Wie is je endocrinoloog..?

Voor iedereen waarvan men bij geboorte dacht dat je een jongetje was
Gebruikersavatar
Dawn
Berichten: 497
Lid geworden op: 15 apr 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Noord-Holland

Re: Wie is je endocrinoloog..?

Bericht door Dawn »

Toen ik mijn transitie doorliep was er alleen VU en ik ben zeker blij met het eindresultaat, en dat ik in deze tijd in dit land leef!
Ging dan alles perfect? Zeker niet, ook ik heb bij tijd en wijle wel eens verzucht: waarom nou zo of dat moet toch anders kunnen.
Met mijn eerste Endo was ik heel blij, iemand die ik rondom kleine correctie meemaakte hoef ik niet meer te spreken als het ware.
En ja voor bv herhaalrecepten bellen of info naar mijn huisarts ging het niet altijd goed. Tegenwoordig trouwens stuk beter met recepten! Ook bij tussenliggende endos liep het de ene keer makkelijker dan de andere keer. Vergeet niet dat voor een match 2 personen nodig zijn.
Mijn conclusie is de VU is misschien niet perfect echter er gaat ook veel goed.
Gebruikersavatar
Andastre
Berichten: 100
Lid geworden op: 06 aug 2023, 12:49
Gender: Vrouw
Locatie: Zuiden des lands

Re: Wie is je endocrinoloog..?

Bericht door Andastre »

Ik heb geen idee meer wie mijn endo in de 90er jaren was, het was in elk geval een man dat weet ik nog wel,
de 3e nov nu een gesprek met ene Chantal Wiepjes over de herstart met hormonen na 15 jaar niks.

Nadat ik bij het VU klaar was heeft mijn huisarts het voor een groot deel overgenomen het uitschrijven van
de hormoon recepten.
The only thing to fear is fear itself. (Franklin D. Roosevelt)
Gebruikersavatar
Laura2021
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 mar 2021, 10:13
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/Haar
Locatie: Overijssel

Re: Wie is je endocrinoloog..?

Bericht door Laura2021 »

Dankjewel, die informatie leiden mij naar interessante studies van Chantal bij het UMC waaronder de studie die aangaf dat 10mg/dag CPA (Cyproterone acetate) net zo effectief is als 25mg of 50mg of zelfs 100mg CPA om testosteron te onderdrukken.
5mg was niet getest.

Thanks!
Groetjes Laura :hbeat: