Waar komt je "nieuwe" naam vandaan??

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Christa
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 aug 2022, 14:56
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Gelderland

Re: Waar komt je

Bericht door Christa »

Allereerst leuk dit onderwerp. Mooi om te lezen hoe iedereen zo de eigen beweegredenen heeft om je goed te voelen met je naam.

Wat mijn naam betreft, het gaat om de roepnaam die ik graag zou willen. De naam is afgeleid van de naam die mijn ouders mij bij geboorte hebben gegeven. Mijn geboortenamen wil ik zoals ik er nu over denk de vrouwelijke variant geven. Mijn initialen blijven dan ook hetzelfde.
:hbeat: Besef: Mijn identiteit zit tussen mijn oren niet tussen mijn benen. :hbeat:
Demitri
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 okt 2022, 16:13
Gender: Trans FtM

Re: Waar komt je

Bericht door Demitri »

Mijn naam komt van een hoofdpersonage uit mijn verhalen. Sinds mijn vroege tienerjaren is die mij bekend en is het per toeval door een aantal vrienden gebruikt. Mijn partner gebruikte het eveneens, omdat ik er schijnbaar beter naar luister dan mijn geboorte naam. Dit voordat de mogelijkheid dat ik trans was naar boven kwam.
Ik twijfel er soms nog heftig over, meer omdat ik vrees dat familie niet goed op de naam zal reageren en denkt dat ik nog in een fantasiewereld leef.
Tevens voel ik een soort van spijt zou ik mijn gegeven namen de deur uitgooien. Ik zie wel hoe het loopt. Momenteel tijd zat.
Gebruikersavatar
Gwendolijn
Berichten: 12
Lid geworden op: 10 mei 2019, 15:14
Gender: Vrouw

Re: Waar komt je

Bericht door Gwendolijn »

Waar mijn naam vandaan komt. Van de naam Gwendolyn, maar anders gespelt
Ik ben wie ik ben
Gebruikersavatar
halla
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 okt 2020, 22:48
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij, haar
Locatie: Deventer

Re: Waar komt je

Bericht door halla »

Gebruikersavatar
xxman
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 apr 2022, 18:14
Gender: Man
Voornaamwoorden: hij/hem/zijn
Locatie: Gelderland

Re: Waar komt je

Bericht door xxman »

De initialen van mijn oude namen
Gebruikersavatar
RoosRoos
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 okt 2023, 13:46
Gender: Onzeker

Re: Waar komt je

Bericht door RoosRoos »

Ik hou heel erg van rozen.
Groetjes Roos
Roos, daar ben je, eindelijk.
Lang heb je moeten wachten.
En toch was je er steeds
In mijn verborgen gedachten.
Gebruikersavatar
Sabine
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jan 2024, 21:45
Gender: Anders

Re: Waar komt je

Bericht door Sabine »

Leuke vraag!
Sabine is de naam van een meisje waar ik lang geleden (basisschool) op een feestje mee heb gedanst. In die periode ervaarde ik de eerste gevoelens over het ‘anders’ zijn en tijdens het dansen raakte ik erg onder de indruk van haar kleding en haarstijl.
Daarna heb ik haar nooit meer gezien, maar de naam is altijd bij me blijven hangen dus toen ik begon na te denken over een passende naam voor mezelf kwam deze vrij snel weer naar boven omdat zij me toen zogezegd een aanzet heeft gegeven.
saibot
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2024, 22:39
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: hij/hem

Re: Waar komt je

Bericht door saibot »

Ik wilde eerst dat mijn moeder me een naam zou geven, maar dat wilde ze niet. "Toen kon je het niet zelf kiezen, nu ben je oud genoeg om er zelf 1 uit te kiezen". Dus toen ben ik opzoek gegaan naar namen op het internet, want de namen die ik online gebruikte sinds kinds af aan, waren geen optie meer omdat ik inmiddels al mensen kende met die naam. De eerste naam die mijn aandacht trok is het geworden, en eerlijk: ik ben er nog iedere dag heel blij mee. Heb wel eens opgezocht of een andere naam niet beter was (wegens reactie van familielid), maar kon geen enkele naam vinden waarbij ik hetzelfde gevoel had.
Gebruikersavatar
Marina_ae
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jul 2019, 11:19
Gender: Transgender
Locatie: Achterhoek

Re: Waar komt je

Bericht door Marina_ae »

Toen ik besloten had een andere naam te gebruiken voor de dagen dat ik mij als vrouw presenteer had ik alle keuzes. De zelfde voorletter kan soms praktisch zijn. Maar dan nog had ik nog veel keuzes!
Op een dag begon ik aan een mail naar een vriendin, genaamd Marian. Ik typte per abuis Marina. Dat klikte direct bij mij en mijn keus was gemaakt!
Gebruikersavatar
DominiqueB
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 feb 2024, 08:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Waar komt je

Bericht door DominiqueB »

Ik zocht uit praktisch oogpunt een naam met de zelfde begin letter. Ik heet officieel Dennis en zo als ik als meisje geboren zou zijn Denise hebben geheten volgens mijn ouders.
Echter werd ik met die naam veel gepest vroeger dus was dat een no go voor mij.
Dus op vrouwennamen gezocht op internet en daar krijg ik bij Dominique een heel warm gevoel en zo dus de keuze.
Durf je zelf te zijn, Jezelf anders voor doen dan je bent maakt je niet gelukkig.

4 Maart 2024 start traject Zwolle.
18 Maart 2024 Start Logopedie
05 April 2024 Start Laser ontharen/elektrisch epileren