller gaf aan een restitutiepolis te hebben. Jij dus niet, neem ik aan?
Oh ja sorry, ik had inderdaad over het hoofd gezien dat degene die dit vroeg wel restitutie heeft. Ik niet nee. Daarom wacht ik tot volgend jaar.

Maar in geval van restitutiepolis krijg je in principe alles vergoed, mits de prijs van Van Loenen marktconform is. Ik las ergens in een ouder topic op het forum dat iemands verzekeraar €600 van het totaalbedrag niet wilde betalen, omdat Van Loenen duurder was dan de gemiddelde prijs voor deze ingreep bij die verzekeraar. Maar heb ook verhalen gehoord dat hele bedrag gewoon betaald werd. Verschilt per verzekeraar.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Pan-Tastique »

AlexanderV schreef: 17 mei 2022, 18:26

Dit geldt niet voor een restitutiepolis. Je krjjgt dan de gehele marktconforme tarief vergoedt en van Loenen zorgt ervoor dat haar tarief er niet bovenuit komt. Dus je hoeft geen eigen geld bij te leggen. De vraagsteller gaf aan een restitutiepolis te hebben. Jij dus niet, neem ik aan?
Oh, dit is heel goed om te horen! Had op het forum enkele ervaringen gelezen dat Van Loenen boven het conforme bedrag uitkwam, maar ook weer dat ze dat deel uiteindelijk kwijtschold, maar dat is ook al weer een tijdje terug dus ik vroeg me af of iemand een recentere ervaring had (doch onwaarschijnlijk gezien de coronatijd). Dit is wel geruststellend om te lezen voor mij.
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Pan-Tastique »

Had helaas wat eerder moeten bellen om me in te schrijven. Ik wist niet dat dat kon zonder de verwijzing te hebben... Heb nu mijn consult pas in september :( maar de afspraak staat, dus uiterlijk december gaat het gebeuren.
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door San(ne) »

Pan-Tastique schreef: 24 mei 2022, 11:21 Had helaas wat eerder moeten bellen om me in te schrijven. Ik wist niet dat dat kon zonder de verwijzing te hebben... Heb nu mijn consult pas in september :( maar de afspraak staat, dus uiterlijk december gaat het gebeuren.
Ik heb precies hier een vraag over: hoe "meld je je aan" bij van Loenen/MC Bloemendaal?
Gaat dat via de verwijzing van de psycholoog (genderteam) of moet je zelf met hen bellen o.i.d.?
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Pan-Tastique »

San(ne) schreef: 30 mei 2022, 16:25
Pan-Tastique schreef: 24 mei 2022, 11:21 Had helaas wat eerder moeten bellen om me in te schrijven. Ik wist niet dat dat kon zonder de verwijzing te hebben... Heb nu mijn consult pas in september :( maar de afspraak staat, dus uiterlijk december gaat het gebeuren.
Ik heb precies hier een vraag over: hoe "meld je je aan" bij van Loenen/MC Bloemendaal?
Gaat dat via de verwijzing van de psycholoog (genderteam) of moet je zelf met hen bellen o.i.d.?
Ik heb Van Loenen gebeld, maar de assistente vroeg wel gelijk of ik een verwijsbrief had. Dus ik weet niet wat ze gezegd zou hebben als ik 'nee' had gezegd.
Gebruikersavatar
noahh
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 nov 2021, 14:00
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door noahh »

Pan-Tastique schreef: 30 mei 2022, 16:29
San(ne) schreef: 30 mei 2022, 16:25
Pan-Tastique schreef: 24 mei 2022, 11:21 Had helaas wat eerder moeten bellen om me in te schrijven. Ik wist niet dat dat kon zonder de verwijzing te hebben... Heb nu mijn consult pas in september :( maar de afspraak staat, dus uiterlijk december gaat het gebeuren.
Ik heb precies hier een vraag over: hoe "meld je je aan" bij van Loenen/MC Bloemendaal?
Gaat dat via de verwijzing van de psycholoog (genderteam) of moet je zelf met hen bellen o.i.d.?
Ik heb Van Loenen gebeld, maar de assistente vroeg wel gelijk of ik een verwijsbrief had. Dus ik weet niet wat ze gezegd zou hebben als ik 'nee' had gezegd.
Ik heb ook een paar dagen geleden gebeld en heb nu een intake afspraak gepland staan in september zonder verwijsbrief! ze zeiden dat zodra ik mijn verwijzing had dan mijn operatie kan inplannen. Ik ben net gestart bij een gender poli en heb alleen een indicatie wanneer ik mijn diagnose zal krijgen maar dat was allemaal geen probleem voor ze.
1 maart: Aanmelding PsyTrans
19 mei: Intake PsyTrans
25 juli: Aanmelding / eerste consult GenderGP
13 september: Consult Dr. van Loenen
15 september: Start T via GenderGP
21 oktober: Second opinion
20 maart: Mastectomie van Loenen
Pan-Tastique
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 mar 2017, 14:45
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Pan-Tastique »

noahh schreef: 31 mei 2022, 19:47
Pan-Tastique schreef: 30 mei 2022, 16:29
San(ne) schreef: 30 mei 2022, 16:25

Ik heb precies hier een vraag over: hoe "meld je je aan" bij van Loenen/MC Bloemendaal?
Gaat dat via de verwijzing van de psycholoog (genderteam) of moet je zelf met hen bellen o.i.d.?
Ik heb Van Loenen gebeld, maar de assistente vroeg wel gelijk of ik een verwijsbrief had. Dus ik weet niet wat ze gezegd zou hebben als ik 'nee' had gezegd.
Ik heb ook een paar dagen geleden gebeld en heb nu een intake afspraak gepland staan in september zonder verwijsbrief! ze zeiden dat zodra ik mijn verwijzing had dan mijn operatie kan inplannen. Ik ben net gestart bij een gender poli en heb alleen een indicatie wanneer ik mijn diagnose zal krijgen maar dat was allemaal geen probleem voor ze.
Oh... rip :") dan had ik in juli al aan de beurt kunnen zijn...
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 408
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Josh »

Naar aanleiding van jullie berichten ook alvast een intake gepland met van Loenen in september. Wist ook niet dat dit al kon, anders had ik zitten wachten tot een verwijzing tot stand was gekomen en dan zou ik alweer x aantal maanden verder zijn en vermoedelijk de intake pas eind dit jaar of begin volgend jaar gehad. Dus bedankt voor de tip!
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Gebruikersavatar
San(ne)
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2021, 12:17
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Die/diens
Locatie: Utrecht

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door San(ne) »

Josh schreef: 02 jun 2022, 13:05 Naar aanleiding van jullie berichten ook alvast een intake gepland met van Loenen in september. Wist ook niet dat dit al kon, anders had ik zitten wachten tot een verwijzing tot stand was gekomen en dan zou ik alweer x aantal maanden verder zijn en vermoedelijk de intake pas eind dit jaar of begin volgend jaar gehad. Dus bedankt voor de tip!
Same! Fijn inderdaad dat dat n.a.v. jullie berichten duidelijk werd.
Ook in september een intakegesprek. En omdat ik nog geen restitutiepolis heb, plannen ze dan de operatie vanaf janauri 2023. De volledige rekening van de ingreep komt te staan op de dag van de operatie, dus dat ik dit jaar de intake al heb, maakt niets uit voor de zorgverzekering :dance:
Gebruikersavatar
Selfmade
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 apr 2021, 13:06
Gender: Transgender

Re: Mastectomie: Wie en waar?

Bericht door Selfmade »

Ik heb dus woensdag bij Dr smit maar als ik alles lees ben ik echt als de dood dat het niet mooi word. Twijfel of ik het moet cancelen en ergens anders heen moet gaan. De foto’s zoals hierboven vind ik de littekens te hoog en tepels op rare plek.