Geboren met een intersex conditie

Ook bekend als Intersekse Conditie
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Geboren met een intersex conditie

Bericht door Tess_ »

Jennifer Westerman schreef: 19 jun 2023, 20:52 Hai hai,

Ik ben geboren met een intersex conditie en vraag mij af er meer mensen zijn?
Het is mijn reden waarom ik een hekel aan het woord transvrouw heb, zo vermoed ik.
Terwijl, dat is precies wat ik ben.
Is dat echt zo? Wie dan jijzelf zou moeten definiëren wie je bent en hoe je jezelf zou moeten identificeren? Dat is alleen aan jou om te beslissen! Ik heb mezelf nooit kunnen en kunnen identificeren als een transvrouw, ik heb dat nooit gehad en kan dat nog steeds niet over mijn lippen krijgen en ik corrigeer iedereen die probeert die definitie op mij te leggen, denkend dat het is hoe "wij" zouden moeten worden genoemd. Je hebt alle vrijheid in deze wereld om te zijn wie JIJ WILT ZIJN!!! En dat is onafhankelijk of je intersekse bent of niet. Ik voel voor mij dat dit gaat over van mezelf houden hoe ik diep van binnen ben, respect voor mezelf en in mijn waarheid staan. Ik geloof in jou dat jij dit ook kunt!

Sending you a hug!
Gebruikersavatar
Jennifer Westerman
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 jun 2023, 16:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Geboren met een intersex conditie

Bericht door Jennifer Westerman »

Irene_de_Vreede schreef: 25 jun 2023, 19:59 Sorry dat was niet mijn bedoeling.
Dat weet ik, is echt geen probleem.
Ik stelde immers de vraag :)
Gebruikersavatar
Jennifer Westerman
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 jun 2023, 16:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Geboren met een intersex conditie

Bericht door Jennifer Westerman »

Marije schreef: 25 jun 2023, 20:01 Als ik je kon helpen, dan deed ik 't. Ik heb jaren geleden al een chromosoomonderzoek gehad en daar is niks uitgekomen.

Knuffel
Super lief van je!
:hug:
Gebruikersavatar
Jennifer Westerman
Berichten: 54
Lid geworden op: 16 jun 2023, 16:15
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Geboren met een intersex conditie

Bericht door Jennifer Westerman »

Tess_ schreef: 25 jun 2023, 20:11
Is dat echt zo? Wie dan jijzelf zou moeten definiëren wie je bent en hoe je jezelf zou moeten identificeren? Dat is alleen aan jou om te beslissen! Ik heb mezelf nooit kunnen en kunnen identificeren als een transvrouw, ik heb dat nooit gehad en kan dat nog steeds niet over mijn lippen krijgen en ik corrigeer iedereen die probeert die definitie op mij te leggen, denkend dat het is hoe "wij" zouden moeten worden genoemd. Je hebt alle vrijheid in deze wereld om te zijn wie JIJ WILT ZIJN!!! En dat is onafhankelijk of je intersekse bent of niet. Ik voel voor mij dat dit gaat over van mezelf houden hoe ik diep van binnen ben, respect voor mezelf en in mijn waarheid staan. Ik geloof in jou dat jij dit ook kunt!

Sending you a hug!
Dank je wel Tess, lief van je :hug:
Gebruikersavatar
LauraB
Berichten: 722
Lid geworden op: 22 feb 2013, 16:58
Gender: Vrouw

Re: Geboren met een intersex conditie

Bericht door LauraB »

Jennifer Westerman schreef: 19 jun 2023, 20:52 Ik ben geboren met een intersex conditie en vraag mij af er meer mensen zijn?
Precent! :D
Jennifer Westerman schreef: 19 jun 2023, 20:52 Het is mijn reden waarom ik een hekel aan het woord transvrouw heb, zo vermoed ik.
Leg uit, dat is hoe we een biologische man noemen die zich in het dagelijkse leven presenteerd als vrouw omdat dit beter past bij de innerlijke beleving.
Jennifer Westerman schreef: 19 jun 2023, 20:52 Terwijl, dat is precies wat ik ben.
Oh? weet ik niet. Vroeger zou een DSD kunnen leiden tot diagnose "Genderidentiteitsstoornis niet anders omschreven". Dit omdat er een dysforie kan zijn die niet komt door mannelijk danwel vrouwelijk te zijn, maar door een incongruentie in het lichaam zelf. Bijvoorbeeld dysfore gevoelens hebben door het hebben van niet functionele geslachtskenmerken, geslachtskenmerken van beide seksen tegelijk of door sociale verwarrning en uitsluiting omdat de omgeving moeite heeft met wie je nu bent.