Gesprek werkgever

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Irene_C
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 aug 2022, 13:57
Gender: Vrouw

Gesprek werkgever

Bericht door Irene_C »

Gisteren kreeg ik vanuit HR een mail dat ze van mijn leidinggevende had begrepen dat ik in transitie ben en er heel open over ben.

Zijzelf en de organisatie hebben geen ervaring ermee en er is geen beleid t.a.v. transitie. Ze willen bespreken hoe ze mij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen. Waar krijg ik mee te maken en waar heb ik behoefte aan.

Uiteraard aangegeven dat ik hiervoor open sta. Ik denk dat we dan het beste afspraken kunnen maken rekening houdende met elkaars belangen.

Maar ja dan heb ik nu een week om te bedenken waar ik eigenlijk behoefte aan heb. Ik ben 2 weken geleden gestart met hormonen en de volgende stap is vrouwelijk gekleed zijn op het werk.
Dat duurt nog even, ik wil eerst een haarwerk en als ik mij eigen voel in een nieuwe voorkomen, dan ga ik deze stap maken. De stap daarna is denk ik de srs.

Tot op heden heb ik warme reacties mogen ontvangen op mijn werk dus ik denk niet dat het een probleem wordt als ik vrouwelijk op mijn werk kom. Dus ik denk niet dat ik daar nog een extra behoefte in heb. Na de srs heb ik tijd nodig om te kunnen herstellen. Ik kan al vanuit huis werken dus tijdens de herstel fase zou ik na een paar weken herstel gedeeltelijk kunnen blijven werken.

Nu weet ik niet goed of er nog andere zaken zijn waar ik behoefte aan zou krijgen. Zijn er bij jullie zaken geweest waarbij je achteraf hebt gedacht dat het fijn was als daar rekening mee was gehouden of dat het fijn was dat er rekening mee werd gehouden?
Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 496
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Gesprek werkgever

Bericht door Dawn »

Wat goed om te lezen hoe er gereageerd wordt! Naamsveranderingen in systemen en mail eventueel ondersteuning naar externe contacten als dat bij je werk voorkomt.
Irene_C
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 aug 2022, 13:57
Gender: Vrouw

Re: Gesprek werkgever

Bericht door Irene_C »

Oh dat is een goede. De naamsverandering zou ik nooit aan gedacht hebben om mee te nemen in het gesprek.
Ik heb nauwelijks nog klanten contact dus dat zit wel goed.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Gesprek werkgever

Bericht door Marije »

Logopedie? Wil je dat? Zo ja, krijg je daar tijd voor.

Toen ik aan de HRT ging begon ik echt anders te reageren in bepaalde situaties, daarvoor misschien wat begrip?

Heb je fysiek werk? Dan gaat je spierkracht waarschijnlijk minder worden.

De SRS ben je wel even mee onder de pannen. Wil je ook iets met je borsten? Dan kun je een tijdje veel minder met je armen. Ik moet voor de SRS vaak op nacontrole en vanwege de afstand kost me dat steeds minimaal een halve dag.

Laseren van je gezichtshaar? Mijn huidkliniek is 1x per week in de avond open en op zaterdag ochtend maar ik vind 't fijn om het gewoon doordeweeks te doen.

Succes in ieder geval en fijn dat ze je zo willen helpen!
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat:
Irene_C
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 aug 2022, 13:57
Gender: Vrouw

Re: Gesprek werkgever

Bericht door Irene_C »

Ja ik heb zeker het gevoel dat ik het getroffen heb met deze werkgever. Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van fysiotherapie naar accountancy dus heb gelukkig geen fysiek werk. Ik kan mijn werktijden zelf inplannen en kan daardoor ook om prive afspraken heen plannen.
De laserbehandeling kan ik gelukkig buiten werktijd plannen.
De logopedie wil ik over een half jaar oppakken als mijn jongste naar school gaat en ik een dagdeel vrij heb.

Hoe lang ben je met de srs onder de pannen. Vanaf wanneer kan je weer een uurtje per dag werken achter de pc/laptop. Niet dat ik daar dan veel haast in heb maar om een realistisch beeld te kunnen geven aan mijn werkgever.
Gebruikersavatar
Marije
Berichten: 1358
Lid geworden op: 22 okt 2021, 21:10
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: --

Re: Gesprek werkgever

Bericht door Marije »

Ik had op maandag mijn SRS en heb op donderdag mijn eerste teams meeting gedaan. Mijn narcose duurde ongeveer 5 uur.

De week erna ben ik halve dagen gaan werken, vooral simpele werkzaamheden waarbij ik mijn hoofd niet echt hoefde te gebruiken. Ik heb dit bewust zo ingepland zodat ik dat werk in die weken kon doen.

Na drie weken begon mijn hoofd weer wat helderder te worden en ben ik ook weer andere werkzaamheden gaan doen.

Ik werk in de IT, voornamelijk als consultant maar ik had wat technisch conversie werk opgespaard.

Auto rijden lukt de eerste tijd echt niet, dus alles moet remote.
:hbeat: vrouw :hbeat: mama :hbeat: dochter :hbeat: zus :hbeat: gelukkig :hbeat: