Haar laten groeien - hoe moet dat?

Make-up, kleding, en zo voort
Esther Luna
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2023, 10:49
Gender: Trans MtF

Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Esther Luna »

Hoi allemaal,

Ik ben dus recentelijk uit de kast gekomen als MtF trans, en sta op de wachtlijst. Maar de transitie is al begonnen voor zover ik er invloed op heb, en ik heb nog veel te leren. Voor het eerst in mijn leven zie ik mijn lichaam als een deel van mezelf dat waardevol kan worden, gisteren heb ik alle lichaamsharen eraf geschoren zodat ik niet meer op een chimpansee lijk :lol:
Dat voelt heel fijn eigenlijk.

Nu wil ik dus de jaren op de wachtlijst gebruiken om mooi lange haren te krijgen, en ik heb hier eigenlijk totaal geen verstand van. Ik heb best veel en dik haar, en het altijd zo kort mogelijk laten knippen zodra het alle kanten op ging steken en ik er moeite voor moest doen. Op internet lees ik allerlei tegenstrijdige adviezen: de een zegt gewoon niks knippen want haar groeit aan de wortel en niet aan de puntjes, terwijl de ander het heeft over regelmatig naar de kapper gaan om de 'gespleten punten' te laten wegknippen. En ik lees van alles over verzorgingsproducten.

Wat is, in jullie ervaring, wijsheid? Wat gebeurt er als ik mijn haar de komende maanden gewoon ongecontroleerd laat groeien?
Ik waste het tot nu toe altijd met random shampoo, nu wil ik het serieus gaan verzorgen. Waar moet je op letten bij de shampookeuze?

Groeten :)
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Fay Ola di jee »

Laten groeien, elke 6 tot 8 weken ff de puntjes om het netjes te houden, dan wordt het fatsoenlijk lang.

Later kijken naar model
Esther Luna
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2023, 10:49
Gender: Trans MtF

Re: Haar laten groeien - hoe moet dat?

Bericht door Esther Luna »

Dankjewel Fay!