Nieuwe chat! Zie dit topic.

Gender-blijheid

Gevoelens die je met de wereld deelt
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Gender-blijheid

Bericht door Dawn »

Altijd spannend zo een eerste gesprek blijf gewoon bij jezelf.๐Ÿ˜˜
Daan_3
Berichten: 142
Lid geworden op: 27 dec 2022, 21:06
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hen/hij

Re: Gender-blijheid

Bericht door Daan_3 »

Wat Dawn zegt. Ze zullen je echt niet wegsturen, maar het blijft toch altijd spannend.
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Dank jullie wel! :) Komt vast goed
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Yvonne
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 mei 2022, 01:21
Gender: Intersekse vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Yvonne »

Gender blijheid... JA!

Als ik wakker word meestal al. Rust in mijn hoofd, als mijn vriendin nog eens lekker tegen mij aan kruipt en zegt... "heb ik vandaag al gezegd hoeveel ik van je hou?"
Gevoel van blijheid als ik mijn handen door mijn haar haal en het vastclip met fel roze haarclips.
Blij en een beetje trots als ik mijn BH aandoe en daarna vertwijfeld voor mijn kleding kast sta omdat ik niet weet wat te kiezen. Lage sokjes en sneakers, hoge schoenen met dat toch hogere sokken of toch een panty.met hakken... Welk onderhemdje ownee, deze staat niet bij dit tuniekje met dieper decolletรฉ, toch maar niet die paarse bh dan, al zit ie wel lekker.
Make-up... Blauw, groen of toch paarse oogschaduw...
Nog een snelle blik tijdens het kiezen van een bijpassende ketting. Oeps, bijna fixeer vergeten.

Een verre nicht heeft gisteren een experimentje gedaan op basis an wat foto's. Of ik helemaal blij ben met manier waarop... weet ik nog niet. Ik ben immers intersekse geboren. Ik ieder geval was dit de uitkomst:
.Ik heb anoniem getoetst๐Ÿ˜‰ bij mijn schoonmoeder, schoonzus, 2 vriendinnen en de buurvrouw en als ik achteraf zei dat je in een vorig leven een man was waren ze stuk voor stuk vreselijk verbaasd. Goed bezig Yvonne ๐Ÿฅณ๐Ÿค—๐Ÿ™๐Ÿป *hoppaaaaaa*
Gender blijheid. Die houden we erin!

๐ŸŒธ๐Ÿ€โ˜€๏ธ๐Ÿ’‹
100% Myself ๐ŸŒˆ ๐Ÿ‘ฉโ€โค๏ธโ€๐Ÿ‘ฉ๐Ÿ’œ
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Yvonne schreef: โ†‘13 mei 2023, 21:50 Gender blijheid... JA!

Als ik wakker word meestal al. Rust in mijn hoofd, als mijn vriendin nog eens lekker tegen mij aan kruipt en zegt... "heb ik vandaag al gezegd hoeveel ik van je hou?"

Gender blijheid. Die houden we erin!

๐ŸŒธ๐Ÿ€โ˜€๏ธ๐Ÿ’‹
Wat fijn Yvonne! Dit klinkt echt als het ultieme geluksgevoel :) Super!

Ik ben wel benieuwd welk gedeelte van het onderzoekje van je nicht anoniem was :lol: Al met al wel leuk om te horen lijkt me
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Vandaag voor het eerst op gesprek geweest bij een genderpsycholoog. Echt heel fijn om eindelijk het hele verhaal te doen bij iemand die me erbij kan gaan ondersteunen. Ze vond dat er geen twijfel is dat ik genderdysforie ervaar en dat het goed is dat ik deze stap heb gemaakt. Ze bespeurde ook tekenen van een depressie. Dit voel ik ook (al jaren), al is dat gelukkig niet heel heftig.

Ik voel me opgewonden en enthousiast, en misschien dat ik zelfs een heel klein stukje gendereuforie voel :lol:
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 479
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Gender-blijheid

Bericht door Dawn »

Goedemorgen Mareijn wat ben ik blij voor je dat je eerste gesprek zo fijn verliep! Dat zal een stuk spanning van je schouders afnemen๐Ÿค—.
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Gender-blijheid

Bericht door Fran »

Gender blijheid.... Ik weet het niet, maar ineens wordt me om mijn ID gevraagd als ik als een cadeautje een fles rosรฉ voor iemand haal. Dat is lang geleden.

Misschien is het een mix van gender blijheid en het feit dat ik me op mijn 38ste moet legitimeren :lol:
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wรฉl aan Nebido
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Dawn schreef: โ†‘16 mei 2023, 08:47 Goedemorgen Mareijn wat ben ik blij voor je dat je eerste gesprek zo fijn verliep! Dat zal een stuk spanning van je schouders afnemen๐Ÿค—.
Dank je wel! Het lucht zeker op! DInsdag weer terug :)
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --
Gebruikersavatar
Mareijn
Berichten: 155
Lid geworden op: 12 sep 2018, 12:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Gender-blijheid

Bericht door Mareijn »

Waar genderdysforie eigenlijk helemaal niet fijn is om te hebben, ben ik toch blij dat ik er vandaag mee gediagnostiseerd ben. Een klein stukje bevestiging, een klein beetje opluchting en een klein stapje in de goede richting :)

Het voelt een klein beetje als een utopie, maar ik zou toch wil willen zeggen dat ik me stiekem wel een blije meid voel nu :romance-wub:
-- It takes both rain and sunshine to create a rainbow --