Nazorg srs

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Nazorg srs

Bericht door Dawn »

De lieve chirurg Dr Joris Hage zei nog net voor ik insliep dat hij zijn best zou doen en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken😊.
Bij het wakker worden was ik enorm opgelucht en blij. πŸ€— Eindelijk klopte het en wou ik het resultaat als het ware aan de hele wereld laten zien zonder erbij stil te staan dat alles nog gezwollen en blauw zou zijn.😜
Qua pijnstilling volgens mij alleen hun basis gekregen en na een paar dagen paracetamol vrij.
Eerste lopen ging goed, gaan zitten is wat vervelender in het begin.
Op een allergische reactie op de antibiotica thuis, die over waren na overschakelen op een andere, na geen problemen gehad.
Na 6 weken weer gestart met hormonen, heb begrepen dat je nu niet meer met de oestrogeen hoeft te stoppen.
Gebruikersavatar
Esther78
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 apr 2020, 12:24
Gender: Transgender

Re: Nazorg srs

Bericht door Esther78 »

Fay Ola di jee schreef: ↑08 aug 2023, 21:57 Ok, je weet niet wat je kunt verwachten he, rekening houden met the worst case...( Geen woordspeling πŸ˜‰)


Maar het valt dus voor velen weg mee.

En dan nog het mentale stuk, opluchting? Bevrijding?
Medisch gezien (vaginaplastiek) viel alles mee, geen enkel probleem.
Mentaal zat ik daarna 3 maanden in een gat. Ik lees steeds vaker dat mensen na de SRS in een gat vallen van een paar maanden. Mijn ouders en vrienden hebben een grote rol gespeeld in de verwerking daarvan.

Ik krabbel op het moment weer naar boven. Ik heb geen moment spijt van mijn gehele transitie. Voor mij was de Vulvaplastiek geen optie, maar dat is voor iedereen haar eigen keuze.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Nazorg srs

Bericht door Fay Ola di jee »

Van dat gat kan ik me wel voorstellen, alles achter de rug waar je jarenlang last van hebt gehad, ineens valt dat weg, is de dysforie op het belangrijkste onderdeel weg,imo dan

Ik verwacht geen euforie, het is zoals alles in de transitie, iets wat ik simpelweg moet doen om van de gd af te komen.

Mij overheerst vooral het gevoel,ga ik dit nu echt doen, omdat ik me nog steeds geen van beide voel, maar het ding moet er wel af. Is dat te volgen?

Ik hoef niet perse een vagina, als het ding maar weg is.

Dat is iig wel helder en ik weet dat meer transen het zo voelen.

Iig fijn al die bijdrages πŸ™‚

Fay
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2958
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Hun/Henne
Locatie: 1 juni Noresund Norge

Re: Nazorg srs

Bericht door Marica »

Marije schreef: ↑06 aug 2023, 09:41 Als je bij het VUMC wordt geopereerd blijf je veel langer en wordt je niet met een plaszak naar huis gestuurd. Die eerste week is dan veel gemakkelijker. Radboud rn Groningen is ook een week in het ziekenhuis.
Daarmee bezet je dus wel bedden waar Dr Kanhai weer clienten had kunnen plaatsen. ;) Dat is beter voor de doorstroming van de wachtlijsten.
Image Gender: Kvinne (Vrouw)
Frederieke
Berichten: 830
Lid geworden op: 15 feb 2021, 12:45
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Drenthe

Re: Nazorg srs

Bericht door Frederieke »

Marica schreef: ↑11 aug 2023, 19:04
Marije schreef: ↑06 aug 2023, 09:41 Als je bij het VUMC wordt geopereerd blijf je veel langer en wordt je niet met een plaszak naar huis gestuurd. Die eerste week is dan veel gemakkelijker. Radboud rn Groningen is ook een week in het ziekenhuis.
Daarmee bezet je dus wel bedden waar Dr Kanhai weer clienten had kunnen plaatsen. ;) Dat is beter voor de doorstroming van de wachtlijsten.

Geen mening over UMCG of VUMC, maar voor het Radboudumc is dat niet waar. Er zijn voldoende bedden, ik lag op een eenpersoons kamer. En dat was ontzettend fijn.

Wat mij betreft is Radboudumc een top ziekenhuis en dr. Nijhuis fantastisch. Er zijn te weinig chirurgen die gender operaties uitvoeren, dat is meer het probleem. Maar ook daar wordt aan gewerkt, heb ik begrepen.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Nazorg srs

Bericht door Fay Ola di jee »

Zojuist gesprek gehad fysio ivm bekkenspieten etc, ivm
Srs, vulvaplastiek

Lekker genant, liggen met je benen uit elkaar , ze moet in je kruis kijken of je spieren daaronder mbt piesen en poepen wel goed werken.

Op mijn vraag of een zitring nodig is:

Absoluut niet gebruiken, zo snel mogelijk normaal gaan zitten, beter voor de genezing, wandelen, bewegen idem.

Goed, weer een stap verder en ik denk ook bij deze stap... Wil ik dit allemaal echt aangaan?

Iets in mij denkt nog te kunnen vluchten...

Fay
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Nazorg srs

Bericht door Dawn »

Lijkt mij inderdaad niet het leukste moment in de voorbereiding voor je SRS. Gelukkig heb je dit dan alweer achter de rug.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Nazorg srs

Bericht door Fay Ola di jee »

Als je zo terugdenkt zijn er een hele berg ongemakkelijke zelfs pijnlijke ( epilatie) zaken waar de gemiddelde mens zich nooit mee bezig hoeft te houden. Wat dat betreft, kuddos voor mezelf en iedereen die het hele circus aangaat,πŸ™ƒ

Idd weer een stap verder πŸ‘Œ
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Nazorg srs

Bericht door Andastre »

Fay Ola di jee schreef: ↑16 aug 2023, 14:51 Als je zo terugdenkt zijn er een hele berg ongemakkelijke zelfs pijnlijke ( epilatie) zaken waar de gemiddelde mens zich nooit mee bezig hoeft te houden. Wat dat betreft, kuddos voor mezelf en iedereen die het hele circus aangaat,πŸ™ƒ

Idd weer een stap verder πŸ‘Œ
Geloof me al die ongemakkelijke zaken vallen in het niet bij de vreugde die post operatief komt als body en soul 1 zijn, dat maakt het alles waard.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Nazorg srs

Bericht door Fay Ola di jee »

Ik verwacht er niets van, lijkt me het verstandigste, soort jezelf indekken...