Reizen door sterfgeval

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Reizen door sterfgeval

Bericht door Laura2021 »

Vanwege een sterfgeval in de familie wil ik mijn zus steunen en moet ik door mijn keuze reizen naar Ierland met alle haast dingen regelen natuurlijk.Ik ga samen met mijn broers, aanhang en kinderen naar Ierland. Ik vind het doodeng, want met al mijn sociale angsten moet ik dwars door mijn grenzen. Ik weet dat het goed komt maar voor mij is het de laatste keer dat ik dingen samen boek met mijn familie omdat ze begrijpelijk niet heel veel snappen wat er bij komt kijken om als transgender met genderdysforie in beginnende transitie te leven. Als voorbeeld hadden ze een kamer geboekt in een B&B waarbij ik gewoon bij anderen sliep. Gelukkig ben ik snel duidelijk geweest en heb ik dingen kunnen aanpassen. Zo zijn er nog een aantal voorbeelden. Ook het reizen met mijn nieuwe identiteit is spannend. Maar goed ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. En het is maar twee dagen en woensdag ben ik al weer terug. ToyToy.
Groetjes Laura :hbeat:
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Reizen door sterfgeval

Bericht door Dawn »

Gecondoleerd Laura, en fijn dat aanpassingen voor dingen waar niet bij stilgestaan is mogelijk zijn bij de reis. Spannend zeker. Dubbel Sterkte in deze situatie🤗 knuffel.

Vroeger kon je een extra pasje mee krijgen waar in verschillende talen op stond waar je mee bezig was en met 2 pasfoto’s ter ondersteuning. Gelukkig nooit hoeven tonen tijdens verblijf in het buitenland. Fijn dat registraties tegenwoordig eerder en eenvoudiger te wijzigen zijn.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Reizen door sterfgeval

Bericht door Marije »

Sterkte met alles. Ik ben in het begin 1x met t verkeerde paspoort op reis geweest. Dat was in het corona staartje toen iedereen bij elke poep en scheet om je id vroeg.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Gebruikersavatar
Gea
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 dec 2022, 18:49
Gender: Trans MtF
Voornaamwoorden: Zij/Haar

Re: Reizen door sterfgeval

Bericht door Gea »

Gecodeerd en heel veel sterkte met alles.
Het is mooi als je jezelf mag zijn.
Het is mooier als je jezelf kunt zijn.
:hbeat: :hbeat: :hbeat:
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Reizen door sterfgeval

Bericht door Laura2021 »

Ik ben inmiddels al weer terug van een emotionele reis en gelukkig heb ik geen problemen ervaren. Ik schrok wel van de body scan op Schiphol en raakte lichtelijk in paniek omdat ze alles kunnen zien en voelde me behoorlijk ongemakkelijk. Na de bodyscan werd ik nog even apart door een vrouwelijke beambte gefouilleerd maar zonder problemen. Het geeft me moed om in de toekomst vaker te kunnen reizen.
Groetjes Laura :hbeat: