Ik moet het even kwijt topicje

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1198
Lid geworden op: 25 jul 2012, 19:42
Gender: Man
Locatie: Zuid Holland

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Paul »

Wat een losers zeg. Nou ja, het lijkt met een sisser af te lopen zo te zien.
Gebruikersavatar
leslie
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 dec 2012, 19:46
Gender: Trans MtF

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door leslie »

verwijzing van de huisarts is binnen
kleine stapjes grootse toekomst
Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 nov 2012, 00:34
Gender: Man
Locatie: Amsterdam

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Daniel »

Wat fijn, Leslie!! =D
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Jasper »

goed nieuws, Leslie!
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
mick1984
Berichten: 416
Lid geworden op: 03 aug 2012, 19:41
Gender: Trans FtM

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door mick1984 »

ik moet ff kwijt dat ik baal dat ik nog in vrouwenlichaam zit en nog leef als vrouw.. nu ik bijna weg voor wedstrijd skien.. heb ik mischien opeens een betere bh ff weer nodig.. heb zo'n hekel aan die dingen maarja ff overleggen mischien met couches die eht nu weten van me
Jake
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 sep 2012, 23:55
Gender: Trans FtM
Locatie: Drenthe

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Jake »

Net weer ruzie gehad met ma's vriend (zoals ieder weekend). Hij werd in eerste instantie kwaad omdat ik niet snel genoeg reageerde op een vraag (of er genoeg patat was), maar het eindigde met hatelijke opmerkingen over transgender zijn. Hij vindt het belachelijk dat mijn "idiote gedachten" worden vergoedt door de verzekering. En of ik wel wist voor hoeveel stress ik zorgde bij m'n moeder (zij is de reden waarom ik het heb uitgesteld totdat het echt niet meer ging). M'n ma zei dat ze mij niet haat, maar Jake wel... en tenslotte vroeg d'r vriend of ik niet beter kon oprotten naar m'n pa...

M'n ma en haar vriend hebben het er altijd moeilijk mee gehad, maar het laatste jaar leken ze het een beetje te accepteren. Drie jaar geleden wilden ze me stoppen, maar toen ze beseften dat ik 18+ was en zij weinig inspraak hadden gaven ze het op. Sindsdien leek het steeds beter te gaan, maar blijkbaar is er nog erg een lange weg te gaan.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Anon20180501 »

Het is vandaag, maandag de 21e, 'blue monday', de meest depressieve dag van het jaar. De vriend van je moeder draait het misschien om, maandag de 21e is de enige positieve dag van het jaar, tenminste, als hij uberhaupt in staat is om een keer niet negatief tegen je te keer te gaan, wat een galbak. (sorry, ik ga alleen af op jouw woorden, Juno)
Ik begrijp je moeder eerlijk gezegd ook niet. Oke, 1 lijn trekken bij de 'opvoeding' is nog altijd het beste maar in dit geval zie ik het als verraad van je moeder dat ze jou en jouw situatie schijnbaar minder belangrijk vindt dan haar verhouding met haar vriend. Kan je biologische vader niet die vriend zijn waffel laten houden? Mijn ex-vrouw haar nieuwe vriend, inmiddels echtgenoot, heeft 1 keer geprobeerd om ongepast 'de baas' te spelen over mijn dochter maar daar heb ik meteen korte metten mee gemaakt, die zal dat echt niet meer in zijn hoofd halen. Overigens liggen we elkaar tegenwoordig wel goed.
Bij je pa of zelfstandig gaan wonen als het mogelijk is lijkt me het beste voor jou. Ik gun je in ieder geval betere omstandigheden dan nu.

Liefs Daniela
Gebruikersavatar
Kilian
Berichten: 167
Lid geworden op: 31 okt 2012, 19:02
Gender: Man
Locatie: kapel-avezaath

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Kilian »

dat het de meest depressieve dag van het jaar is kan ik wel merken, goh wat ben ik chaggerijnig gewoon om alles, mn lichaam mn ouders (die niks verkeerd doen)
boos dat mn kat op mn schoot wilt zitten. T slaat nergens op maargoed.

@juno: ik vind het echt vervelend voor je dat je moeder zo doet. het is moeilijk om te accepteren misschien, maar ze zou op zn minst wel haar best kunnen doen.
maar ik hoop voor je dat je eruit kunt komen met je moeder en haar vriend want het is natuurlijk niet fijn om zo te moeten leven.
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
Jasper
Berichten: 196
Lid geworden op: 28 sep 2012, 19:48
Gender: Man
Locatie: Borger

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Jasper »

He Juno, wat een rotsituatie! ik wil je veel sterkte wensen. Is het een optie om ergens anders te gaan wonen? Dit klinkt niet echt als een goede omgeving. Zet hem op en schrijf hier lekker van je af.
wat de moeite waard is is de moeite waard
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 sep 2012, 16:14
Gender: Trans FtM
Locatie: Emmen

Re: Ik moet het even kwijt topicje

Bericht door Anthony »

@Juno sterkte man.

Ik ben eindelijk een beetje over een klote week heen. Al werd het er vrijdag niet echt beter op, Ik moest namelijk naar de psychiater toe om te zien of het gelukt om iets te vinden voor mijn sociale problemen. (Even voor de duidelijkheid het was dezelfde pysch die ook mijn intake deed). Dus we waren een beetje opgang in het gesprek en hij vroeg of ik mijzelf niet te min deed aan de eventuele werk/leer omgeving, vanwege mijn hoge cijfers (Hij mikte meer op de 10 die ik ooit op een examen boekhouding heb gehaald). Maar goed hij gooide dus met het glazen plafond term (Onzichtbare hindernis die de doorstroming van vrouwen naar hoge functies belemmert) naar mij . Toen begon bij mij het bloed te koken, achteraf wou ik dat ik er wat over gezegd had maar op dat moment stikte ik zowat in mijn woorden. Want ik bedoel hij wist waar ik in eerste instantie mee kwam. Ik vond het respectloos en beledigend. Maar daar is nu niks meer aan te doen.

Ik moest het toch even ergens kwijt.
Afbeelding

Labels zijn voor kleren, maar zelfs dan zijn ze irritant….