Mastectomie Genderclinic

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een meisje was
Celias13
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 jun 2020, 17:10
Gender: Trans FtM

Re: Mastectomie Genderclinic

Bericht door Celias13 »

Ik was ontzettend wanhopig om uberhaupt top surgery te krijgen dus mij interesseerde de techniek niet zo zeer😅 ik wou gewoon van die vervelende dingen af en voel me nu al 2 jaar echt zo vrij als een vogel. Mijn littekens zijn gebogen en ik vind dat echt een mooie contour geven van een mannelijke chest ( in mijn mening) dus tevreden.

Hoop voor je dat je uiteindelijke resultaat is wat je hoopt.
ivanus
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2022, 10:46
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Mastectomie Genderclinic

Bericht door ivanus »

Bedankt dat je je ervaring hebt willen delen @Celias13 ! Fijn om te horen dat je tevreden bent :)
gerstepap
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2022, 23:01
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij hem

Re: Mastectomie Genderclinic

Bericht door gerstepap »

Ik heb ergens in april 2020 peri gehad bij bouman. Zelf had ik peri, maar kan uiteraard wel mijn ervaring met Bouman delen.

Toen speelde corona nog heel erg dus in eerste instantie zou het consult online zijn. Ik moest dan fotos opsturen en dan zou hij kunnen zien welke technieken ik voor in aanmerking kwam. Zelf had ik een gigantische voorkeur voor keyhole daarna peri en DI wilde ik liever niet. (Had remmers vanaf 12, mastectomie was eig niet echt super nodig) maar via de fotos wist hij niet zeker of peri wel zou lukken.

Toen toch maar langs gekomen en heeft hij zelf even gekeken. Hijzelf was toch meer fan van DI, omdat het heel safe is. Hij luisterde naar mijn wens voor minimale littekens en stelde voor om peri te doen en indien nodig (ivm losse huid ofz) zou hij nog tijdens de operatie een klein sneetje naar de zijkant kunnen maken. Achteraf was dit niet nodig en t resultaat is prima. Mijn areolas/tepels waren ook een normale grootte voor een man en een normale plaats dus dat maakte me n prima kandidaat voor peri.

Ik vond Bouman een sympathieke arts en hij luisterde goed naar mij. Had ook wederzijds respect en ik vond hem zeker niet koud of zakelijk overkomen, tegenovergesteld juist.
greatdove7
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 apr 2022, 15:03
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Mastectomie Genderclinic

Bericht door greatdove7 »

Ik heb DI gehad van Dr Smit, mijn littekens zijn licht gebogen en zitten nu ik er zo over nadenk inderdaad wel wat hoger dan anderen misschien zouden willen. Ik ben heel tevreden met m’n resultaat :) als iemand vragen heeft over mijn ervaring laat het me vooral weten!!
november 2019: aanmelding genderteam
september 2021: intake genderteam
november 2021: afronding diagnostische fase, begin hormoonbehandeling
juli 2022: mastectomie operatie
voor de toekomst: hysterectomie en dan bottom surgery?
ivanus
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 dec 2022, 10:46
Gender: Man
Voornaamwoorden: Hij/hem

Re: Mastectomie Genderclinic

Bericht door ivanus »

Thanks voor het delen van jullie ervaring!