Langverwachte droom gaat in vervulling.

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Maaikedegeest
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 okt 2017, 17:22
Gender: Vrouw

Langverwachte droom gaat in vervulling.

Bericht door Maaikedegeest »

Goedemorgen aan iedereen die hier leest.

Door omstandigheden ben ik hier een tijdje afwezig geweest maar ik heb nu jullie hulp/ervaring toch echt nodig.

Ik loop al een hele tijd bij het VUmc alleen ik mocht niet op de SRS wachtlijst gezet worden i.v.m. mijn gewicht.
Ik woog 115.3kg mijn BMI was te hoog. Ondertussen had ik ook een kindje gekregen samen met mijn Vriendin.
Ja mijn eigen kindje doormiddel van eerder ingevroren spermacellen. Uiteraard moesten wij daarvoor IXI gebruiken.

Ik had totaal geen motivatie om ook maar iets aan mijn gewicht te doen totdat ik dat kleine wondertje in mijn handen had voor de eerste keer.
Mijn ogen gingen open en ben aan de gang gegaan met een personal trainster. Ik ben gelijk open en eerlijk met haar geweest en ook verteld wat mijn doel was. Ze heeft hier aandachtig naar geluisterd en uiteraard ook vragen gesteld die soms wat lastig waren voor mij maar daar heb ik mij doorheen geslagen. Eerlijk duurt het langst is mij altijd verteld. Ik heb het idee dat doordat ik direct open en eerlijk ben geweest dit een positieve invloed heeft gehad op mijn trainingstraject. Ik ben namelijk van de 115.3kg toen naar de 89kg nu gegaan en het is een wereld van verschil.
Als jullie willen lik deze link voor mijn afval proces:

Door dit inzicht en gewichtsverlies stond ik sinds vorig jaar 9 september op de wachtlijst voor de SRS operatie.
Ondertussen heb ik bij MKV mijn borst operatie gehad en dit voelt geweldig. Ik zit daardoor beter in mijn vel.
Nu kreeg ik vorige week vrijdag een telefoontje van het VUmc dat er een plekje is ontstaan op de operatie planning.
Ik mag aanstaande 12 Oktober langs komen en op 13 Oktober is de langverwachte operatie. De chirurg die dit gaat uitvoeren is Drs. Naomi van Hout.

Ik ben alleen nu al super zenuwachtig en op sommige momenten brengt het mij aan het twijfelen. Ik had de knoop al doorgehakt dat ik dit wil en ik twijfel daar niet over maar het is wel een super grote stap. Hoe zijn jullie met dat gevoel omgegaan?

Nu is de grote operatie al over een week of 5 en ik moet nog van alles voorbereiden en aanschaffen.
Het feit is dat ik een beetje overweldigd ben door dit nieuws en ik niet weet waar ik moet beginnen.

Nu zit ik met een aantal vragen:
- Heeft er iemand ervaring met Drs. Naomi van Hout?
- Wat zijn spullen die ik van te voren in huis moet halen voor de verzorging thuis?
- Welke dilatatieset zal ik aanschaffen? Ik had eens soul source opgevangen ergens.
- Wat neem je mee naar het ziekenhuis?
- Zaken die ik niet moet vergeten of waar ik rekening mee moet houden?

Iedereen die tips heeft opmerkingen of ervaring wilt delen ik hoor graag van jullie.
Voor nu bedankt voor jullie tijd.

Groetjes Maaike.
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Langverwachte droom gaat in vervulling.

Bericht door Dawn »

Gefeliciteerd Maaike, knap dat je de motivatie vond en daarna doorgezet hebt. Over Naomi van Houten heb ik veel goede dingen gelezen die ka je vast vinden met een zoekopdracht.
Voor mij het was straight forward en daarmee kan ik je vraag over twijfel niet beantwoorden.
Voor de hand liggende dingen zijn maandverband en of menstruatieondergoed.
De Soul Source set heb ik na tips hier eerder dit jaar gekocht en ik wou dat ik hier eerder van geweten had. Met amandelolie of vit e olie een stuk prettiger dan de vibrator van 3 cm die vroeger voorgeschreven werd. Is prijzig echter je doet er volgens mij levenslang mee. Vaginale douche.
Zitting nooit gehad of gebruikt.
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Langverwachte droom gaat in vervulling.

Bericht door Andastre »

Gefeliciteerd Maaike

Ik heb zelf nooit geen twijfel gehad en zoals Dawn al aangaf was het de enige weg, kan me ook niet herrineren dat ik zenuwachtig geweest ben.

Ik zou zo ook even niet weten wat je nog meer nodig hebt.
Probeer wel te ontspannen het is nog 5 weken en 5 weken is behoorlijk wat tijd hoor het lijkt kort maar je kan nog hele hoop regelen
in die tussentijd.

Ik heb 1 a 2 dagen een zitring gebruikt en daarna gewoon op paar handoeken gaan zitten, het zit zachter en bevorderd het genezings
process.
Een tip die ik je wel wil meegeven ga zo snel mogenlijk zoveel mogenlijk weer doen (inclusief fietsen als het gaat) dit bevorderd je genezings proces des te meer, alleen niet gaan forceren natuurlijk maar dat spreekt voor zich.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)