echt schrikbarend hoog en ik weet oprecht niet of dit het waard is om mijn vrouw en dochtertje te verliezen. Ik hou meer van hun dan van mezelf ben ik bang, hoe groot mijn ongemakken ook zijn.De cijfers liegen er niet om dat bijna 9 op de 10 relaties stranden na een coming out
Maar dit vind ik echt een hele mooie gedachte. Ik merk dat ik vaak in het negatieve denk, terwijl het eigenlijk juist een hele bevrijdende gedachte is dat ik weet wat er 'mis' is, en dat ik eraan kan gaan werken. Ik heb hier ook meerdere reacties gelezen van mensen die een veel fijner persoon zijn geworden na hun transitie, dus ook dat is gunstig voor iedereen.wolvster schreef: ↑26 jul 2023, 16:23 De angst is herkenbaar, ik wilde mijn gezin niet kwijt en ik wilde mijn man niet langer 'voorliegen'. Ik wilde ook mijn geluk delen met mijn man en dat laatste heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om het te vertellen. Dus niet alleen vanuit schuldgevoel, maar vooral ook omdat ik mijn gevonden geluk met mijn grote liefde wilde delen.
Misschien helpt het om het ook zo te bekijken.
Ik ga zeker proberen alles veel meer van de zonnige en positieve kant te zien!