CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Dawn »

CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

VRT 8 juni 2023 19:39

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/07/check-lgbtq/

===================================================================================================================================

Hieronder eerste alinea en toelichting, voor hele artikel volg de link hierboven

====================================================================================================================================

Op het internet duiken in het kader van pridemonth steeds vaker vermeende linken op tussen de inclusieve LGBTQ-vlag en pedofilie. Op de Ieperse gemeenteraad kwam het zelfs tot een conflict. Volgens critici staan de kleuren wit, blauw en roze in de vlag voor de MAP-gemeenschap. MAP is een afkorting van Minor Attracted Person, mensen die gevoelens hebben voor minderjarigen. Maar dat klopt niet. De drie kleuren staan voor de transgendergemeenschap


In het kort

Waar gaat dit over? De populaire claim dat pedofielen een plaats binnen de LGBTQ+- vlag en -gemeenschap krijgen, heeft de gemeenteraad van Ieper bereikt. Raadslid Nancy Six (IEPER2030) wil de progressieve pridevlag weg omdat die pedofilie zou promoten. Ze doelt daarmee op de kleuren blauw, wit en roze in de vlag. De claim gaat al een tijd rond op het internet met als doel de transgenderbeweging te linken aan pedofilie.

Klopt dit? Neen. Het lichtblauw, roze en wit in de vlag staan voor transgenderpersonen. Die kleuren komen inderdaad ook voor op een vlag die voor Minor Attracted Persons (MAP) zou staan. Maar die is niet alleen pas later ontworpen, ze werd bovendien door een internettrol verzonnen op blogsite Tumblr. LGBTQ+-bewegingen distantiëren zich van pedofilie en kindermisbruik.
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Bianca »

Waar gaat dit toch allemaal naar toe met die idioterie. Helaas blijft het een feit dat er zieke geesten zijn die denken te kunnen "ontsnappen" in transgenderism, waardoor dit soort onzin wordt aangewakkerd.
Gebruikersavatar
Bianca
Berichten: 236
Lid geworden op: 27 sep 2013, 20:10
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Haarlem

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Bianca »

Toevoeging: dit is ook weer een goed voorbeeld van mensen die niet verder kunnen kijken dan hun eigen neus lang is. Zoals Dawn al post is die MAP vlag van veel later, en had persoon die hem maakte, alle kleuren kunnen gebruiken van alle mensen waar die een hekel aan heeft.
The transgender pride flag was created in 1999 by U.S Navy veteran Monica Helms
De "map vlag" was mogelijk een experiment op Tumblr op 13 June 2018, maar daar zijn de meningen over verdeeld. De enige die de echte reden weet, is de persoon die de vlag heeft gemaakt.
Although we don't know the motivations of this Tumblr user, it should be noted that the person claimed to be a CSA (child sexual assault) victim.
Pedophiles are not rebranding themselves as MAPs to gain entry to the LGBT community, nor did they release an official "MAPs Pride Flag." As we noted in our article about the homophobic and false rumor that a "P" for pedosexual was being added to the initialism LGBT, no link has been established between pedophilia and homosexuality:
Gebruikersavatar
ThornTundra
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 mei 2023, 22:08
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/hun
Locatie: Gelderland

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door ThornTundra »

Ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord en wat een flauwe kul. Doe verdorie het kleinste beetje onderzoek voordat je jezelf zo voor schut zet en het bij autoritaire zaken betrekt. De LHBTQIA+ community heeft nooit zulke beschadigende parafilien bij de community betrokken, en dat is hardstikke logisch ook. Wat denken ze welniet.
Intake: 06/04/2022
Top surgery: 07/12/2022
T-date: 15/02/2023

Afbeelding
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Fay Ola di jee »

Momenteel worden allerlei agendas misbruikt,ook die van transgenders.

Het kwalijke is dat zij daar de schuld van krijgen.

Ppl are stupid
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Fran »

Iedere pride vlag wordt misbruikt. Wen er maar aan. Duurt nog wel ff voor dat verandert.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Josh
Berichten: 410
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:23
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem
Locatie: Voorburg

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Josh »

Het is volgens mij een bewuste tactiek van mensen die anti-LHBTI+ zijn om paniek te zaaien en meer onwetende mensen op te stoken tegen de gemeenschap, denk ik.
11-10-21 Wachtlijst VUMC
2-12-21 Wachtlijst PsyTrans
17-2-22 Intake PsyTrans
8-3-22 Start PsyTrans
22-6-22 Afronding PsyTrans
14-9-22 Endocrinoloog
27-9-22 Intake van Loenen
24-10-22 Sustanon
09-05-23 Nebido
18-09-23 Mastectomie
19-3-24 Intake hysto
8-)
Willemijn
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 apr 2023, 22:39
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: flevoland

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Willemijn »

Dat denk ik ook josh.
Onwetende en domdoende mensen zijn vruchtbare grond om paniek en haat te zaaien.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8026
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Emma »

Dat, en pedoseksualiteit is voor sommigen een hele fijne rode lap waarmee je een os nog razend kunt krijgen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Jennifer Westerman
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 jun 2023, 16:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: CHECK- Neen, roze, witte en blauwe kleur in progressieve pridevlag staan niet voor pedofilie

Bericht door Jennifer Westerman »

Ik was mij hiervan bewust helaas. Op youtube, onder met name amerikaanse politiek getinte video's, is het vaak stuitend.
Wel is duidelijk dat de betreffende commenters zo laf zijn als het maar kan. Zij voelen zich duidelijk veilig achter een keyboard en gebruiken altijd een wegwerp account. Ook opvallend, het zijn bijna altijd mensen uit de zuidelijke staten van de verenigde staten en heel vaak met de bijbel in de hand waarmee zij ook nog eens het geloof perverteren.

Wat ook bijna altijd opvalt is dat deze cult heel erg vaak projecteren, anderen beschuldigen van het geen waar zij zelf schuldig aan zijn.
Althans, zo is mijn observatie.

Nu lijkt het over te waaien en hoewel het sommigen aan zal spreken zie ik het hier zo snel niet gebeuren dat het de ventilator gaat raken.
We zijn wat dat betreft een stuk nuchterder in Europa en in Nederland in het bijzonder.

Misschien niet helemaal on topic doch denk ik dat het er wel iets mee te maken heeft is de onwil van overheden en social media ridders om misinformatie en leugens aan te pakken. Bang zijn dat dit de mening van vrijheidsuiting....tuurlijk jenn....vrijheid van meningsuiting ondermijnt.

Hoe zij niet zien hoe leugens en misinformatie NIETS te maken hebben met vrijheid van meningsuiting is mij een volledig raadsel.
Ik vind dat we op internet een stuk harder moeten ingrijpen daarop. Eigenlijk wil je (ik dan in ieder geval) dat mensen zich gedragen zoals zij zich ook gedragen als zijn naar buiten gaan.

Anywho, ik ben volledig klaar met dit soort gedrag.