Psytrans inschrijving

Psychologen en procedures
Gebruikersavatar
sammy
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 okt 2020, 13:48
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hij/die

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door sammy »

JuliaHaarman schreef: 09 nov 2022, 05:16 Allemaal suc6, goede ervaringen met Psytrans, heb zelf 21-11 mijn afronding/doorverwijzing gesprek. Groetjes Julia. Het mooiste wat je kunt worden is jezelf.
Ik ben ondertussen ook in behandeling bij psytrans, eind augustus intake, sinds eind oktober nu echt verschillende afspraken gepland staan.
Hoe lang heeft het voor jou geduurd vanaf intake tot de afronding?
~~~~~~~~~~~
Sammy hij/die
Gebruikersavatar
JuliaHaarman
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 feb 2020, 05:55
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Nijkerk

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door JuliaHaarman »

`Doordat ik alleen op woensdag kan juli begonnen, 5 gesprekken gehad. maandag de laatste, had echt sneller gekund, maar als je als chauffeuse werk, moet je het ook allemaal ingepland krijgen. Vond al met al wel heel positief. Groetjes Julia
enbyent
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 dec 2022, 22:41
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Hen/hun

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door enbyent »

Tess_ schreef: 01 nov 2022, 09:58 zat sinds 08:30 op mijn mac, had drie verschillende e-mails opgesteld, afhankelijk van hoeveel informatie ze nodig hadden, had drie verschillende browservensters open en was die elke seconde sinds 08:50 manisch aan het vernieuwen. Ik was om 09:05 binnen!
Ik lees dit en vraag me nu af of het inderdaad helpt om alvast een mail klaar te hebben? Of heb je nadat je op de aanmeldknop hebt gedrukt nog de kans om rustig een mail op te stellen?
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Marije »

Ik denk dat het klaar hebben staan van een mail achterhaald is.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Irene_C
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 aug 2022, 13:57
Gender: Vrouw

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Irene_C »

Bij het aanmelden bij PsyTrans moet je op de aanmeldknop drukken waarna een scherm opent waarin je NAW gegevens moet achterlaten. Daarna kan je drukken op aanmelden en ben je klaar. Later krijg je nog een mail waarin je wat formulieren moet invullen en de verwijzing uploaden. Je hoeft geen mail te schrijven.
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 180
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Yvonne »

Er speelt nog wat anders mee;

Voorheen begon men echt op volgorde van binnenkomst. Dat leidde er toe dat Psytrans heel druk was met het najagen van cliënten die nog dossier stukken moesten aanleveren. Tegenwoordig gaan de complete aanmeld dossiers in grote lijnen eerst en dan op volgorde van binnenkomst.

Dus... Zorg dat je een blanco verwijzing hebt voor het aanmelden (denk aan de datum / geldigheid!). Die kan je per omgaande sturen. Reageer tijdig en compleet. Wees bereikbaar en beschikbaar voor vragen en antwoorden.
100% Myself 🌈 💟
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Tess_ »

Ik heb nog een vraag over de restitutiepolis en Psytrans. Voor zover ik hun e-mail lees, sturen ze me elke maand een factuur die ik kan doorsturen naar mijn verzekering (ZK) en doen ze de rest voor me, wat betekent dat ik geen kosten rechtstreeks aan Psytrans hoef te betalen?! Of moet ik Psytrans nog steeds vooraf betalen en dat later terugkrijgen van mijn verzekering?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Irene_de_Vreede »

Tess_ schreef: 31 dec 2022, 18:01 Ik heb nog een vraag over de restitutiepolis en Psytrans. Voor zover ik hun e-mail lees, sturen ze me elke maand een factuur die ik kan doorsturen naar mijn verzekering (ZK) en doen ze de rest voor me, wat betekent dat ik geen kosten rechtstreeks aan Psytrans hoef te betalen?! Of moet ik Psytrans nog steeds vooraf betalen en dat later terugkrijgen van mijn verzekering?
Ik heb geen ervaring met Psytrans, maar als je een rekening krijgt moet je die doorgaans betalen en declareren bij je ziektekostenverzekering.
Irene
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Tess_ »

Dat dacht ik ook, maar ik kreeg deze e-mail van Psytrans waarin staat dat mijn verzekering eventuele vergoedingen rechtstreeks aan Psytrans zou betalen...

e-mail van Psytrans: "Omdat PsyTrans op basis van restitutie werkt, ontvang je maandelijks een factuur van PsyTrans van de gemaakte kosten. Deze dien je in bij jouw verzekeraar. Deze zal het bedrag deels of volledig vergoeden (afhankelijk van jouw verzekering/polis dus) en uitbetalen op jouw bankrekening, waarna je de factuur van PsyTrans kunt voldoen. Je blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor tijdige betaling van onze factuur."
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3663
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Psytrans inschrijving

Bericht door Irene_de_Vreede »

In dat stukje staat niet dat ze rechtstreeks aan Psytrans betalen, maar dat jij daar zelf verantwoordelijk voor bent.
Irene