Nieuwe chat! Zie dit topic.

Ervaringen met orchidectomie

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
che7entl
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 feb 2022, 07:12
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Amerongen

Re: Ervaringen met orchidectomie

Bericht door che7entl »

Ik heb op 22 februari jl. een orchidectomie gehad. Ik was er heel erg blij mee, dat ik zo snel aan de beurt was. Er was iemand met Corona, en ik mocht haar/zijn plaats innemen. Ik had er alle vertrouwen in, en zingend werd ik naar de O.K. vervoerd. Na de operatie die vrij vlot verliep, was ik heel erg blij dat ik van die kloten hinder af was. Ik werd door mijn beste vriendin een week lang geholpen, verzorgd, in de watten gelegd ed. En het herstel verliep ook vrij spoedig, naar mijn idee. Ik had alleen een flinke bloedstolsel, wat als een teelbal aanvoelde, maar na enige tijd is het een klein knobbeltje wat ik nog voel in nabij het schaambeen. Links heb ik dat niet.

Ik had het al drie jaar op mijn verlanglijstje staan, maar steeds werd er een andere reden door mijn begeleider(s) geopperd om het maar niet te laten verrichten.

Na 1 week op de controle, en dan het herstel. Gesuggereerd werd dat het 6 weken zou duren eer ik weer mocht sporten, maar zat na 3,5 week al op de fiets om te proberen. Dat beviel toch niet zo goed, en een week later nog maar eens voorzichtig. Dat ging veel beter, en zat al gauw weer op mijn dagelijkse ritme.

Nu verder op weg naar een mogelijke vaginaplastiek, mocht ik onder de 30BMI zitten, wat nogal lastig is, aangezien spieren meer wegen dan vet.

Orchidectomie is voor mij een tussenstap, en omdat ik dan niet maandelijks cq elk kwartaal bij mijn religieuze arts (ik woon in de BibleBelt) een prik in mijn bil hoefde te halen, en daarop constant werd aangesproken.

Verder wachten we geduldig af op het verdere verloop. Een kaakreconstructie staat weldra op het rooster. De twee jaar wachttijd zit er bijna op. Ik verheug me al erg veel op wat er de komende tijd gaat gebeuren.

xox Chey
ADONAI is my Light and Salvation; whom I need to fear? ADONAI is the Stronghold of my Life; of whom should I be afraid?
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met orchidectomie

Bericht door SuzanneLemm »

Dank jullie wel voor alle bijdrages, vooral Chey voor het uitgebreide verslag. Tot nu niemand die een orchi als eindstation ziet
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met orchidectomie

Bericht door AnneCeleste »

Ik zag een orchi wel als eindstation destijds, en dat viel toch een beetje tegen uiteindelijk. De operatie zelf stelde heel weinig voor, en het herstel was eigenlijk alleen de eerste twee weken een beetje vervelend. Er was bij mij nog een kleine ophoping van een bloeding die door de arts is verwijderd, maar verder geen problemen.

Wat ik hoopte was dat het mij de mogelijkheid zou brengen om te tucken, maar helaas lukte dat nog steeds niet. Ik vond het idee van van die testosteronfabriekjes af zijn wel heel erg fijn, en de arts had ook een stuk van de balzak weggehaald waardoor het er heel netjes en natuurlijk uit zag. Geen los geflubber zeg maar.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met orchidectomie

Bericht door SuzanneLemm »

AnneCeleste schreef: 01 mei 2023, 10:10 Ik zag een orchi wel als eindstation destijds, en dat viel toch een beetje tegen uiteindelijk. De operatie zelf stelde heel weinig voor, en het herstel was eigenlijk alleen de eerste twee weken een beetje vervelend. Er was bij mij nog een kleine ophoping van een bloeding die door de arts is verwijderd, maar verder geen problemen.

Wat ik hoopte was dat het mij de mogelijkheid zou brengen om te tucken, maar helaas lukte dat nog steeds niet. Ik vond het idee van van die testosteronfabriekjes af zijn wel heel erg fijn, en de arts had ook een stuk van de balzak weggehaald waardoor het er heel netjes en natuurlijk uit zag. Geen los geflubber zeg maar.
Interessant om te lezen ! Was de verwijderde huid uiteindelijk een probleem bij vaginaplastiek ?
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 336
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Ervaringen met orchidectomie

Bericht door AnneCeleste »

Nee, er waren wel problemen, maar geen tekort aan materiaal.

Er was ook wel een beetje rekening mee gehouden, want in de ervaring van de chirurg kiezen de meeste mensen alsnog voor een verdere operatie.
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 163
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Ervaringen met orchidectomie

Bericht door SuzanneLemm »

AnneCeleste schreef: 01 mei 2023, 23:38 Nee, er waren wel problemen, maar geen tekort aan materiaal.

Er was ook wel een beetje rekening mee gehouden, want in de ervaring van de chirurg kiezen de meeste mensen alsnog voor een verdere operatie.
Ik denk dat ik er een beetje hetzelfde inzit als jij, alleen schrok ik wel van je SRS verhaal.