Privacy op een vragenlijst/enquête

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Privacy op een vragenlijst/enquête

Bericht door Laura2021 »

Zelf heb zo'n vragenlijst of enquête nog niet gezien. Indien er wel zoiets geëist wordt dan ga je bij over de grens wat inhoud dat ik direct rechtsomkeer ga. Ze verdienen niet langer mijn aandacht, zelfs al is er een riant salaris in het vooruitschiet.
Wat ik me wel voor kan stellen is als je bijvoorbeeld naar Noord Amerika emigreert en langer als 180 dagen in VS hebt gezeten in het verleden dat je dan FBI clearance nodig hebt en ik denk niet dat die zich ook maar iets aantrekken van Nederlandse juridische naamswijzigingen, maar dat terzijde.
Groetjes Laura :hbeat:
Camilla
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 dec 2022, 00:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Privacy op een vragenlijst/enquête

Bericht door Camilla »

Laura2021 schreef: 28 jul 2023, 21:28 Zelf heb zo'n vragenlijst of enquête nog niet gezien. Indien er wel zoiets geëist wordt dan ga je bij over de grens wat inhoud dat ik direct rechtsomkeer ga. Ze verdienen niet langer mijn aandacht, zelfs al is er een riant salaris in het vooruitschiet.
Wat ik me wel voor kan stellen is als je bijvoorbeeld naar Noord Amerika emigreert en langer als 180 dagen in VS hebt gezeten in het verleden dat je dan FBI clearance nodig hebt en ik denk niet dat die zich ook maar iets aantrekken van Nederlandse juridische naamswijzigingen, maar dat terzijde.
Dit soort situaties kunnen pijnlijk zijn. Dat deel ik nooit. Dat is verschrikkelijk als iemand ooit je dead names opvraagd. Over mijn transgenderstatus kan ik met met partners en dokters, misschien, ook met beste vrienden, praten, maar mijn oude naam zelf kan ik nooit delen. "Dead name is a DEAD NAME". Dat bestaat niet meer. Dat zou ik zelf willen vergeten. Ook mijn oude achternaam, die in het Russisch mannelijk was deel ik nooit. Vanwege het feit dat in mijn moedertaal ook de meeste achternamen zijn mannelijk of vrouwelijk, valt mijn oude achternaam ook onder de categorie van dead name. Mijn voornaam is trouwens gewijzigd, maar mijn achternaam is nog in het process.
Never give up!
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Privacy op een vragenlijst/enquête

Bericht door Dawn »

Misschien heb ik iets niet duidelijk genoeg uitgeschreven: bij de VOG voor mij zijn uitsluitend mijn nieuwe namen gebruikt, ook mijn diploma’s en certificaten zijn al lang geleden vernieuwd.

De kans dat iemand iets uitvlooit acht ik minimaal en dat er wat mee gedaan wordt nog kleiner. Wel heb ik nagedacht over What If en What to do.
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Privacy op een vragenlijst/enquête

Bericht door Dawn »

Voor wie meer wil weten waar het over gaat bij een VOG raad ik aan bijgaande link te volgen.

https://www.justis.nl/producten/verklar ... len-vog-np

Het gaat in de meeste gevallen over betrouwbaarheid, vertrouwelijkheid, integriteit en dergelijke, toegespitst op je taak/functie/rol.

Als ik minister van justitie zou kunnen worden waarbij ik bv detransitioning strafbaar zou kunnen stellen zou ik mijn stealth opgeven bij een 1op1 vraag van de beoogd premier: is er nog iets anders wat ik zou moeten weten?
Camilla
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 dec 2022, 00:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Privacy op een vragenlijst/enquête

Bericht door Camilla »

Dawn schreef: 29 jul 2023, 01:27 ...ook mijn diploma’s en certificaten zijn al lang geleden vernieuwd.
Ja, dat is heel erg belangrijk voor mensen, die langer met hun dead names moesten leven!
Never give up!