Nou....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Nou....

Bericht door Aliss »

Janneke schreef:Transitie duurt zeker 7 jaar voordat je 'geland' bent. Zeker als je op latere leeftijd het proces in gaat. Als je vroeg aan de remmers bent gegaan, voordat de puberteit echt schade aan heeft gericht, dan gaat het vaak stukken beter. Vooral diegene die er laat bij zijn zullen zelden een 'normaal' leven leiden en altijd de trans blijven.
Zelfs jonge patiëntjes (jongens die een meisje worden) zullen nooit ongesteld kunnen worden ongeacht de leeftijd. Wat betreft zwangerschap, ik weet dat het wel mogelijk is om de sperma in te leveren bij de sperma bank, maar ik heb de details nog niet bestudeerd. Zo ver ik het weet, VUMC doet er niet aan mee? Corrigeer mij als ik iets verkeerds zeg.

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
chantall
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 nov 2012, 15:34
Gender: Vrouw
Locatie: Groningen

Re: Nou....

Bericht door chantall »

Hoi Fay, heb je berichten gelezen en ook mezelf herkend in datgene wat je schrijft. Weet het, het gevoel van wat zien die andere vrouwen en toch vrouwelijk uit en ik dan , denk je gelijk? Ben al goed aan de leeftijd en heb , om een voorbeeld te noemen , zelf bijna geen haar meer. Dus kun je nagaan hoe ik me voel als ik smorgens voor de spiegel sta. Dan denk ik bij mezelf , dan kan je 2 dingen doen of de hele dag in de put zitten en zelfmedelijden hebben of een kick onder mijn achterste en weer positief denken. De ene keer lukt het me beter als de andere keer om die positieve draai eraan geven, maar uiteindelijk wil ik mezelf er niet aldoor mee naar beneden halen. Ik denk dan, het is niet anders , dit is het , hier moet ik het mee doen. Ik ga in januari starten met de hormonen , kijken we wat er wel of niet veranderd. Blijf positief ingesteld ondanks de twijfels die iedereen op zijn tijd heeft. Zelfs de "mooiste" vrouwen hebben twijfels, zo zijn , wij vrouwen, nu eenmaal. Hoort bij het vrouw zijn. En jij weet net zo goed als ik dat schoonheid van binnen zit en niet aan de buitenkant. Have a good time and cheer up! groetjes chantall.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Nou....

Bericht door Janneke »

Aliss schreef:
Janneke schreef:Transitie duurt zeker 7 jaar voordat je 'geland' bent. Zeker als je op latere leeftijd het proces in gaat. Als je vroeg aan de remmers bent gegaan, voordat de puberteit echt schade aan heeft gericht, dan gaat het vaak stukken beter. Vooral diegene die er laat bij zijn zullen zelden een 'normaal' leven leiden en altijd de trans blijven.
Zelfs jonge patiëntjes (jongens die een meisje worden) zullen nooit ongesteld kunnen worden ongeacht de leeftijd. Wat betreft zwangerschap, ik weet dat het wel mogelijk is om de sperma in te leveren bij de sperma bank, maar ik heb de details nog niet bestudeerd. Zo ver ik het weet, VUMC doet er niet aan mee? Corrigeer mij als ik iets verkeerds zeg.

Aliss :hbeat:
Dat bedoelde ik niet. Het gaat om een leven te leiden zonder dat je je iedere af moet vragen of de ander je wel ziet als het wens geslacht. Vaak is dat bij ouderen erg lastig omdat die de fysiek er gewoon niet voor hebben. Niet zwanger kunnen worden kan iedere vrouw overkomen maar niet iedere vrouw worstelt met bevestigd te worden in haar `vrouw zijn`.

Ik weet ook niet of de VU meewerkt aan het bewaren van spermacellen, ik kan me er niets bij voorstellen. Ik vind het een vies idee.
Venka
Berichten: 1439
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:25
Gender: Vrouw

Re: Nou....

Bericht door Venka »

Janneke schreef:

Ik weet ook niet of de VU meewerkt aan het bewaren van spermacellen, ik kan me er niets bij voorstellen. Ik vind het een vies idee.
http://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Pati ... sperma.htm" target="_blank Bij het AMC wel en volgens mij is dat op eigen kosten.Ik zelf heb er geen ervaring mee,alleen de gedachten al bah.
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Nou....

Bericht door Aliss »

chantall schreef:Hoi Fay, heb je berichten gelezen en ook mezelf herkend in datgene wat je schrijft. Weet het, het gevoel van wat zien die andere vrouwen en toch vrouwelijk uit en ik dan , denk je gelijk? Ben al goed aan de leeftijd en heb , om een voorbeeld te noemen , zelf bijna geen haar meer. Dus kun je nagaan hoe ik me voel als ik smorgens voor de spiegel sta. Dan denk ik bij mezelf , dan kan je 2 dingen doen of de hele dag in de put zitten en zelfmedelijden hebben of een kick onder mijn achterste en weer positief denken. De ene keer lukt het me beter als de andere keer om die positieve draai eraan geven, maar uiteindelijk wil ik mezelf er niet aldoor mee naar beneden halen. Ik denk dan, het is niet anders , dit is het , hier moet ik het mee doen. Ik ga in januari starten met de hormonen , kijken we wat er wel of niet veranderd. Blijf positief ingesteld ondanks de twijfels die iedereen op zijn tijd heeft. Zelfs de "mooiste" vrouwen hebben twijfels, zo zijn , wij vrouwen, nu eenmaal. Hoort bij het vrouw zijn. En jij weet net zo goed als ik dat schoonheid van binnen zit en niet aan de buitenkant. Have a good time and cheer up! groetjes chantall.
:wship:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Aliss
Berichten: 525
Lid geworden op: 15 nov 2013, 07:06
Gender: Vrouw
Locatie: Amsterdam

Re: Nou....

Bericht door Aliss »

Janneke schreef:
Aliss schreef:
Janneke schreef:Transitie duurt zeker 7 jaar voordat je 'geland' bent. Zeker als je op latere leeftijd het proces in gaat. Als je vroeg aan de remmers bent gegaan, voordat de puberteit echt schade aan heeft gericht, dan gaat het vaak stukken beter. Vooral diegene die er laat bij zijn zullen zelden een 'normaal' leven leiden en altijd de trans blijven.
Zelfs jonge patiëntjes (jongens die een meisje worden) zullen nooit ongesteld kunnen worden ongeacht de leeftijd. Wat betreft zwangerschap, ik weet dat het wel mogelijk is om de sperma in te leveren bij de sperma bank, maar ik heb de details nog niet bestudeerd. Zo ver ik het weet, VUMC doet er niet aan mee? Corrigeer mij als ik iets verkeerds zeg.

Aliss :hbeat:
Dat bedoelde ik niet. Het gaat om een leven te leiden zonder dat je je iedere af moet vragen of de ander je wel ziet als het wens geslacht. Vaak is dat bij ouderen erg lastig omdat die de fysiek er gewoon niet voor hebben. Niet zwanger kunnen worden kan iedere vrouw overkomen maar niet iedere vrouw worstelt met bevestigd te worden in haar `vrouw zijn`.

Ik weet ook niet of de VU meewerkt aan het bewaren van spermacellen, ik kan me er niets bij voorstellen. Ik vind het een vies idee.
Begrepen! Waarom vind je het een vies idee? Ik zie niets "verkeerds" aan de wens om zwanger te worden. Er is al een stukje van ons leven afgenomen die we nooit terug zullen krijgen, maar zwangerschap zou voor zo veel opmaken! Dat is mijn standpunt tenminste hé niet iedere biologische vrouw wilt per ce zwanger worden. Smaken verschillen. Mensen verschillen.

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Nou....

Bericht door Anon20180730 »

Janneke schreef:Transitie duurt zeker 7 jaar voordat je 'geland' bent.
even off topic, maar waar is die 'zeven jaar' eigenlijk op gebaseerd en wanneer start die periode? Is dit je eigen ervaring of mogelijk gebaseerd op de theorie van de '(levens)ontwikkelingsfasen van de mens ingedeeld in telkens zeven jaar (gedachtegoed van Prof. Lievegoed)' :?: Ben wel nieuwsgierig.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Nou....

Bericht door Janneke »

Dag Irene, dat is wat ik zelf heb ervaren en vele anderen met mij. Ik las het ergens en toen dacht ik 'ja, dat klopt wel'. Ik zal kijken of ik dat interview kan vinden.
Gebruikersavatar
Anon20180730
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 dec 2013, 12:21
Gender: Transgender

Re: Nou....

Bericht door Anon20180730 »

Janneke schreef:Dag Irene, dat is wat ik zelf heb ervaren en vele anderen met mij. Ik las het ergens en toen dacht ik 'ja, dat klopt wel'. Ik zal kijken of ik dat interview kan vinden.
Merci Janneke,
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 214
Lid geworden op: 24 dec 2013, 15:08
Gender: Vrouw

Re: Nou....

Bericht door Janneke »

Dat interview staat niet meer online.... Ik kan er dus niet meer naar verwijzen.