Haar laten groeien - hoe moet dat?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Saskia-Vince »

Wat ik doe gewoon laten onbeperkt laten groeien en af en toe de dode punten weg laten knippen, zo dat alle haar dan weer de zelfde lengte hebben, en dan weer naar de volgende knip beurt, meestal om de 3 maand een centimeter of 4 er af en veer verder groeien op deze mannier is mijn haar al gegroeid tot aan de boord van mijn broeken, maar ben nog niet tevreden met mijn lengte mijn groei goal is tot aan mijn knieeen, en als mijn haar dan mooi en vol gegroeid is op die lengte, en het nog verder wil groeien, is mijn uiteindelijke doel tot aan mijn enkels...
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Marije »

Ik zag t op je foto. Mooi 😍. Volgens mijn kapper heeft iedereen een ideale en of maximale lengte. Ik krijg t lastig verder dan mijn borsten.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Tess_
Berichten: 200
Lid geworden op: 04 dec 2021, 12:33
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: she/they

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Tess_ »

Esther Luna schreef: ↑09 jul 2023, 17:54
Tess_ schreef: ↑08 jul 2023, 19:31 Ik denk dat je dat niet wilt horen, maar lang haar is niet synoniem met vrouwelijk zijn of er vrouwelijk uitzien; wat hetzelfde is voor kleding. Sommige transvrouwen denken daar anders over, maar elke cis-vrouw zou heel andere dingen zeggen. Ik zou zeggen, ga gewoon voor wat goed voor je voelt, zonder je onder druk te voelen in zogenaamde maatschappelijke hokjes...
Vrouwelijkheid zit van binnen, dat klopt. Maar hoe iemand zich voelt straalt af op de buitenkant. Het lijkt me gewoon leuk om lange haren te hebben waar je een mooi kapsel mee kunt maken, en ja ook als symbool van het openbaren wie ik ben. πŸ™‚ Dit soort aanpassingen helpt ook goed om de wachttijd door te komen, omdat er al iets aan het veranderen is.
Oh ok, ik denk dat dat bij mij anders was. Bij alle gendertherapie heb ik duidelijk gemaakt dat ik er niet ben om stereotiepe verwachtingen te vervullen over hoe zij denken dat gender zou moeten werken of hoe ik eruit zou moeten zien of hoe ik me zou moeten gedragen. Ik zei tegen hen dat vrouwen in allerlei 'kleuren', voorkeuren enz. komen en dat vrouwelijkheid of als vrouw gezien worden niet duidelijk kan worden gemaakt met hoe ik eruit zie of wat ik draag. De eerste gendertherapeut was erg vasthoudend om me in dat hokje te houden maar dat heb ik gewoon geweigerd, bij Psytrans was er voor hen nooit sprake van en accepteerden ze mijn mening zonder verder na te denken. Misschien ben ik daar gewoon een rebel mee, maar ik laat anderen niet dicteren hoe ik me moet kleden of gedragen - alleen om vooruit te komen op een wachtlijst of diagnostische brieven te ontvangen. Maar nogmaals, dit is mijn mening en gedrag. Ik heb door te veel 'ringen van vuur' moeten springen in deze gated nederlandse transgender gezondheidszorg dat ik mijn eigen omgangsregels heb opgesteld en daar wijk ik niet meer van af
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Saskia-Vince »

Marije schreef: ↑09 jul 2023, 20:29 Ik zag t op je foto. Mooi 😍. Volgens mijn kapper heeft iedereen een ideale en of maximale lengte. Ik krijg t lastig verder dan mijn borsten.
Klopt als een bus!
Mijn kapster zegt hier over hoe dikker het haar hoe voller de haar bos ( aantal haartjes cm2 ) hoe beter de groei is.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Joni_Etten-Leur
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2023, 21:30
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Joni_Etten-Leur »

Tess_ schreef: ↑08 jul 2023, 19:31 Oh ok, ik denk dat dat bij mij anders was. Bij alle gendertherapie heb ik duidelijk gemaakt dat ik er niet ben om stereotiepe verwachtingen te vervullen over hoe zij denken dat gender zou moeten werken of hoe ik eruit zou moeten zien of hoe ik me zou moeten gedragen. Ik zei tegen hen dat vrouwen in allerlei 'kleuren', voorkeuren enz. komen en dat vrouwelijkheid of als vrouw gezien worden niet duidelijk kan worden gemaakt met hoe ik eruit zie of wat ik draag. De eerste gendertherapeut was erg vasthoudend om me in dat hokje te houden maar dat heb ik gewoon geweigerd, bij Psytrans was er voor hen nooit sprake van en accepteerden ze mijn mening zonder verder na te denken. Misschien ben ik daar gewoon een rebel mee, maar ik laat anderen niet dicteren hoe ik me moet kleden of gedragen - alleen om vooruit te komen op een wachtlijst of diagnostische brieven te ontvangen. Maar nogmaals, dit is mijn mening en gedrag. Ik heb door te veel 'ringen van vuur' moeten springen in deze gated nederlandse transgender gezondheidszorg dat ik mijn eigen omgangsregels heb opgesteld en daar wijk ik niet meer van af
Wat je zegt is zeker niet verkeerd, en ik vind het hartstikke goed van je dat je je niet in een hokje laat duwen. πŸ‘

Dat gezegd hebbende, vind ik het persoonlijk juist wel leuk om een beetje de stereotypische kanten op te zoeken. Maar in mijn geval is het vooral omdat ik nog maar net aan het begin van mijn transitie sta, en er voor mij plots een wereld aan verschillende mogelijkheden open gaat. Dus voor nu gaat het mij vooral om een beetje te experimenteren met alle opties die voorheen 'verboden' leken, ook om zo mijn eigen stijl te vinden. πŸ˜„
Esther Luna
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2023, 10:49
Gender: Trans MtF

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Esther Luna »

Joni dat zijn echt precies mijn gedachten πŸ˜€
Wel leuk, zo'n forum met gelijkgestemden. We zitten allebei in dezelfde beginfase van voorheen "verboden" dingen ontdekken.

Vanavond ga ik mijn benen epileren. Denk dat de meeste cisvrouwen daar nooit zo enthousiast over zijn geweest als ik nu. πŸ™ƒ
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Fay Ola di jee »

Esther Luna schreef: ↑08 jul 2023, 17:47 Dankjewel Fay!
Vanaf welke lengte heeft het zin om de puntjes eraf te laten halen? Mijn haar is nu maar een paar centimeter lang namelijk.
Om de 6 a 8 weken doe ik , dat houdt je haar fris
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Marije »

Misschien dat het afhankelijk is per persoon. Ik kan gemakkelijk een jaar niet naar de kapper en dan is het nog steeds gezond en netjes.

Mijn benen hoef ik bijna niks aan te doen meer... mijn vrouw heeft er meer werk aan dan ik. Maar... zij heeft flink wat DNA uit het midden oosten.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Joni_Etten-Leur
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2023, 21:30
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Joni_Etten-Leur »

Esther Luna schreef: ↑10 jul 2023, 11:20 Joni dat zijn echt precies mijn gedachten πŸ˜€
Wel leuk, zo'n forum met gelijkgestemden. We zitten allebei in dezelfde beginfase van voorheen "verboden" dingen ontdekken.

Vanavond ga ik mijn benen epileren. Denk dat de meeste cisvrouwen daar nooit zo enthousiast over zijn geweest als ik nu. πŸ™ƒ
Haha dat kan ik geloven! Het is inderdaad geen fijn gevoel! Maar zachte beentjes zijn zo fijn. ☺
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2958
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Marica »

1 keer in de 3 maanden een keer puntjes knippen. En voor de rest veel geduld. je krijgt haar voor je ogen en ja dat irriteert. Dat duurt erg lang, maar gaat voorbij en dan doe je het haar naar achter of achter je oren. ik had een pony, en wil mijn haar van voren veel langer hebben. Zeg maar alles 1 lengte, en dan ruim over mijn schouder vallend.

Dat is het nu bijna, alleen dat haar aan de voorkant is nog niet lang genoeg om achter mijn oren te proppen. Ook hier veel geduld, het groeit vanzelf.

Om dat irritante haar voor je ogen weg te krijgen kun je je haar krullen. Dan ben je van dat sluike haar af en hangt het niet meer voor je ogen.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)