Penile preservation vaginoplasty

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Saskia-Vince »

Yvonne schreef: 21 mei 2023, 11:44 Natuurlijk weet ik dat ik zelf duiding geef aan jou woorden. Waarschijnlijk zonder dat je het zo bedoeld kwets je mij met jou voorgaande reactie. Vooral omdat je mijn uitleg (objectificatie) negeert en er ongemotiveerd ook nog eens een leeftijd issue aan hangt.
Daarnaast sla je de plank mis met "ware identiteit", al had ik daarin wellicht duidelijker moeten zijn.

Kortgezegd vind ik het randje respectloos om een achterhaalde (en vaak kwetsende) benaming waar inhoudelijk heel veel leed achter verscholen gaat. "even" te voorzien van een nieuwe context omdat een andere bestaande benaming niet voldoende bekend is.

Laat ik het bij mijzelf houden en je een genereus aanbod doen:
Wil je ook mijn jeugdtrauma's, schaamte en levenslange fysieke ongemakken als "volwaardige hermafrodiet"?
Je mag ze hebben, met strikje en passende ceremonie.
O sorry zo bedoelde ik het ook weer niet, mijn excuus hier voor.
Ik praat ook vanuit mijn eigen beleving en gevoel, en hoe ik er tegen aankijk.
Heb er tot nu toe sinds ik out ben ook geen problemen mee, niet binnen familie en vrienden en ook niet in het algemeen, meesten hadden het wel al verwacht dat het die kant op zal gaan met mij krijg ik vaak als reaktie te horen.
Heb ook totaal geen idee hoe anderen dit beleven.
nogmaals mijn excuus.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Saskia-Vince »

Ff on topic,

Ik ben zeer gecharmeeerd op dit gebied van het werk van dr Heidi Wittenberg zij deelt ook mooie resultaten van haar werk op haar site zoals deze, https://www.mozaiccare.net/peritoneal-p ... m-lcjlmmqj Hier zie je gewoon in perfectie wat ik graag wil dat mijn penis heel mooi vloeiend overgaat in een vagina.
Maar hoe wordt hier over het algemeen baar gekeken, hoe zullen ze hier mee omgaan?
En ook op welke mannier kan ik dit het beste kenbaar maken dat ik dit graag wil….
Wat vinden jullie van mijn wens?
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Marije »

Ik zou ermee naar Dr. Kanhai gaan. Als iemand in Nederland hier iets mee zou willen is hij het. Een akkoord van een MDO is natuurlijk ook noodzakelijk.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Dawn »

Heidi is zo een beetje de Queen op dit gebied in Amerika voor zover ik weet. Helaas met bijbehorende prijskaartjes. Consult is $250 volgens haar site. Het knappe is dat zij alles zelf doet met haar team. Anderen doen het samen met een uroloog of gynaecoloog. Ppv is complexer en risicovoller.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door LauraB »

Helemaal mee eens wat Yvonne schreef. Dat ik dit topic tegen kwam dacht ik wat wordt hier bedoeld. Bij het lezen kreeg ik pijn in mijn buik en misselijk.

Voor mij, kan in de openingspost net zo goed staan:
"Ik identificeer mij als longpatient, wil zoek een arts die mijn longen kan aanpassen zodat ik elke dag benauwdheid ervaar en de rest van mijn leven met pijn en moeite kan verder leven"

TS zal dit niet bedoelen, maar zo komt het wel over.
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Frederieke »

Laten we proberen het onderling vriendelijk te houden.

Ik schreef in mijn laatste post dat het voor mij het moeilijkste was om mezelf permissie te geven om mens en menselijk te zijn. En zo probeer ik die permissie ook aan anderen te geven. We zijn allemaal menselijk met onze goede, mindere en bijzondere kanten.

Het feit dat iemand zichzelf op een bepaalde manier voelt en uit die niet de mijne is, en zelfs totaal wezensvreemd voor mij maakt de persoon niet minder mens...

❤️ van Frederieke.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Marije »

+1
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 495
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Dawn »

Helemaal eens Frederieke! Als wij onderling al niet eens ruimte laat staan respect kunnen opbrengen voor gevoel van anders zijn waar blijven we dan.
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door LauraB »

Frederieke schreef: 29 jun 2023, 17:59 Laten we proberen het onderling vriendelijk te houden.

Ik schreef in mijn laatste post dat het voor mij het moeilijkste was om mezelf permissie te geven om mens en menselijk te zijn. En zo probeer ik die permissie ook aan anderen te geven. We zijn allemaal menselijk met onze goede, mindere en bijzondere kanten.

Het feit dat iemand zichzelf op een bepaalde manier voelt en uit die niet de mijne is, en zelfs totaal wezensvreemd voor mij maakt de persoon niet minder mens...

❤️ van Frederieke.
Als dit gericht is op mijn post, dan wil ik graag aangeven dat gevoel en respect beide kanten op gaat. Als TS zowel een penis als vagina wilt hebben vanwege gevoel van identiteit (of zelfs als dit vanwege een motivering van fetish of wat dan ook zou zijn) zeg ik "good for you". Ik geef mijn gevoel aan, wat de woordkeuze in dit topic met mij doet. Door een woord te kiezen wat een medische aandoening was (verlaten door medici) en een woord van schelden, schaamte, uitsluiten en mensen kwetsen is.

Het hebben van een DSD is iets heel anders dan iemands gevoel zich te identificeren of een wens tot het hebben van een lichameleijke uiterlijkheid, welke mensen met een DSD zouden kunnen hebben.

Advies: bestraf intersekse-operaties kinderen net als meisjesbesnijdenis
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1354
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Penile preservation vaginoplasty

Bericht door Marije »

Ik snap dat het heel gevoelig is voor mensen die DSD geboren zijn en zich wel binair voelen, en als dan een arts ooit bij je geboorte precies de verkeerde beslissing heeft genomen en/of je het ook nooit verteld is dan is dat verschrikkelijk en traumatisch.

Echter, als je non-binair bent en je voelt dat je binaire lichaam niet bij je past dan is het fijn dat voor die mensen de mogelijkheid bestaat om die keus te maken en zich daarmee dan ook te identificeren.

Het is nieuw, en flink wennen maar als we hier op dit forum daar geen respect voor kunnen hebben dan staan we gelijk met 1-0 achter.

Als een trans-man op dit forum praat over een mastectomy of een hysterectomy probeer ik ook niet te reageren dat ik me niet kan voorstellen dat iemand dat ooit zou willen omdat ik zo graag als meisje geboren had willen zijn. Andersom verwacht ik ook respect voor mijn keuse om een SRS te doen terwijl de helft van de leden van dit forum die organen graag hadden willen hebben.

Dit is nieuw, en laten we samen uitpuzzelen hoe we hiermee verder kunnen.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: