Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was

Welk methode Estradiol type gebruik je nu (let op, alleen als je het echt gebruikt)?

Pil
11
21%
Pleister
17
33%
Gel
13
25%
Spray
7
13%
Injectie
3
6%
Anders
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door Marije »

Ik ben tijdens de puberteit ook niet echt heel mannelijk geworden. Bijna geen beharing in 't gezicht of ergens anders. De haren op mijn borst kon je op twee handen tellen. Dat is pas tegen mijn 30e iets meer geworden. Van achteren zag ik er met los haar uit als een vrouw volgens mijn vrouw. Je had toen die reclame met "willen de dames wat drinken". Dat waren twee mannen... daar werd ik veel mee geplaagd.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
SuzanneLemm
Berichten: 166
Lid geworden op: 21 mei 2020, 12:57
Gender: Vrouw

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door SuzanneLemm »

Voor hen bij wie de pleister niet blijft plakken, iets wat bij mij werkt: huid ontvetten met 70% alcohol en demake-up watje, even laten drogen, pleister helft voor helft plakken en minuut aandrukken met je hand. Ik heb zowel Sandoz als Systen gehad, laatste plakt het best. Heb zelf een droge huid.
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door AnneCeleste »

Zelf gebruik ik nu al meer dan vijf jaar hormonen; eerste paar jaar vanalles geprobeerd en nu iets meer dan drie jaar injecties.
Injecties zijn wat mij betreft gewoon ideaal omdat je er maar één keer per week mee bezig hoeft te zijn (afhankelijk van welke ester je gebruikt).

Het verschilt inderdaad enorm hoeveel effect die hormonen hebben op je lichaam. Ik hou allemaal metingen bij, en heb een hoop foto's gemaakt, maar je ziet bij mij bijna geen verschil.
Misschien deel ik mijn statistieken wel een keertje 😊
Gebruikersavatar
Saskia-Vince
Berichten: 132
Lid geworden op: 18 mei 2023, 12:51
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: die/diens
Locatie: Velp

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door Saskia-Vince »

AnneCeleste schreef: 02 aug 2023, 09:47 Zelf gebruik ik nu al meer dan vijf jaar hormonen; eerste paar jaar vanalles geprobeerd en nu iets meer dan drie jaar injecties.
Injecties zijn wat mij betreft gewoon ideaal omdat je er maar één keer per week mee bezig hoeft te zijn (afhankelijk van welke ester je gebruikt).

Het verschilt inderdaad enorm hoeveel effect die hormonen hebben op je lichaam. Ik hou allemaal metingen bij, en heb een hoop foto's gemaakt, maar je ziet bij mij bijna geen verschil.
Misschien deel ik mijn statistieken wel een keertje 😊
Dan ben jij de enige hier die zich injecteert met hormonen.
Als ik vragen mag bij wie ben jij onder behandeling?
Injectie's zullen voor mij ook ideaal zijn in de toekomst als ik door ben en groenlicht heb gekregen.
7-9-22 verwijzing Radboud
7-9-22 contact advocaat geslacht wijziging M naar X
27-3-23 Paspoort gewijzigd voortaan geregistreerd met de X
27-3-23 voornaams wijziging Vince wordt Saskia-Vince
3-5-24 start traject Radboud
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door Marije »

@Saskia-Vince Nogmaals, injecties zijn in Nederland via het normale traject NIET verkrijgbaar.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
AnneCeleste
Berichten: 339
Lid geworden op: 16 okt 2017, 12:50
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Utrecht

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door AnneCeleste »

Marije schreef: 07 aug 2023, 08:33
Saskia-Vince schreef: 07 aug 2023, 08:25 Dan ben jij de enige hier die zich injecteert met hormonen.
Als ik vragen mag bij wie ben jij onder behandeling?
Injectie's zullen voor mij ook ideaal zijn in de toekomst als ik door ben en groenlicht heb gekregen.
Nogmaals, injecties zijn in Nederland via het normale traject NIET verkrijgbaar.
Ja, dit dus. Ik ben echt niet de enige in Nederland die injecties gebruikt hoor, maar tis niet "normaal".

Verder ben ik onder behandeling bij het AUMC.
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door Andastre »

Toen ik met mijn traject starte had ik destijds een pil vorm, daar na 6 maanden direct mee moeten stoppen ivm een opgelopen trombose in mijn rechterbeen (deels eigen schuld rookte destijds nog), daarna over gegaan op pleisters.

Na mijn operatie heb ik die nog een paar jaar gebruikt maar werd er gestoord van dat ze continue loslieten en toen ermee gestopt dus gebruik eigenlijk al zeker 15 jaar ofzo geen hormonen meer.

Die gel moet dan iets nieuws zijn want dat ken ik dus geheel niet.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door Dawn »

De gel is inderdaad (voor mij in ieder geval) iets van de laatste jaren. Moest ook al eerder overstappen vanaf mijn pillen echter wou geen pleisters en mijn apotheek kon 5 jaar geleden de gel niet krijgen. Nu sinds een jaar over naar de gel en smeer 2 pompjes sochtends op mijn armen/schouders en kan na het uitsmeren bijna meteen kleren aantrekken. Voel mij er zeer goed bij,
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door Andastre »

Ik moet ook zeggen ik heb de hele T wereld jaren vermeden, dus vandaar dat ik dus ook niets van de nieuwe ontwikkelingen afwist. Heb al die jaren altijd hevige last gehad van gezichtsbeharing, vroeger maar genoeg gelasered (stond nog in kinderschoenen) en elec ontharen alles is zoveel verbeterd merk ik alwel de laatste 10-15 jaar.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Poll: Welk methode Estradiol type gebruik je nu?

Bericht door Andastre »

Het zal me benieuwen heb een mail en verwijzing huisarts naar VU gestuurd na contact me VU om eens te kijken om de hormoonkuur weer op te pakken na pak en beet 15 jaar niks.

Weliswaar wel alleen met die gel, pillen is een no no ivm met trombose, en die pleisters tja daar teveel negatieve ervaringen mee dat ze continue loslaten tijdens mijn werkzaamheden.

VU wilde me eerst zien voor een controle, snap ik ook wel na 20 jaar geen contact.

Volgende week even bellen om te kijken of alles in goede orde is ontvangen en hoe lang het ongeveer gaat duren voor dat controlle gesprek bij endo hopenlijk niet te lang.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)