Coming-out op latere leeftijd: 'Na eerste zoen met vrouw wél in vuur in vlam'

Nieuwsberichten
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Coming-out op latere leeftijd: 'Na eerste zoen met vrouw wél in vuur in vlam'

Bericht door Dawn »

Coming-out op latere leeftijd: 'Na eerste zoen met vrouw wél in vuur in vlam'

Nu.nl 27-07-2023 20:10

https://www.nu.nl/pride/6273938/coming- ... -vlam.html


Niet willen vrijen met je man, bij de psycholoog ontdekken dat je je vrouw al jaren 'buitensluit' of tijdens dertig jaar huwelijk geheimhouden dat je niet in het goede lichaam zit. Vanwege Queer & Pride interviewde NU.nl drie mensen die op latere leeftijd ontdekten dat ze eigenlijk op hetzelfde geslacht vallen.
Voor Theo Boerrigter (57) uit Valthe begon zijn coming-outproces toen hij in 2016 een burn-out kreeg. "Bij de psycholoog bleek dat ik mijn vrouw aan het wegdrukken was. Ik wilde van haar af, zij was de belemmering, zij stond mijn herstel in de weg. Ik richtte me heel erg tegen haar."

'Had er nooit aan gedacht dat ik lesbisch kon zijn'
Monique Scheepmaker (56) uit Hillegom werd na 34 jaar huwelijk verliefd op een vrouwelijke collega. "Op een feestje eind vorig jaar sprong de vonk over. Daarna hebben we een keer afgesproken en bij de eerste zoen stond ik in vuur en vlam. Ik dacht: wauw, dit is wel echt heel wat anders."

'Op een gegeven moment kon ik het niet meer onderdrukken'
Voor Claire Slingerland (62) uit Almere was al sinds haar tienerjaren duidelijk dat ze niet in het juiste lichaam zat. "In de jaren zeventig was ik veertien of vijftien en ik voelde me geen jongen, ook al behandelde iedereen me zo. Ik dacht dat ik gek was en probeerde die gevoelens weg te drukken."

Voor alle complete teksten volg de link.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3665
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Coming-out op latere leeftijd: 'Na eerste zoen met vrouw wél in vuur in vlam'

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik las hem ook net. Claire is hier ook actief (geweest)
Irene