Tucken en warm weer

Make-up, kleding, en zo voort
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Tucken en warm weer

Bericht door Maartje-nb »

Hey hey,
Ik ben eigenlijk nog maar kort geleden begonnen met tucken. Ik heb er eigenlijk gewoon een paar vraagjes over. Benieuwd hoe jullie hier mee omgaan.

1. Het wordt weer lekkerder weer en ik wil graag leuke korte broekjes dragen met een leuk shirt erin. Normaal gesproken, als ik niet tuck draag ik een lang shirt er over om “dat ding” te verbergen. Maar voor in de zomer vind ik dat niet leuk staan en wil dus dan tucken. Maar gaat dat dan niet onwijs broeien of snel loslaten?

2. Hoe doen jullie dat met naar de wc gaan? Het lukt me nu bijna om de hele dag (ongeveer tot einde middag) er zo mee rond te lopen. Maar tussendoor, vb als je aan het winkelen bent moet je toch ook naar de wc. Nemen jullie dan altijd extra mee? En anders moet ik echt zo mijn dag plannen, wat ik niet wil. Want draag dan kleding waar ik echt mee moet tucken en kan me dan ergens anders natuurlijk niet omkleden… pfff struggels…

3. Domme vraag misschien. Maar fietsen. Oh my God… hoe dan? Daar gaat gewoon niet toch?

4. Zelfs als ik tuck en vb een leuke skinny draag dan voel ik me soms toch nog wat onzeker. Dan kijk ik in de winkelruit vb of je echt niks kan zien. Bij cis vrouwen ziet het er zo mooi rond uit , maar toch denk ik dan … misschien bij mij niet…en dan ben ik echt zoooo jaloers op cisvrouwen…

5. Ik zou het liefst elke dag willen tucken. Zeker op momenten dat mijn dysforie heel erg is. Maar is dat eigenlijk wel gezond?
vickyblauw
Berichten: 296
Lid geworden op: 24 sep 2014, 10:40
Gender: Transgender

Re: Tucken en warm weer

Bericht door vickyblauw »

Klinkt alsof je tucked met tape of iets dergelijks.
Dat gaat inderdaad zeer doen.
Ik gebruik correctieslips van Maidenform.
Nootjes in het kanaal waar ze uit komen. Pielemoos naar achter en dan zie je eigenlijk niets meer.
Over de correctieslip draag ik dan mijn lingerie of bijinibroekje.
Dan kun je de hele dag tucken en ook naar de wc.

*typefouten aangepast*
You can't run away from the person you are in your heart. Just be!
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Tucken en warm weer

Bericht door Marije »

Het is per persoon heel verschillend. Ik gebruikte de slipjes van Danae en ik had eigenlijk nooit ergens last van maar een vriendin van mij klaagde altijd over pijn.

Nu is het wel zo dat als je aan de hormonen gaat het gemakkelijker gaat. Het "zaakje" krimpt dan al wat.

Na mijn SRS merk ik wel dat broeken beter passen en dat je tegen een echte vagina niet op kunt tucken.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
_sanne_
Berichten: 167
Lid geworden op: 26 mar 2022, 01:45
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Tucken en warm weer

Bericht door _sanne_ »

Als je tuckt moet je sowieso goed op de hygiëne letten omdat anus en glans nogal dicht bij elkaar in de buurt komen. Dat gezegd hebbende tuckte ik op Curaçao jarenlang dag in dag uit zonder problemen met broeien ofzo. Ik gebruikte geen tape, maar zo’n panty-gaff (de correctieslips had ik niet tot mijn beschikking). Ik ben “daar beneden” gewoon gemiddeld, maar ik heb wel van die “wormen”(varicoceles) aan mijn ballen hangen. Dat maakte dat ik weleens pijn had, omdat er dan toch iets bekneld raakte. Sinds HRT zijn de ballen zelf gekrompen en nu floepen ze meestal wel uit zichzelf naar binnen…. Beetje strakker ondergoed (of een panty (sorry, voor mij is het nog steeds stervenskoud hier in NL)) doet de rest en eigenlijk tuck ik nauwelijks nog….

Ohja, wederom, tenzij je rondloopt met een tent of een Calvin-Klein-reclame-bulge valt het echt niet zo op als je denkt. Zeker niet als je een broek met een ritssluiting draagt. Die zorgt sowieso voor een verdikking, en niemand die dan denkt dat er nog iets extra’s achter de rits zit…
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Tucken en warm weer

Bericht door Maartje-nb »

Ik doe het inderdaad met sporttape. Wat ik fijn vond daaraan is dat alles super strak, en plat blijft.
Het transgender ondergoed dat ik heb vind ik fijn. Zit goed. Maar gedurende de dag zie je dan toch een “bultje” ontstaan, omdat alles automatisch toch naar voren wil, door de wrijving. En met tape is dat natuurlijk niet zo. Ik wil graag meer skinny’s dragen met een leuk topje erop of zo, maar door m’n onzekerheid van “down there “ zeg maar draag ik altijd lange t-shirts.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tucken en warm weer

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik tuck al jaren 24/7 en het levert nauwelijks problemen op. soms wat irritatie vanwege de vochtigheid van het gebied, maar dat is alles.
Irene
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Tucken en warm weer

Bericht door Maartje-nb »

Tuck jij met tape dan? En hoe doe je dat met fietsen?
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Tucken en warm weer

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik tuck sinds ik aan de HRT ben gewoon zonder hulpmiddelen (behalve een slipje dan). Ik heb er met fietsen nooit last van gehad.
Irene
Maartje-nb
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 mei 2022, 23:28
Gender: Anders
Voornaamwoorden: Die/diens, Hen/hun

Re: Tucken en warm weer

Bericht door Maartje-nb »

Maar…. Als ik het doe dan ZIT ik letterlijk op “dat ding”, is niet prettig kan ik je zeggen. Doe ik dan iets fout?
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Tucken en warm weer

Bericht door Dawn »

Ik denk dat je het goed doet Maartje, en dat de hormonen die transgenders slikken mogelijk het verschil maakt tussen wat jij ervaart en een transgender. Het is even graven in mijn geheugen echter kan mij niet aan de indruk onttrekken dat bij mij een en ander kleiner werd door de HRT. Wet niet hoe anderen dit ervaren hebben.