Zomer

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Zomer

Bericht door Fay Ola di jee »

Altijd voel ik lucht klaren als de zomer langzaamaan voorbij is en we de herfst in gaan.

In de zomer is de dysforie imo het ergst , zwemmen, weinig kleren, weinig kunnen verbergen, ik haat het en ik ga dan ook niet zwemmen, doodzonde
Hopelijk de allerlaatste zomer met die ongemakken.

Al maak ik me geen illusies dat er altijd ongemakken zullen zijn.

Zoals, je zult altijd aan me zien dat ik nooit een man was denk ik

Enfin, laat de herfst maar komen

Gr Fay
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Zomer

Bericht door Marije »

Voor mij was 't de eerste zomer na de SRS. Niks geen geklooi meer en veel gezwommen. Ik gun t je. Ik gun t iedereen trouwens.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gauloise
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 apr 2018, 12:55
Gender: Vrouw

Re: Zomer

Bericht door Gauloise »

Ik herken dat heel erg inderdaad. Naast het feit dat ik sowieso een hekel heb aan warmte an sich, vind ik de korte, weinig verbergende kleding altijd een enorme afbraak doen aan mijn levenscomfort. Ik kan niet anders omdat ik me anders kapot zweet maar oh, wat mis ik het zwemmen en het onbezorgd naar het strand kunnen gaan. Hopelijk na mijn operatie weer wat ik iedereen gun die in hetzelfde schuitje zit want ik snap het helemaal. Los van het weer wat ik persoonlijk veel leuker vind, is de intocht van de herfst ook qua kleding altijd een enorme opluchting voor mij; kun je lekker die dikke truien aan die je schouders mooi verbergen, mooi jasje eroverheen wat nog meer verbergt. Een dikke sjaal om je nek die die sterke kaaklijn een beetje verbergt en ga zo maar door. In dat opzicht heb ik - toegegeven - ook eigenlijk best wel genoten van de covid periode. Met die gezichtsmaskers op was het heerlijk verbergen voor alles en iedereen en ben ik geen enkele keer misgendered.

Los van al dat verberg-werk vind ik alle seizoenen buiten de zomer sowieso veel mooier qua kleding omdat je zoveel meer kanten op kunt maar dat terzijde.
Fay Ola di jee
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 mei 2023, 11:25
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij

Re: Zomer

Bericht door Fay Ola di jee »

Ben blij dat het wat kouder wordt, al merk ik ook toch steeds comfortabeler te worden in dat lijf met de juiste kleding...
Gebruikersavatar
Blue
Berichten: 214
Lid geworden op: 06 mar 2015, 10:20
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Zomer

Bericht door Blue »

Bah herfst, geef mij maar lekker zomer, liever vrolijke lichte zomerjurkjes of rokjes met strakke tshirtjes dan die zware dikke jurken, truien , panty's en winterjassen.

Ik was voor mijn transitie altijd naturist, en dat dit jaar weer opgepakt. Ik heb sowieso altijd het liefste zo licht mogelijke kleding die ik niet of nauwelijks voel.